Лечебно средство с канела и стевия за регулиране на захарта

27.04.2017
Добавете ароматната подправка към своите ястия! Сладките листа на растението са подходящи дори и за диабетици.

Изпитвате ли понякога внезапна нужда от сладко? Имате ли атаки за шоколад? Контролирането на захарта проблем ли е за вас? Имате ли нужда от помощ за превенцията на диабета?

Ако положението не е чак толкова лошо, но все пак искате да контролирате нивата на кръвната захар без да стигате до лекарства, препоръчваме това ефикасно натурално решение.

Тук ще обсъдим как чай от канела и стевия може да ви помогне да предотвратите бъдещи здравословни проблеми.

Канела

Канелата е отлично средство за контролиране на кръвната захар.

Канелата е ароматна подправка, извлечена от кората на дървото канела. Тя има много ползи за здравето включително:

  • Храносмилателни, антибиотични, отхрачващи и противовъзпалителни свойства.
  • Тя също така е мощен естествен стимулант, който дава енергия и топлина и подобрява либидото, без да променя нервната система и да причинява нервност.

Както ще подчертаем в тази статия, канелата също е отлично средство за контролиране на кръвната захар. Тя е дори натурално лечебно средство за профилактика и контрол на диабет тип 2.

Препоръчваме, ако е възможно цейлонов тип канела, тъй като е не само по-сладък и по-деликатен от вида касия, но вероятно има и повече лечебни свойства.

В прахообразна форма опитайте да си набавите този, който е означен като Cinnamomum zeylanicum или Cinnamomum verum.

Вижте още: 8 причини да включите канелата в менюто си

Стевия

Стевията помага за регулирането на кръвната захар

Стевията е растение, произхождащо от Парагвай. То е известно в целия свят като най-натуралния и полезен подсладител.

В допълнение може лесно да я отглеждате вкъщи или да купите сухи листа или екстракт, в зависимост от това как планирате да я използвате.

Стевия, която помага за регулирането на кръвната захар, също се откроява поради следните причини:

Растението е леко хипотензивно и идеално за хора с по-високо от нормалното кръвно налягане или които получават шпайкове наведнъж.

  • То съдържа 7 пъти повече антиоксиданти отколкото зеления чай.
  • То е лек диуретик.
  • То е антиацид и подобрява храносмилането.
  • То лекува и дезинфекцира рани и изгаряния.
  • Подобрява зъбния емайл и предотвратява кариесите. Натуралните пасти за зъби включват все повече и повече тези съставки.

Средство за регулиране на захарта

За да се възползвате от тези съставки, може да приготвите вкусен чай.

Съставки

  • 2 супени лъжици прахообразна цейлонска канела (6 гр.)
  • 2 супени лъжици сухи листа стевия (10 гр.)
  • 3 чаши вода (600 мл.)

Приготовление

  • Най-напред сложете водата да заври и я изключете веднага щом започне да кипи.
  • След това добавете двете лечебни растения и оставете така с капака в продължение на 10 минути.
  • Прецедете сместа и вашият чай е готов!

Вижте и: Храни за естествено регулиране на нивото на кръвната захар

Още съвети за регулиране на захарта

За да направите това лечение още по-ефикасно, следвайте тези дневни съвети:

1. Добавете канелата към всякакви рецепти: торти, пудинг, сладолед, бисквити, ястия за месо и др.

2. Подсладете десертите със стевия вместо с други подсладители и ще се радвате на същите резултати.

Има два вида стевия: чиста стевия, която е тъмна и има регулиращи свойства на захарта, но има силен аромат, подобен на ликориция. Другият вид е рафинирана стевия, която е чиста и без аромат.

Рафинираната стевия винаги е по-добра от захарта или други подсладители.

Винаги помнете да ядете храни, които са богати на разтворими фибри (плодове, зеленчуци, боб, пълнозърнести храни). Този вид фибри забавя абсорбцията на въглехидратите, което намалява ефекта от инсулина и повишава кръвната глюкоза, което се случва след хранене.

Някои храни като грах, крем, пшеничен зародиш и бирена мая също спомагат за регулирането на нивата на захарта.

Пийте много вода, отделно от храненията: най-малко 7 чаши на ден.

Яжте няколко малки ястия на ден, между 3 и 5, за да поддържате нивата на захарта по-постоянни. Също така, избягвайте големите порции и дълготрайното гладуване.

Следвайте тези съвети и се наслаждавайте на това чудесно натурално лечебно средство и ще успеете да имате по-добри нива на кръвната захар!

  • Ranjan, R., Jaiswal, J., & Jena, J. (2011). Stevia As a Natural Sweetener. International Journal of Research in Pharmacy and Chemistry.
  • Gruenwald, J., Freder, J., & Armbruester, N. (2010). Cinnamon and health. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1080/10408390902773052
  • Verma, A., & Singh, A. (2013). Quality attributes of therapeutic tea from Indian herbs sweetened with stevia (Stevia rebaudiana). Journal of Pharmacy and Nutrition Sciences. https://doi.org/10.6000/1927-5951.2013.03.02.4
  • Qin, B., Panickar, K. S., & Anderson, R. A. (2010). Cinnamon: Potential role in the prevention of insulin resistance, metabolic syndrome, and type 2 diabetes. Journal of Diabetes Science and Technology. https://doi.org/10.1177/193229681000400324