Симптоми на цервикалната спондилоза и методи за натурално лечение

Цервикалната спондилоза представлява болка във врата, която сериозно може да засегне качеството ви на живот. Ще ви разкажем за няколко различни натурални лекарства, които могат да облекчат симптомите на болестта.
Симптоми на цервикалната спондилоза и методи за натурално лечение

Последна актуализация: 14 Декември, 2018

Цервикалната спондилоза или остеоартрита на врата може да се прояви по различен начин. Това е много често срещано заболяване, свързано с възрастта.

Гръбначният стълб е невероятна сложна структура.

Прешлените са образувани от множество деликатни кости. Балансът и силата на тези кости директно се влияят от неправилната поза, интензивността на движенията и естествения ход на времето.

Тъй като цервикалната спондилоза, с напредването на възрастта, започва да се проявява по-често в живота ни, болката може да достигне дори и до ръцете и краката ни.

Ако при вас се случва гореописаното, трябва да поговорите с лекар и добър физиотерапевт, които да ви помогнат да подобрите ежедневието си.

А ние ви предлагаме да научите повече за това мускулно-скелетно заболяване и натуралните начини за лечение при този проблем. Все пак става дума за едно от най-често срещаните заболявания сред по-възрастните хора.

Цервикална спондилоза: какво представлява и как изглежда

Какво представлява цервикалната спондилоза?

Цервикалната спондилоза е форма на артрит, засягаща прешлените на врата.

Представлява увреждане на ставните връзки на врата, чиято поява се наблюдава в началото на 40-те години, а по-интензивните симптоми – около 60-тата година. Но въпреки казаното, понякога се развива и при деца и младежи с артрит.

Причини

Колкото и странно да изглежда, цервикалната спондилоза не се дължи на износването на прешлените и хрущялите в областта на врата.

Проблемът се крие в увреждането на вътрешните порести мембрани на ставите. Тези стави губят еластичността си, когато намалее част от водата, която ги хидратира и ги поддържа здрави и гъвкави. Тази липса на вода причинява увреждане на вътрешната част на ставите.

Когато налягането се повиши, ставите се натоварват допълнително и се трият по-интензивно една в друга. А това води до болка, възпаление и скованост в областта на врата, придружени понякога и от замайване и гадене.

Ако цервикалната спондилоза стане хронична, може да се появят отоци или остеофити.

Това нарастване притиска местата, където са разположени нервите и усилва болката.

Симптоми на цервикалната спондилоза

Ето някои от най-често срещаните симптоми на цервикалната спондилоза:

  • Очевидно най-често срещаният симптом са болката и сковаността във врата. Шофирането, четенето, прегърбването при писане могат да предизвикат “разтягане” във врата и дори замайване.
  • В много случаи болката става непоносима. Често срещано е усещането за скованост и слабост в ръцете и пръстите.
  • Друг симптом е главоболието.
  • Някои хора дори получават гадене и губят равновесие.
  • Други чуват вътрешни звуци, все едно нещо “пука” във врата им.

Натурални лекарства

Натурални лекарства

Топли и студени компреси

Лесен начин за облекчаване на болката, свързана с цервикалната спондилоза, е налагането с топли или студени компреси.

  • Компресите трябва да се поставят върху врата и раменете.
  • Топлите компреси подобряват кръвообращението и отпускат мускулите.
  • От друга страна студените компреси намаляват възпалението и отока.

Но помнете, че ако вратът ви е много възпален, не трябва да си правите горещи компреси.

Леки упражнения, които ви понасят

Преди да предприемете каквото и да е, трябва да поговорите с лекар или физиотерапевт. Важно е да поддържате движението на гръбначния си стълб и в областта около врата и раменете.

Ходенето пеш, йогата и плуването са три от най-препоръчваните начини за раздвижване, подобряващи качеството ви на живот, ако страдате от цервикална спондилоза.

Куркума

Използването на куркумата е изключително ефикасен, натурален противовъзпалителен метод. Помага много при ставни болки и подобрява кръвообращението.

Ето защо е верен помощник в дните с болка и скованост във врата.

Сусам

Сусам

Сусамът е богат на калций, манган, магнезий, цинк и мед. Ако го консумирате редовно, ще запазите еластичността на хрущялите и ще забавите процеса на увреждане на ставите.

Можете да добавяте сусам към салатите и да си правите сами масаж със затоплено сусамово масло.

  • Всичко, което трябва да направите е да изсипете маслото върху памучен тампон.
  • След това с леки кръгообразни движения масажирайте врата и раменете си.

Ябълков оцет

Ябълковият оцет притежава невероятно противовъзпалително действие.

Ето как да го използвате:

  • Първо, не забравяйте винаги да използвайте органичен, нефилтриран ябълков оцет. (Не този, който си купуваме от хранителните магазини).
  • След това напоете леко един памучен тампон с оцета.
  • Поставете го върху врата си и го оставете да престои няколко часа, два пъти дневно. 

Всички тези натурални лечебни средства са просто допълнение към терапията ви за облекчаване на болката във врата.

Запомнете, че трябва да потърсите съвет от лекар специалист, за да избегнете превръщането на това заболяване в хронично и така да влошите качеството си на живот.

Може да ви заинтересува ...
5 неща за болките във врата, които да имате предвид
Здраве и КрасотаRead it in Здраве и Красота
5 неща за болките във врата, които да имате предвид

Болките във врата са били усещани от всеки в даден момент от живота му. Открийте до какво водят те и как да се справите с тях в тази кратка статия.



  • Andrade Cevallos, M. J., & Gavilánes Cevallos, M. C. (2015). Espondilosis cervical. El rol de la prevención secundaria en la aparición de la mielopatía cervical espondilótica Cervical. Revista Cubana de Reumatología.
  • Mohiuddin, E., Asif, M., Akram, M., Uddin, S., Ahmed, A., Usmanghani, K., & Hannan, A. (2010). Curcuma Longa and Curcumin : a Review Article. Rom. J. Biol. – Plant Biol. https://doi.org/10.1186/s13104-017-2728-0
  • Shahidi, F., Liyana-Pathirana, C. M., & Wall, D. S. (2006). Antioxidant activity of white and black sesame seeds and their hull fractions. Food Chemistry. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2005.08.009