7 богати на протеини зеленчуци спомагащи отслабването

· 01.02.2018
Включването на зелечуци като брюкселското зеле, броколито и спанака в менюто ни може да ни помогне да отслабнем като се храним здравословно

Здравословното отслабване без съмнение е цел на всеки, който иска да свали тези няколко излишни килограма, натрупани по бедрата, стомаха и в други части на тялото. За щастие зеленчуците богати на протеини могат да ви помогнат да постигнете в целта си.

Знаем, че не е лесно. Чудеса не се случват, а последното нещо, което искаме е да отслабнем бързо, защото ще изложим собственото си здраве на риск.

Ние ви предлагаме следното: първо посетете лекаря си, за да проверите физическото си здраве. След това трябва да си изградите дневен режим, който да ви помогне лесно да изпълнявате поставените си цели, както и да ви мотивира.

  • Ежедневната разходка, правенето на упражнения и най-вече здравословното хранене са основните фактори, ако сте решили да отслабвате.

Днес бихме искали да ви разкажем за последния от изброените фактори: начина ви на хранене.

Предлагаме ви да се възползвате от помощта на 7 прекрасни зеленчука, богати на протеини, които природата ви е дала, за да се отървете от излишните килограми по здравословен начин.

Те съдържат най-голямо количество протеини, вкусни са и ще ви помогнат най-много. Готови ли сте да ги опитате?

Кажете ”да” на зеленчуците, богати на протеинибогати на протеини зеленчуци

Преди да ви разкажем за тези 7 богати на протеини зеленчуци, които трябва да консумирате, искаме да ви информираме за значението на протеините, когато започнете режим на здравословно отслабване.

  • Когато консумираме храни, богати на протеини по-дълго се чувстваме сити.
  • Това не ни се случва, когато ядем храни богати на въглехидрати или сладкиши. В тези случаи понякога се чувстваме още по-гладни.
  • Друг факт, който не трябва да пренебрегваме е, че ако не се грижим за приема си на протеини, когато сме решили да отслабваме, ще изгубим и част от мускулната си маса.
  • Можете да наблюдавате това при много хора, които след като са отслабнали забелязват, че тялото им е станало по-меко, а кожата – по-отпусната … Причината за това е, че са загубили и част от мускулната си маса!
  • Протеините – запомнете това – са важни за оформянето на мускулите и намаляването на мазнините.
  • Освен това, когато приемаме храни, богати на протеини, изгаряме повече енергия, за да ги усвоим (термогенезис).

Това ще засили метаболизма ви и така ще изгаряте повече мазнини.

Както виждате тези зеленчуци имат много предимства. Но въпреки това не трябва да прекалявате с консумацията им, а най-доброто, което можете да направите е да комбинирате животински протеини (като тези в пуешкото месо) с богатите на протеини зеленчуци, за които ще ви разкажем днес.

1.Спанакспанакът е от зеленчуците, богати на протеини

Спанакът е един от зеленолистните зеленчуци, богати на протеини, който съдържа много полезни хранителни вещества.

  • Той е един от най-богатите на протеини зеленчуци и съдържа множество основни аминокиселини.
  • Освен тях в него откриваме и значителни количества фолиева киселина, манган, магнезий, желязо, калий, калций, витамини А и С.
  • Освен високото съдържание на протеини в спанака има и съставки, притежаващи мощно антиоксидантно действие, което намалява възпаленията.

Предлагаме ви следното: салата от спанак, ягоди и ядки.

2.Поточарка

Поточарката е растение от семейство Кръстоцветни (като броколито и брюкселското зеле), което съдържа голямо количество протеини.

  • Освен това тя съдържа голямо количество минерали (калций, манган и калий), както и витамините А, В и С.
  • Добре е да знаете, че при готвене поточарката губи всичките си антиоксидантни качества. Затова се опитайте да я консумирате сурова, под формата на салата.

3.Кълнове от люцернакълновете от люцерна са богати на протеини

Опитвали ли сте кълнове от люцерна? Те придават уникален вкус на ястията и почти не съдържат калории, но пък са богати на различни хранителни вещества.

  • Те съдържат витамини B, C и K и минерали като желязо, магнезий, фосфор, цинк и мед.

И един интересен факт за кълновете от люцерна – те са много полезни, тъй като намаляват лошия холестерол (LDL), облекчават симптомите на менопаузата и ви предпазват от появата на остеопороза.

Как можете да им устоите?

4.Китайско зеле

Китайското зеле със сигурност ще ви хареса. И не само ще ви помогне да отслабнете по здравословен начин, но и ще направи ястията ви по-вкусни и оригинални.

  • То съдържа голямо количество протеини, както и калций, калий, манган, желязо и витамини A, C и K.
  • Благодарение на антиоксидантното му действие то спомага борбата срещу различни видове рак.

Потърсете китайското зеле в най- близкия до вас супермаркет.

5.Аспержиаспержите са от зеленчуците, богати на протеини

Аспержите са добре познати с високото си съдържание на хранителни вещества. Например в 134 гр. аспержи се съдържат около 2.9 гр. протеини.

  • Освен това те са чудесен източник на витамини A, B, K, както и на мед, манган, фосфор и магнезий.
  • И още нещо специфично в съдържанието на аспержите са фруктоолигозахаридите (ФОС), които действат като пребиотици и стимулират развитието на полезната флора в червата.

Можете да приготвите аспержите на фурна, на грил, на пара или да ги сварите. Както и да ги сготвите – те винаги ще са вкусни и здравословни.

6.Броколи

Броколито също е много богато на протеини. Можете да го консумирате в сурово състояние или сготвено.

  • То съдържа малко калории, засища ви и ви осигурява значително количество полезни съставки като флавоноиди, например кемпферол.
  • Ако си приготвите броколито на пара „ще зарадвате“ черния си дроб. Защото приготвено по този начин то е изключително полезно за намаляването на високото ниво на холестерола.

7.Брюкселско зелебрюкселско зеле спада към зеленчуците, богати на протеини

  • Брюкселското зеле е изключително полезно, ако сте решили да отслабнете. То е богато на протеини, фибри и витамини.
  • Зеленчуците, богати на протеини се грижат за чревния тракт. Защото помагат унищожаването на вредните бактерии.
  • Можете да го приготвите на фурна или на грил. Брюкселското зеле е идеалната добавка към всяко ястие.

Надяваме се, че тези предложения ще ви помогнат, ако сте решили да си съставите здравословно меню, което да спомогне отслабването ви. Но не забравяйте да консумирате месо заради съдържащите се в него животински протеини и разбира се – спортувайте редовно.

Започнете още днес: здравословното отслабване е възможно!