Топ 10 здравословни ползи от бананите

30.01.2019
Консумирайте ги редовно, без риск, че ще качите излишни килограми

Години наред се смяташе, че консумацията на банани води до покачване на телесното тегло, тъй като те съдържат захар и повече калории, в сравнение с повечето други плодове. Добрата новина е, че тази лоша репутация започва постепенно да бъде загърбвана. Изследвания сочат, че бананите са източник на комплекс от хранителни вещества. Тяхното количество е такова, че ги прави идеални за всеки диетичен план.

Много хора започнаха редовно да консумират банани, като част от своето ежедневно меню. Тези плодове не само са засищащи, но и подобряват самочувствието.

Струва си да подчертаем като основно предимство и фактът, че бананите не са скъпа храна. Можете да ги закупите почти във всеки магазин на достъпна цена, независимо от сезона.

Наслаждавайте се на вкусния банан винаги, когато можете! В следващите редове ще ви представим 10 важни ползи от редовната консумация на този плод. Не е никак лоша идея да ги имате предвид.

  1. Бананите поддържат здрава храносмилателната система

Бананите са полезни за здравето на храносмилателната система

Бананите съдържат значително количество фибри, които стимулират преминаването на храната през червата и по този начин предпазват от запек.

Консумацията на им действа оздравяващо в случаи на язва, тъй като неутрализират стомашните киселини и облекчават възпалението.

Освен това защитават храносмилателната система от въздействието на някои бактерии, които са способни да провокират стомашно-чревни проблеми.

Фруктоолигозахаридите в състава на бананите действат като антибиотична хранителна добавка. Те подхранват полезните бактерии в червата и участват в производството на храносмилателни ензими, които са важни за оптималното усвояване на нутриентите.

Вижте още: Стомашната язва: натурални средства

  1. Те укрепват мускулите

Благодарение на съдържанието на калий консумацията на банани укрепва мускулите, като наедно с това стимулира по-бързото възстановяване след тренировка.

  1. Борят се с умората

Борят се с умората

Можете да се справите с усещането за слабост и умора чрез консумацията на банани. Този плод по естествен път зарежда организма с енергия и есенциални хранителни вещества.

Те са идеални за хора, които са кльощави или се оплакват от здравословни проблеми, провокиращи физическа слабост.

  1. Отразяват се положително върху кръвното налягане

Излишното количество натрий и дефицитът на калий в тялото са сред основните причини за проблеми с поддържането на здравословно кръвно налягане.

За щастие бананите осигуряват значително количество от ценния калий, а това е добре дошло, когато страдаме от хипертония.

  1. Бананите понижават риска от сърдечно-съдова болести

Бананите понижават нивото на лошия холестерол

Способността да контролира кръвното налягане не е единствената здравословна полза от консумацията на банани. Те се отразяват положително и върху състоянието на сърдечно-съдовата система.

Свойствата на бананите помагат, когато искаме да поддържаме стабилно сърцебиене. Това се дължи на факта, че те съдържат фибри. Освен това този плод понижава нивото на лошия холестерол, понижавайки така риска от втвърдяване на артериите.

  1. Засищат

Вместо да предизвикат покачване на телесното тегло, бананите представляват отлична добавка към диетичния режим за отслабване. Това положително въздействие се дължи на засищащия им ефект, провокиран от съдържанието на въглехидрати и фибри.

Консумацията на 1 банан може да възпре човека от посягане към висококалорични закуски. Използвайте плода всеки път, щом гладът ви връхлети. Бананите засищат за дълъг период от време и няма да навредят на обиколката на талията.

  1. Полезни са за здравето на кожата

Витамините и минералите в състава им са полезни за кожата на човека. Именно поради това, те често влизат в състава на разкрасителни маски. Бананите подхранват кожата отвътре.

Те притежават антиоксидантни свойства, които се борят с увреждането на клетките и възстановяват тъканите, възпирайки ранната поява на бръчки.

  1. Борят се с анемията

Бананите са богати на желязо и борят анемията

Бананите са богати на желязо, ключов минерал, който участва в производството на хемоглобин в кръвта. Това ги прави изключително полезни в борбата с анемията.

Прочетете и това: 7 начина за борба с желязо-дефицитната анемия без да вземате желязо

  1. Подобряват настроението

Много хора се кълнат, че бананите представляват ефикасни антидепресанти. Те са вкусни, не провокират нежелани странични ефекти и са полезни за цялото тяло.

Тези плодове съдържат есенциална аминокиселина, наречена триптофан. Тя стимулира производството на серотонин в мозъка, в резултат на което се подобрява настроението. Положителните ефекти не се изчерпват обаче само с това. Бананите са отлично натурално средство, предпазващо от проблеми със съня и подобряващо общото самочувствие.

  1. Отразяват се положително върху нервната система

Чаят от банан или консумацията на парче плод осигурява на тялото добро количество витамини от група В. Те са важни за успокояване на нервната система.

В заключение ще кажем, че можете да се наслаждавате на прекрасния вкус на бананите няколко пъти седмично, без да се страхувате, че ще качите излишни килограми. Най-добрият начин за консумация е в суров вид, самостоятелно или пък като част от рецепта за смути или салата. Можете да извлечете полза и от свойствата, които притежават обелките на тези плодове, като приготвите лечебен чай.

Започнете да консумирате банани редовно и ще установите съвсем скоро колко ползотворно се отразяват те върху здравето. Наслаждавайте се!

  • Borah, P. (2018, August 20). 7 Wonderful Benefits Of Banana: How To Include The Fruit In Your Daily Diet. Retrieved from https://food.ndtv.com/food-drinks/benefits-of-banana-how-to-include-the-fruit-in-your-daily-diet-1216006 Healthline. (2016). 11 Evidence-Based Health Benefits of Bananas . Retrieved from https://www.healthline.com/nutrition/11-proven-benefits-of-bananas
  • Singh, B., Singh, J. P., Kaur, A., & Singh, N. (2016). Bioactive compounds in banana and their associated health benefits – A review. Food Chemistry. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2016.03.033