Колко яйца седмично можем да ядем?

24.06.2018

Колко яйца е здравословно да консумираме на седмица?

Въпреки лошата им репутация, доказано е, че консумацията на яйца не повишава нивото на лошия холестерол.

Яйцата са един от най-богатите източници на хранителни вещества. Те съдържат протеини, витамини и минерали, които тялото ни ежедневно потребява. Яйцата снабдяват организма ни с витамини А, D и В12.

В допълнение получава още фосфор и селен – два много важни минерала, съдържащи се в яйцата.

В настоящата статия ще обсъдим един любопитен въпрос, който вярваме ви е заинтригувал. А той е колко яйца седмично е здравословно да се консумират.

Колко яйца седмично да консумирате?

Без да отчитаме подробно богатото съдържание на ценните хранителни вещества, важно е да споменем и да имаме предвид, че яйцата са достъпна и отлична храна.

Много негативни коментари са били адресирани към тях. Обявявали са  ги за вредни за сърцето и стимулиращи повишаване на нивото на лошия холестерол.

Не са малко изследванията, които потвърждават, че тези теории не са верни .Яйцата, всъщност не повишават нивото на холестерола в кръвта.

И така, колко яйца на седмична база можем да ядем? Хората в добра здравословна форма, тези, които не са активно спортуващи, тези, които са със средна височина, и децата е желателно да приемат по 3-4 яйца седмично.

В същото време атлети и физически активни хора могат да си позволят консумацията на поне 7 яйца, въпреки че някои заболявания може да провокират редуцирането на количеството им.

Винаги е добра идея да се консултирате със специалист, който да прецени спрямо вашето здраве и начин на живот какво количество яйца е оптимално.

По този начин няма да изпитвате съмнения относно ползите от яйцата на трапезата.

Прочетете и: 6 интересни натурални средства с черупки от яйца

Как е препоръчително да се консумират яйцата?

Яйцата носят редица ползи на бременните жени, тъй като съдържат витамин, познат като холин. Той е много важен за оптималното развитие на нервната система на плода.

За по-възрастните хора, които страдат от загуба на апетит, яйцата са удобна храна, която за малкия си обем съдържа огромно количество витамини, минерали, протеини и други ценни на организма ни вещества.

Вижте още: Как да проверим дали яйцата са пресни само за 3 секунди

Какви са свойствата на яйцата?

Колко яйца да ядем и какви са свойствата им?

Яйчените белтъци също съдържат витамини, въпреки високото съдържание на вода – цели 90 %.

  • Едно от най-важните свойства на яйцата е, че те не съдържат много мазнини. В същото време не са висококалорични и не повишават холестерола.
  • Те съдържат много желязо, а това означава, че консумацията им предпазва от развитие на анемия заради дефицит на този минерал.
  • Те притежават свойства, които спомагат за преборване на силна умора, стимулират имунната система и заздравяването на белези. Освен това съдържат високо количество цинк, който отговоря за произвеждането на инсулин, фундаментален за процеса на растеж.
  • Наличието на фосфор в състава на яйцата ги прави много важни за здравето на кожата, костите и зъбите, именно заради това те присъстват редовно на трапезата на атлетите. Освен това яйцата допринасят за здравето на мозъка.
  • Витамин А предпазва от проблеми със зрението, като повишава съпротивителните сили на организма срещу заболявания и притежава антикарценогенни свойства.

Други свойства

  • Яйцата са богати на витамин В5, пантотенова киселина, която е важна за преборването на ежедневния стрес. Оказва положително въздействие при мигрена и спомага за регулиране на нивото на холестерола.
  • Яйцата са полезни за косата, кожата и ноктите, благодарение на съдържанието на витамин В7.  Те също така имат потенциала да нормализират нивото на кръвната захар.
  • Витамин В9, познат като фолиева киселина, е друг компонент в яйцата, който неутрализира вредните последствия от употребата на лекарства, цигари и алкохол.
  • Яйцата са отличен антиоксидант, благодарение на богатото съдържание на витамин Е.
  • Яйцата са отличен източник на лектин, важно вещество, което снабдява тялото с холин.
  • Яйцата са храна, която позволява да бъдат приготвяни по различен начин. Ще потвърдите, че са любима храна на малки и големи. Яйцата могат да бъдат консумирани по всяко време на деня. Въпреки това ще подчертаем, че са перфектната закуска, благодарение на енергията, която вливат в тялото ни. С яйчена закуска всеки ден започва със свежест и цял запас енергия.

Не се страхувайте да включите яйцата в хранителното си меню. Със сигурност няма да съжалите!

  • Kiosseoglou, V., & Paraskevopoulou, A. (2014). Eggs. In Bakery Products Science and Technology: Second Edition. https://doi.org/10.1002/9781118792001.ch13
  • Karoui, R., De Ketelaere, B., Kemps, B., Bamelis, F., Mertens, K., & De Baerdemaeker, J. (2009). Eggs and Egg Products. In Infrared Spectroscopy for Food Quality Analysis and Control. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-374136-3.00015-8
  • Qureshi, A. I., Suri, F. K., Ahmed, S., Nasar, A., Divani, A. a, & Kirmani, J. F. (2007). Regular egg consumption does not increase the risk of stroke and cardiovascular diseases. Medical Science Monitor : International Medical Journal of Experimental and Clinical Research. https://doi.org/10.3945/jn.109.114918