Колко яйца седмично можем да ядем?

· 24.06.2018

Въпреки лошата им репутация, доказано е, че консумацията на яйца не повишава нивото на лошия холестерол.

Яйцата са един от най-богатите източници на хранителни вещества. Те съдържат протеини, витамини и минерали, които тялото ни ежедневно потребява. Яйцата снабдяват организма ни с витамини А, D и В12.

В допълнение получава още фосфор и селен – два много важни минерала, съдържащи се в яйцата.

В настоящата статия ще обсъдим един любопитен въпрос, който вярваме ви е заинтригувал. А той е колко яйца седмично е здравословно да се консумират.

Без да отчитаме подробно богатото съдържание на ценните хранителни вещества, важно е да споменем и да имаме предвид, че яйцата са достъпна и отлична храна.

Много негативни коментари са били адресирани към тях. Обявявали са  ги за вредни за сърцето и стимулиращи повишаване на нивото на лошия холестерол.

Не са малко изследванията, които потвърждават, че тези теории не са верни .Яйцата, всъщност не повишават нивото на холестерола в кръвта.

И така, колко яйца на седмична база можем да ядем? Хората в добра здравословна форма, тези, които не са активно спортуващи, тези, които са със средна височина, и децата е желателно да приемат по 3-4 яйца седмично.

В същото време атлети и физически активни хора могат да си позволят консумацията на поне 7 яйца, въпреки че някои заболявания може да провокират редуцирането на количеството им.

Винаги е добра идея да се консултирате със специалист, който да прецени спрямо вашето здраве и начин на живот какво количество яйца е оптимално.

По този начин няма да изпитвате съмнения относно ползите от яйцата на трапезата.

Как е препоръчително да се консумират яйцата?

Яйцата носят редица ползи на бременните жени, тъй като съдържат витамин, познат като холин. Той е много важен за оптималното развитие на нервната система на плода.

За по-възрастните хора, които страдат от загуба на апетит, яйцата са удобна храна, която за малкия си обем съдържа огромно количестмо витамини, минерали, протеини и други ценни на организма ни вещества.

Какви са свойствата на яйцата?

Едно от най-важните свойства на яйцата е, че те не съдържат много мазнини.

Яйчените белтъци също съдържат витамини, въпреки високото съдържание на вода – цели 90 %.

  • Едно от най-важните свойства на яйцата е, че те не съдържат много мазнини. В същото време не са висококалорични и не повишават холестерола.
  • Те съдържат много желязо, а това означава, че консумацията им предпазва от развитие на анемия заради дефицит на този минерал.
  • Те притежават свойства, които спомагат за преборване на силна умора, стимулират имунната система и заздравянането на белези. Освен това съдържат високо количество цинк, който отговоря за произвеждането на инсулин, фундаментален за процеса на растеж.
  • Наличието на фосфор в състава на яйцата ги прави много важни за здравето на кожата, костите и зъбите, именно заради това те присъстват редовно на трапезата на атлетите. Освен това яйцата допринасят за здравето на мозъка.
  • Витамин А предпазва от проблеми със зрението, като повишава съпротивителните сили на организма срещу заболявания и притежава антикарценогенни свойства.
  • Яйцата са богати на витамин В5, пантотенова киселина, която е важна за преборването на ежедневния стрес. Оказва положително въздействие при мигрена и спомага за регулиране на нивото на холестерола.
  • Яйцата са полезни за косата, кожата и ноктите, благодарение на съдържанието на витамин В7.  Те също така имат потенциала да нормализират нивото на кръвната захар.
  • Витамин В9, познат като фолиева киселина, е друг компонент в яйцата, който неутрализира вредните последствия от употребата на лекарства, цигари и алкохол.
  • Яйцата са отличен антиоксидант, благодарение на богатото съдържание на витамин Е.
  • Яйцата са отличен източник на лектин, важно вещество, което снадбява тялото с холин.
  • Яйцата са храна, която позволява да бъдат приготвяни по различен начин. Ще потвърдите, че са любима храна на малки и големи. Яйцата могат да бъдат консумирани по всяко време на деня. Въпреки това ще подчертаем, че са перфектната закуска, благодарение на енергията, която вливат в тялото ни. С яйчена закуска всеки ден започва със свежест и цял запас енергия.

Не се страхувайте да включите яйцата в хранителното си меню. Със сигурност няма да съжалите!