Набавете повече калций с тези семена

· 08.02.2016
2 супени лъжици суров слънчоглед доставят нужната дневна доза В1 и засилват имунната система

Свикнали сме да мислим за млечните продукти като единствен източник на калций, но какво наистина се случва с калция от млякото? Както диетолозите твърдят, млечните продукти не съдържат магнезий, като по този начин калцият не може да се „прикрепи“ правилно към костите.

Трябва да запомним, че много хора страдат от непоносимост към лактозата, тъй като този животински ензим невинаги се обработва правилно в тялото. И така, какво можем да направим? Тъй като жените са тези, които се нуждаят повече от допълнителни дози калций, за да се грижат за костите, научете повече за един интересен начин за набавяне на този минерал: семената.

1. Семена от хедж горчица

семена от хедж горчица и калций

Може да откриете семена от хедж горчица във всеки магазин за натурални продукти. Трябва да знаете, че процентното им съдържание на калций е най-високо в целия списък по-долу. Те са подходящи за всеки и нямат никакви странични ефекти.

  • Семената от хедж горчица са богати на витамини, дъбилни вещества и антиоксиданти.
  • Варете ги в продължение на 10 минути. Имат приятен вкус и може да приготвите богати отвари и дори да ги комбинирате с много ястия.
  • Семената от хедж горчица помагат и при проблеми с гърлото, инфекции и дори загуба на гласа.

Прочетете и: Разберете как тиквените семена могат да подобрят съня ви

2. Сусамови семена за набавяне на калций

Сусамовото семе е отличен източник на калций.

Те са вторите най-богати на калций семена, но не забравяйте, че за да се възползвате от тях, трябва да ги консумирате сурови.

  • Сусамовите семена са богати на калций и желязо. Не се заблуждавайте от малкия им размер, тъй като те са естествен източник на витамини и минерали, чудесни за всеки ден.
  • Те са богати на протеини, полиненаситени мазнини и много хранителни вещества.
  • Можете да ги използвате като отлични подправки за салати или всяко ястие, но не забравяйте: винаги ги консумирайте сурови, не ги гответе.

3. Семена от чиа

шейк със семета от чиа и калций

Често сме говорили за ползите от семената от чиа – те наистина са невероятни. Предлагаме ви списък с най-полезните им качества:

  • Семената от чиа са природно богатство от витамини, минерали, антиоксиданти и фитохранителни вещества, от които не трябва да се лишавате.
  • Обикновено семената от чиа са считани за суперхрана, защото осигуряват енергия, хранителни вещества с растителен произход, протеини и мастни киселини, които са идеални за ежедневието. Освен това не водят до никакво наддаване на тегло.
  • Може да добавите семена от чиа към шейковете или в любимите напитки. Ще получите отличен естествен източник на калций всеки ден.

4. Ленено семе

ленено семе и калций

Имате ли ленено семе у дома? Ако не, не се чудете, а отидете до магазина за натурални продукти и си купете. Ленените семена са чудесен източник на калций, който ще укрепи костите ви и ще се погрижи за здравето ви. А и ще ви попречи да напълнеете.

  • Ленените семена са много богати на фибри и витамини.
  • Борят се с възпаленията и задържането на течности.
  • Грижат се за кожата и укрепват косата и здравето на ноктите.
  • Можете да комбинирате ленените семена с кисело мляко, смутита или дори салати. Ако искате да приготвите торти и сладкиши, не се колебайте да ги включите в хляба или десертите. Гарантирано ще ви харесат!

Препоръчваме ви да прочетете и: Ленено семе против запек

5. Семена от лотос

Семената от лотос са ценен източник на калций и минерали.

Чували ли сте някога за семена от лотос? Те са отлични – вкусни, месести и богати на калций.

  • Те притежават действие против стареене.
  • Източник са на протеин, магнезий, калий и фосфор.
  • Позволяват да се борите с лошия холестерол и съдържат високи количества желязо и цинк, както и други олигоелементи.
  • Източната медицина ги счита за много лековити, особено за всички онези части на тялото, които са свързани с костите и сърцето.
  • За да се възползвате от тях, просто вземете 100 гр. и ги варете в продължение на 20 минути. Консумирайте ги като бадемите: те наистина са полезни, въпреки техния леко горчив вкус.

6. Слънчогледови семки

слънчогледови семки и набавяне на калций

Колко слънчогледови семки може да консумирате на ден? Препоръчваме 1 или 2 супени лъжици, с други думи, между 20 и 40 гр. Не забравяйте, че за да получите количеството калций от слънчогледовите семки, най-добре е да ги консумирате сурови и изсушени. Не добавяйте сол, защото както знаете, солта не е полезна за здравето, макар че лесно може да се пристрастите към тях, когато са осолени и изпечени.

А знаете ли кои са ползите от слънчогледовите семена? Ето някои от тях:

  • Те са с високо съдържание на мастни киселини.
  • Слънчогледовите семена са богати на минерали като фосфор, калий, магнезий и калций.
  • Подобряват циркулацията на кръвта.
  • Тъй като са богати на калий и магнезий, те са много полезни, когато сте уморени и стресирани.
  • Не омаловажавайте високите им нива на фосфор и магнезий, които са чудесни за здравето на мозъка.
  • Богати са на фолиева киселина.
  • Слънчогледовите семена засилват имунната система, защото повишават защитните сили.
  • Знаете ли, че са страхотни и за набавяне на нужната ви доза витамин В1? Благодарение на това можете да предотвратите умората и да успокоите нервите си. А и са толкова вкусни!
  • Bewley, J. D., & Black, M. (1994). Seeds. In Seeds. https://doi.org/10.1007/978-1-4899-1002-8_1
  • Luque Guillen, M. V. (2014). Estructura Y Propiedades de las Proteínas. Bioquímica Médica. https://doi.org/10.1007/s00213-006-0474-4
  • DIANA C. CHAPARRO, REMIGIO Y. PISMAG, A. D. D. E. C. (2011). EFECTO DE LA GERMINACIÓN SOBRE EL CONTENIDO DE HIERRO Y CALCIO EN AMARANTO, QUINUA, GUANDUL Y SOYA. Biotecnología en el Sector Agropecuario y Agroindustrial. https://doi.org/1692-3561