Ползите от 30-минутна сутрешна разходка

· 03.05.2017
Ходенето понижава високото кръвно налягане със 7.2%, а тичането — с 4.2%

Има много начини да отслабвате и да водите здравословен живот. Не забравяйте обаче, че е ключово да имате редовна физическа активност, а не да спортувате само в определени периоди на годината. Например, препоръчва се да правите минимум 150-минути физически упражнения със средно натоварване всяка седмица.

За да живеете дълго и да се предпазите от болести, като повишено кръвно налягане, емболия, депресия, някои видове рак, инфаркт и затлъстяване, ви препоръчваме да правите 30-минутна сутрешна разходка колкото е възможно по-често.

Как да ходим

Преди да започнете, трябва да загреете, а след това — да се разтегнете, за да може тялото да се успокои.

Когато се разтягате, спазвайте следните правила:

  • Избягвайте да подскачате
  • Не се разтягайте повече, отколкото тялото ви позволява
  • По време на разтягането дишайте постоянно
  • Движете се бавно

И така, за да направите хубава 30-минутна разходка, като предотвратите наранявания и извлечете най-големи ползи, спазвайте следните няколко правила:

  • Когато вървите, пръстите на краката ви трябва да сочат напред.
  • При всяка стъпка петата ви трябва първа да докосва земята. След това тежестта на тялото ви трябва да продължи движението напред.
  • Ръцете ви трябва да се движат естествено и непрекъснато.
  • Раменете ви трябва да са изнесени леко назад, а брадичката ви трябва да е повдигната. Опитвайте се да не гледате в земята.

Ползи

hodene-neka-ideite-se-osashtestviat

Редовното 30-минутно сутрешно ходене се равнява на тичането. То помага за намаляване риска от диабет, депресия, някои видове рак и помага за понижаване на високия холестерол и кръвното налягане. 

Говорителят на Американската кардиологична асоциация, д-р Грег Фонароу, твърди, че физическите упражнения намаляват риска от преждевременна смърт, помагат в борбата със сърдечно-съдовите болести, както и за поддържане на добро здравословно състояние. Проучвания сочат, че ходенето и бягането помагат за намаляване на проблемите със сърцето.

В резултатите по-долу можете да намерите толкова ползи от ходенето, колкото и от тичането:

  • Ходенето понижава холестерола със 7%, а тичането — с 4.3%
  • Ходенето намалява риска от сърдечно-съдови болести с 9.3%, а тичането — с 4.5%
  • Ходенето понижава високото кръвно налягане със 7.2%, а тичането — с 4.2%
  • Ходенето намалява риска от  диабет с 12.3%, а тичането — с 12.1%

„Тези открития показват, че ползите от двете са сходни, защото енергията, изразходвана при правене на упражнения е подобна, без интензитетът да е от значение. Въпреки това, за хора, които имат възможност да правят по-интензивни упражнения, тази стратегия може да е по-ефикасна от гледна точка на изразходваното време.“ посочи д-р Грег Фанароу. Накратко, проучването показва, че, ако целта ви е да отслабнете, тичането е по-ефективно, отколкото ходенето.

sarce

Предпазни мерки

По принцип, при всяка физическа дейност, която предприемате, трябва да спазвате определени правила, така че да не излагате на риск сърцето си, както и цялостната си безопасност. При ходенето трябва да подбирате мястото, времето, както и други фактори, които имат отношение към този вид упражнение. 

По тази причина нашият съвет е да избягвате да носите бижута, не само от гледна точка на удобството ви, но и за да не ставате мишена за крадци. Освен това, ако избирате да ходите през по-тъмната част от денонощието, като например рано сутрин, късно вечер или през нощта, препоръчваме ви да носите ярки дрехи или светлоотразителна жилетка.

Ходенето в група вероятно е по-добрият избор от гледна точка на безопасността. Добре е да носите мобилен телефон, в случай на нужда. Никога не излизайте навън без документи за самоличност. Освен това, преди да тръгнете, споделяйте със семейството си какъв ще бъде маршрутът ви, по кое време ще тръгнете и колко време смятате, че ще ви отнеме.

Не се разсейвайте прекалено много. Нашият съвет е да следите внимателно какво се случва около вас. И по-точно, ако например използвате слушалки, нека звукът им да е намален, за да можете да чувате и околните звуци, както и колите, минаващи край вас.