Как да се справите с подуването на корема

· 29.09.2017
Страдате ли от подуване, газове и лошо храносмилане? Ако отговорът ви е да, значи тази статия е точно за вас! Тук ще научите за някои страхотни натурални средства за всякакъв тип проблеми на храносмилането.

Как да се преборите с подуването на корема? Установено е, че между 16 и 30% от хората страдат от редовно подуване на корема и общото между тези хора е, че почти винаги се хранят твърде обилно.

Подуването, или разширяването на стомаха, е често срещано неразположение. Обикновено е причинено от лоши хранителни навици, забавено храносмилане и някои заболявания.

Освен с възпаление, това неразположение обикновено се проявява с някои смущаващи симптоми. Те включват натрупване на газове, запек, диария и киселини.

Симптомите на подуването могат да бъдат различни при всеки. Всичко зависи от причината за появата му.

За щастие, може да бъде лекувано с натурални средства, благодарение на свойствата, които някои съставки притежават. Това са неща, от които лесно можем да се възползваме.

В тази статия ще ви представим разнообразни домашни средства. По този начин няма да се налага да чакате появата на първите симптоми, за да ги изпробвате.

Време е да си ги запишете!

Пробиотици

кисело мляко, кисело зеле, кисели краставици срещу подуването на корема

Бактериите в червата образуват газове. Това е един от най-явните симптоми на подуването на корема.

Консумирането на пробиотици помага за натрупването на полезни бактерии в организма ви. За хората, страдащи от проблеми с храносмилането, тези бактерии намаляват образуването на газове.

Важно е да разберете обаче, че обикновено ефектът от пробиотиците не е моментален. Ползите от тях се появяват след седмици на редовна консумация.

Може да ги откриете в следните храни:

  • Кефир
  • Кисело мляко
  • Черен шоколад
  • Кисели краставички
  • Супа „мисо“

Можете също така да си закупите пробиотични добавки от близката аптека.

Детелина

Екстрактът от детелина притежава храносмилателни качества, които допринасят за намаляването на хроничните стомашни възпаления.

Приемът й в умерени количества облекчава подуването, болката и чувството за парене.

Как да я консумирате

  • Прибавете 10 до 15 капки от екстракта в чаша с хладка вода.
  • Консумирайте напитката сутрин.

Канела

канела на прах срещу подуването на корема

Канелата е друга подправка с храносмилателни съединения в състава си, които намаляват подуването.

Тя притежава спазмолитични и противовъзпалителни свойства. Те спомагат за бързото редуциране на симптомите на подуването.

Как да я приемате

  • Направете си чай от канела и го пийте два пъти дневно.
  • Добавяйте чаена лъжица канела към шейковете и напитките си.

Ябълков оцет срещу подуването на корема

Ако възпалението в стомаха ви е причинено от дисбаланс на pH нивата, може да използвате ябълков оцет за лекуването му.

Този продукт е алкално лечебно средство. Той спомага за намаляване на излишните киселини в кръвта ви. По този начин възпрепятства възпалението да излезе извън контрол.

Също така ябълковият оцет действа и като храносмилателен тоник. Той допринася за поддържането на храносмилателните процеси след консумация на тежки храни.

Съставки

Как да го приемате

  • Изсипете супената лъжица ябълков оцет в чаша с хладка вода и консумирайте след всяко хранене.

Чай от лайка

чай от лайка срещу подуването на корема

Този чай е много добро алтернативно средство за лечение на стомашни проблеми. Това се дължи на противовъзпалителните, спазмолитичните и храносмилателните свойства на лайката.

Пиенето на чай от тази билка намалява подуването на корема, възпалението и газовете.

Съставки

Начин на приготвяне

  • Сложете водата да се загрее. Когато заври, прибавете цветът от лайка.
  • Оставете цветът от лайка да се накисне. Пийте до три чаши дневно от този чай.

Вижте още: 6 лечебни качества на лайката

Папая

Папаята съдържа ензим, наречен папаин, който засилва храносмилателните процеси.

Освен това папаята съдържа голямо количество фибри. По тази причина тя е една от най-полезните храни за постигане на плосък корем, отслабване и намаляване на симптомите на подуването.

Как да я консумирате

  • Може да я консумирате както отделно, така и като добавка към смутитата и салатите ви. Най-полезна е, когато е добре узряла.

Хладка вода с лимон

вода с лимон срещу подуването на корема

Пиенето на хладка вода с лимон на закуска носи множество ползи за здравето ви. Може да спомогне както за храносмилането, така и за метаболизма ви.

Лимонът е алкална храна. Той намалява нивото на киселинност в стомаха ви, за да ви предпази от възпаления и стомашни киселини.

Също така този плод съдържа значително количество фибри. Те са необходими за усвояването на храната от организма.

Прочетете и: Карулим: Натурално лечебно средство със седефче и лимони

Анасон

Чаят от анасон има спазмолитични и намаляващи газовете свойства. Те спомагат за редуциране на подуването на корема.

Това средство се препоръчва при метеоризъм и стомашни болки.

Съставки

  • 1 чаена лъжица анасон
  • 1 чаша вода

Начин на приготвяне

  • Сложете анасона в чаша с гореща вода.
  • Оставете да се накисне за 10 минути.
  • След това го изпийте.

Мента

ментов чай срещу подуването на корема

Листата от мента и етеричното масло от мента са изключителни лечебни средства. Те помагат за справянето с множество често срещани храносмилателни проблеми.

Етеричното масло редуцира образуването на газове и притежава антиоксидантни и детоксикиращи свойства. Освен това стимулира премахването на газовете и отпадъчните вещества, които се натрупват в червата.

Съставки

  • 1 чаена лъжица листа от мента
  • 1 чаша вода

Начин на приготвяне

  • Загрейте водата.
  • Когато започне да ври, прибавете към нея листата от мента.
  • Оставете чаят да се накисне за осем минути и консумирайте след всяко хранене.

Банани

Бананите са естествен източник на фибри и антиоксиданти. Освен че премахват газовете, те намаляват излишните киселини и възпалението.

Как да ги консумирате

  • Яжте банани още преди да забележите първи симптоми на проблем с храносмилането.
  • Включвайте банани в смутитата и десертите си.

Както виждате, съществуват множество натурални опции за облекчаване на подуването на корема.

Изберете тази, която считате за най-ефикасна. Може да я използвате винаги, когато се почувствате подути.

  • Whorwell, P. J. (2013). Abdominal Bloating. In Irritable Bowel Syndrome: Diagnosis and Clinical Management. https://doi.org/10.1002/9781118444689.ch13
  • Seo, A. Y., Kim, N., & Oh, D. H. (2013). Abdominal bloating: Pathophysiology and treatment. Journal of Neurogastroenterology and Motility. https://doi.org/10.5056/jnm.2013.19.4.433
  • Hasler, W. L. (2007). Irritable bowel syndrome and bloating. Best Practice and Research in Clinical Gastroenterology. https://doi.org/10.1016/j.bpg.2007.03.007