Натурални средства за кръвообращението

19.01.2019
Пиперът кайен може да се окаже добър съюзник за разрешваане на проблема

Студените стъпала, крака и ръце са ясен симптом за проблем с кръвообращението. Обикновено той е съпътстван от възпаление, което може допълнително да усложни здравословното състояние на човека с напредване на времето.

Проблемите с кръвообращението са често срещани при хората на средна възраст и по-възрастните, тъй като с натрупване на годините  артериите започват да стават по-твърди.

Този тип оплаквания могат да бъдат провокирани и от високо ниво на холестерола, спазване на нездравословна диета и физическа обездвиженост.

Оттам може да последва дискомфорт в крайниците и редица здравословни рискове. Поради това е важно да се вземат навременни и адекватни мерки за стабилизиране на положението по естествен път.

Като имате предвид това, днес искаме да споделим няколко домашни средства, които подобряват кръвообращението, стимулирайки снабдяването на всяка част от тялото с кръв.

Хидротерапия за подобряване на кръвообращението

Хидротерапия за кръвообращението

Хидротерапията представлява масаж на засегнатата зона с помощта на силна струя от гореща или студена вода.

Тази техника стимулира циркулацията на кръвта почти мигновено и може значително да тушира възпалението и болката.

Какво да направите?

  • Използвайте гореща вода с поносима температура за кожата. Насочете я към възпалените части от тялото.
  • След това внезапно започнете да третирате зоната със струя студена вода или ледена вода по желание (ако можете да я изтърпите).
  • Редувайте тези действия в продължение на 5 минути.

Прочетете и: Признаци на нарушеното кръвообращение

Пипер кайен

Активната съставка в пипера кайен – капсаицин, е съединение, което стимулира кръвообращението и сърдечно-съдовата система, понижавайки кръвното налягане и нивото на холестерола.

Когато включите пипера в хранителното меню, понижавате риска от атеросклероза, сърдечен удар и инсулт.

Ако това не е достатъчно, за да ви убеди в полезните свойства на пипера кайен, трябва да знаете, че той представлява отлично допълващо лечението средство при разширени вени, възпаления и чувствителност към студа.

Какво да направите?

  • Купете пипер кайен на прах. Добавяйте го към смутита, супи и в други рецепти.
  • Можете също така да използвате кайена като база за приготвянето на средства на външно приложение или кремове.

Повдигане на краката

Повдигнете краката, за да стимулирате кръвообращението.

Това елементарно движение е един от най-ефикасните начини за стимулиране на кръвообращението в краката. Той представлява отличен начин за понижаване на чувството за умора, напрежението и редуциране на подуването.

Какво да направите?

  • След като се приберете у дома след работа, легнете на леглото и вдигнете краката нагоре към тавана.
  • Останете в тази позиция в продължение на 3-5 минути. След това направете почивка.

Чай гинко билоба

Растението гинко билоба съдържа активни съставки, които разширяват кръвоносните съдове и възстановяват еластичността на стените на артериите.

Консумацията на чай от него подобрява кръвообращението, понижава кръвното налягане и предпазва от образуването на разширени вени.

Продукти:

  • 1 супена лъжица гинко билоба (10 гр.)
  • 1 чаша вода (250 мл.)

Начин на приготовление:

  • Сложете 1 супена лъжица гинко билоба в чаша с гореща вода. Запарете за 10 минути.
  • След като това време изтече, прецедете течността и консумирайте.
  • Можете да пиете този чай до 2 пъти дневно.

Вижте още: Билкови лекарства за подобряване кръвообращението на краката

Червено вино

Червено вино за кръвообращението

Полезен навик е да консумирате чаша червено вино дневно. По този начин поддържате кръвообращението в добро състояние.

Ресвератролът, мощен антиоксидант, който се съдържа в гроздето, спомага за прочистването на артериалните стени и ги поддържа еластични, а това е важно за оптималното движение на кръвта.

Какво да направите?

  • Консумирайте по чаша червено вино с основното хранене за деня. Не бива да надвишавате това количество, тъй като в големи количества алкохолната напитка няма да е полезна.

Омега-3 мастни киселини

Хранителните добавки с омега-3 мастни киселини носят редица важни ползи за здравето на човека и в частност за сърдечно-съдовата система.

Тези есенциални мастни киселини прочистват вените, понижават нивото на холестерола и овладяват възпалителните процеси, понижавайки по този начин риска от сърдечни заболявания.

Можете да си набавите омега-3 мастни киселини под формата на таблетки, но е препоръчително да ги приемате чрез храната.

Какво да направите?

Опитайте да включите в менюто храни като:

  • Студеноводни риби
  • Зехтин
  • Авокадо
  • Ядки
  • Ленено семе
  • Слънчогледови семки
  • Тиквени семки

Излезте на разходка

За подобряване на кръвообращението, правете разходки.

Усещането за напрежение и болка в крайниците обикновено кара хората да предпочитат почивката като най-добро лекарство. Определено по този начин се постига известно облекчение, но е факт, че обездвижването може да влоши състоянието в определен момент.

Умереното физическо движение стимулира движението на кръвта и редуцира възпаленията, носейки по-съществено подобрение.

Какво да направите?

  • Ходете поне по 30 минути дневно и се уверете, че сте оптимално хидратирани.

Забележете, че всяко едно от натуралните средства, които препоръчваме за подобряване на кръвообращението, намалява усещането за тежест и студ в крайниците.

Макар на пръв поглед това усещане да изглежда напълно нормално, трябва да знаете, че ако не направите нещо, за да го контролирате, това може да доведе до по-сериозно влошаване на здравословното състояние.

  • Duncker, D. J., & Bache, R. J. (2008). Regulation of Coronary Blood Flow During Exercise. Physiological Reviews. https://doi.org/10.1152/physrev.00045.2006
  • Benjamin, E. J., Virani, S. S., Callaway, C. W., Chamberlain, A. M., Chang, A. R., Cheng, S., … Muntner, P. (2018). Heart disease and stroke statistics – 2018 update: A report from the American Heart Association. Circulation. https://doi.org/10.1161/CIR.0000000000000558
  • Lichtenstein, A. H., Appel, L. J., Brands, M., Carnethon, M., Daniels, S., Franch, H. A., … Wylie-Rosett, J. (2006). Diet and lifestyle recommendations revision 2006: A scientific statement from the American heart association nutrition committee. Circulation. https://doi.org/10.1161/CIRCULATIONAHA.106.176158