Набавете повече калций с тези семена

· 08.02.2016
2 супени лъжици суров слънчоглед доставят нужната дневна доза В1 и засилват имунната система

Свикнали сме да мислим за млечните продукти като единствен източник на калций, но какво наистина се случва с калция от млякото? Както диетолозите твърдят, млечните продукти не съдържат магнезий, като по този начин калцият не може да се „прикрепи“ правилно за костите.

Трябва да помним също така, че много хора страдат от нетолерантност към лактоза, тъй като този животински ензим невинаги се обработва правилно в тялото. И така, какво можем да направим? Тъй като жените са тези, които се нуждаят повече от допълнителни дози калций, за да се грижат за костите, научете повече за една интересна алтернатива за получаване на повече калций в диетата: семена.

1. Семена от хедж горчица

hedge-gorchitsa-semena

Може да откриете семена от хедж горчица във всеки магазин за натурални продукти. Трябва да знаете, че процентното им съдържание на калций е най-високо в целия списък по-долу. Те са страхотни за всеки и нямат никакви странични ефекти.

  • Семената от хедж горчица са богати на витамини, дъбилни вещества и антиоксиданти.
  • Сварете ги в продължение на 10 минути. Те имат добър вкус и може да приготвите богати отвари и дори да ги комбинирате с много ястия.
  • Семената от хедж горчица също са страхотни за проблеми с гърлото, инфекции и дори загуба на гласа.

2. Сусамови семена

susam

Те са вторите най-богати на калций семена, но не забравяйте, че за да се възползвате от тях, винаги трябва да ги консумирате сурови.

  • Сусамовите семена са богати на калций и желязо. Не се заблуждавайте от малкия им размер, тъй като те са естествен източник на витамини и минерали, чудесни за всеки ден.
  • Те са богати на протеини, полиненаситени мазнини и много хранителни вещества.
  • Можете да ги използвате като отлични подправки за салати или всяко ястие, но не забравяйте: винаги ги консумирайте сурови, не ги гответе.

3. Семена от чиа

chia shake

Често сме говорили за ползите от семената от чиа – те наистина са невероятни. Предлагаме ви списък с най-полезните им характеристики:

  • Семената от чиа са природно богатство от витамини, минерали, антиоксиданти и фитонутриенти, от които не трябва да се лишавате.
  • Обикновено семената от чиа са считани за суперхрана, защото предоставят енергия, хранителни вещества с растителен произход, протеини и мастни киселини, които са идеални за ежедневието. Освен това не водят до никакво наддаване на тегло.
  • Може да добавите семена от чиа към шейковете или в любимите напитки. Ще получите отличен естествен източник на калций всеки ден.

4. Ленено семе

lineno-seme-7

Имате ли ленено семе у дома? Ако не, не се колебайте да отидете до магазина за натурални продукти и да си закупите. Ленените семена са чудесен източник на калций, който ще укрепи костите и ще се погрижи за здравето, пък и ще ви попречат да напълнеете.

  • Ленените семена са много богати на фибри и витамини.
  • Борят се с възпаленията и задържането на течности.
  • Грижат се за кожата и укрепват косата и здравето на ноктите.
  • Можете да комбинирате ленените семена с кисели млека, смутита или дори салати. Ако искате да приготвите торти и сладкиши, не се колебайте да ги включите в хляба или десертите. Гарантирано ще ви харесат!

5. Семена от лотус

lotus-semena

Чували ли сте някога за семена от лотус? Те са отлични – вкусни, месести и богати на калций.

  • Те притежават анти-стареещи свойства.
  • Източник на протеин, магнезий, калий и фосфор.
  • Те позволяват да се борите с лошия холестерол и съдържат високи количества желязо и цинк, както и други олигоелементи.
  • Източната медицина ги счита за много лековити, особено за всички онези части на тялото, които са свързани с костите и сърцето.
  • За да се възползвате от тях, просто вземете 100 гр. и ги варете в продължение на 20 минути. Консумирайте ги като бадемите: те наистина са полезни, въпреки техния леко горчив вкус.

6. Слънчогледови семена

slunchogled

Колко слънчогледови семена може да консумирате на ден? Препоръчваме 1 или 2 супени лъжици, с други думи, между 20 и 40 гр. Не забравяйте, че за да получите количеството калций от слънчогледовите семена, най-добре е да ги консумирате сурови и изсушени. Не добавяйте сол, защото, както знаете, солта не е полезна за здравето, макар че лесно може да се пристрастите към тях, когато са осолени и изпечени.

А знаете ли кои са ползите от слънчогледовите семена? Ето някои от тях:

  • Те са с високо съдържание на мастни киселини.
  • Слънчогледовите семена са богати на минерали, като фосфор, калий, магнезий и калций.
  • Подобряват циркулацията на кръвта.
  • Тъй като са богати на калий и магнезий, те са много полезни, когато сте уморени и стресирани.
  • Не омаловажавайте високите им нива на фосфор и магнезий, които са чудесни за здравето на мозъка.
  • Богати са на фолиева киселина.
  • Слънчогледовите семена засилват имунната система, защото повишават защитните сили.
  • Знаете ли, че те също са страхотни за получаване на нужната доза витамин В1? Благодарение на това можете да предотвратите умората и облекчите нервите. А и са толкова вкусни!