Ускорете растежа на косата си, като добавите тези 8 храни към режима си

21 Февруари, 2019
За да стимулирате растежа на косата си, трябва да консумирате храни, които не просто носят хранителни ползи, но и редуцират накъсването и слабостта на косата. Изпробвайте тези здравословни храни!

Как да ускорим растежа на косата си? Повечето от нас искат дълга, здрава, силна и плътна коса. Все пак така се предполага, че изглежда красивата коса.

Независимо от това много от хората подлагат косата си на нагряване, химични процедури и други вредни действия, които засягат вида, растежа и здравето й.

От друга страна, те пренебрегват влиянията на стреса, лошите хранителни навици и хормоналните промени. Всички те могат да причинят изменения на косата и почти винаги водят до прекомерна загуба на коса.

Това е един от най-често срещаните проблеми. За жалост, в повечето случаи е трудно да бъде овладян.

По тази причина е важно да положите допълнителни усилия в разкрасителните си процедури. Освен това трябва да започнете да спазвате режим, даващ на косата ви всичките хранителни вещества, от които се нуждае.

Ако целта ви е по-дълга и по-здрава коса, добре е да увеличите консумацията си на определени храни. Благодарение на техните свойства може да стимулирате растежа на косата си.

В тази статия искаме да споделим 8-те най-добри за косата ви храни. По този начин може да започнете да ги консумирате по-редовно в режима си на хранене.

Вижте кои са те!

1. Сьомга

Сьомга за растежа на косата

Сьомгата е един от най-пълноценните откъм хранителни вещества продукти за подобряване на здравословното ви състояние. Също така тя стимулира здравословния растеж на косата.

На първо място, тя съдържа витамин D. Освен че подсилва косата ви, този витамин редуцира прекомерния косопад и сухотата.

Сьомгата включва в себе си и омега 3, които са вид полезни мастни киселини. Това вещество стимулира циркулацията на скалпа, което прави косата ви по-здрава и плътна.

Омега 3 мастните киселини се борят с възпалението, намаляват косопада и са сред най-препоръчителните вещества за насърчаване на сърдечно-съдовото и когнитивното здраве.

2. Жълти чушки

Тези чушки са с високо съдържание на витамин С. Те дори съдържат пет пъти повече от този витамин в сравнение с цитрусовите плодове. По тази причина жълтите чушки са отлична диетична алтернатива за подобряване здравето на косата.

Това антиоксидантно вещество повишава здравината на космените фоликули. По този начин видимо се намалява косопада.

Освен това този витамин поддържа правилните нива на колагена. Тази субстанция дава на косата ви повече сила и блясък.

Вижте още: 5 начина за предотвратяване загубата на коса

3. Банани

Банани за растежа на косата

Ежедневната консумация на банани може да донесе множество ползи на косата ви.

Тази храна е богата на калий. Преди всичко този есенциален минерал ви помага да превърнете аминокиселините в протеини, за да се формира кератин.

Бананите са богати на витамини и антиоксидантни вещества, подпомагащи бързия и здравословен растеж на косата.

4. Стриди

Доказано е, че недостигът на цинк е тясно свързан с основните проблеми на скалпа и прекомерната загуба на коса.

За щастие, храни като стридите ви предоставят значителни количества от този минерал. По този начин може да противодействате на този тип ефекти.

Всъщност е установено, че само 85 грама стриди ви дават до пет пъти повече от препоръчителния дневен прием на този минерал.

5. Яйца

Яйца за ускоряване растежа на косата

Яйцата са изключително полезни за косата по няколко причини. На първо място, те съдържат биотин. Биотинът е натурална добавка, която подсилва и ускорява растежа на косата.

Освен това яйцата ви осигуряват и няколко есенциални аминокиселини. Те се препоръчват за борба със сухотата и косопада, както и за справяне с други често срещани проблеми с косата.

Яйцата съдържат също така и есенциални мастни киселини. Тези киселини ви помагат да задържите влагата на скалпа си. В резултат от това получавате по-здрава и по-хидратирана коса.

Прочетете и: Колко яйца седмично можем да ядем?

6. Цитрусови плодове за ускоряване растежа на косата

Цитрусовите плодове са естествен източник на голям брой основни хранителни вещества. Освен че подобряват здравословното ви състояние, те подпомагат и за по-добрия ви външен вид.

Те съдържат големи количества витамин С. Този витамин е антиоксидант, намаляващ прекомерната сухота на косата, слабостта и накъсването й.

Той увеличава производството на колаген и други вещества, които са от съществено значение за придобиването на силна и гъста коса.

Някои от най-препоръчителните цитрусови плодове са:

  • Портокали
  • Лимони
  • Мандарини
  • Грейпфрут

7. Картофи

Картофи за растежа на косата

Картофите са пълни с витамини и други есенциални хранителни вещества. Те ви помагат да подсилите косата си от корените. В резултат от това се стимулира естествения растеж на косата.

Картофите съдържат значително количество бета каротин (или витамин А). Бета каротинът поддържа скалпа ви здрав и без проблеми с фоликулите.

Също така този продукт предоставя антиоксиданти и есенциални минерали, които повишават качеството на влакната, намалявайки накъсването и прекомерната загуба на коса.

8. Авокадо

Без съмнение, авокадото е една от най-полезните храни, които може да консумирате. Това важи особено що се касае до подобряване на косата чрез начина ви на хранене.

Авокадото е богато на есенциални мастни киселини, антиоксиданти и висококачествени протеини. Този вкусен плод спомага за подхранването на косъма и клетките, което насърчава растежа на косата.

Авокадото стимулира също така и производството на колаген и еластин. Тези две натурални вещества поддържат здравето както на кожата, така и на косата.

Освен това този плод редуцира сухотата на скалпа, слабостта на косата и накъсването, които се свързват с дехидратацията.

Както виждате, има много храни, които допълват приема ви на хранителни вещества, за да поддържате косата си здрава, силна и дълга. Консумирайте ги по-редовно и вижте сами ползите от тях!

  • Goluch-Koniuszy, Z. S. (2016). Nutrition of women with hair loss problem during the period of menopause. Przeglad Menopauzalny. https://doi.org/10.5114/pm.2016.58776
  • Dreher, M. L., & Davenport, A. J. (2013). Hass Avocado Composition and Potential Health Effects. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1080/10408398.2011.556759
  • Xie, Z., Komuves, L., Yu, Q. C., Elalieh, H., Ng, D. C., Leary, C., … Kato, S. (2002). Lack of the vitamin D receptor is associated with reduced epidermal differentiation and hair follicle growth. Journal of Investigative Dermatology. https://doi.org/10.1046/j.1523-1747.2002.01644.x
  • Jeruszka-Bielak, M., & Brzozowska, A. (2011). Relationship between nutritional habits and hair calcium levels in young women. Biological Trace Element Research. https://doi.org/10.1007/s12011-011-9030-0
  • Love, S. L., & Pavek, J. J. (2008). Positioning the potato as a primary food source of vitamin C. In American Journal of Potato Research. https://doi.org/10.1007/s12230-008-9030-6