6-те най-добри алкални храни на планетата

27.11.2018
Рафинираните зърнени храни, преработените продукти и червеното месо - са само малка част от дългия списък продукти с подобен ефект

Консумацията на алкални храни е важна за поддържане на баланса в организма. Прекалено високата киселинност в тялото може да доведе до различни здравословни проблеми.

Знаете ли, че pH в кръвта трябва да е в определени граници, за да се предотврати появата на сериозни заболявания. Може да не ви се струва съществено, но повечето болести са свързани с повишената киселинност, причинена от неправилно хранене.

Магазините са пълни с огромни количества висококалорични храни, които предизвикват киселинност. Рафинираните зърнени храни, преработените продукти и червеното месо – са само малка част от дългия списък храни с подобен ефект.

Ако добавите стреса и токсините, отделени в околната среда, не е чудно, че все повече хора се разболяват или са с здравословни проблеми.

Консумацията на алкални храни, богати на антиоксиданти и основни хранителни вещества, нормализира pH в кръвта и предотвратява лошите последици.

Тъй като е абсолютно необходимо да  включите алкалните храни в менюто, ще споделим 6-те – най-добри от тях.

6-те най-добри алкални храни

1. Спанак

Спанак

Един от продуктите, който е най-пълноценен откъм хранителни вещества, е спанакът. Той съдържа витамини, минерали, протеини и фибри, съдействащи за правилното протичане на основните функции в организма.

Както и останалите зеленолистни продукти, спанакът е богат на хлорофил – алкална субстанция, действаща изключително ползотворно на кръвта.

При консумиране на спанак, получавате:

  • Витамини (A, C, B2, B9, E и К)
  • Минерали (манган, магнезий, калий, калций и желязо)
  • Хранителни фибри

2. Кейл (къдраво зеле)

Той е кръстоцветен зеленчук, който се откроява в алтернативната медицина със способността да детоксикира организма и да намалява холестерола.

Съдържа много антиоксиданти, предотвратяващи киселинното увреждане и развитието на различни видове ракови клетки.

Въпреки че не е особено популярен спрямо останалите зеленчуци, кейлът е един от най-добрите алкални продукти. Той е добър източник на:

  • Витамини (А, С и К)
  • Глюкозинолати
  • Хлорофил
  • Минерали (калий, цинк и желязо)

Вижте още: Рецепти за вкусни зеленчукови супи

3. Краставици

Краставици

Основното им предимство произтича от факта, че съдържат 95 % вода. Това не само ги нарежда сред зеленчуците с най-малко съдържание на калории, но и сред най-алкалните храни в света.

Краставиците съдържат важни антиоксиданти, като лигнани – свързани с предпазването от хронични болести.

Най-хубавото в тях е, че те са толкова многостранни: могат да бъдат включени в менюто по няколко различни начина. Това ги прави чудесна основа за алкална диета.

Някои от съставките му включват:

  • Витамини (А, С, К и В комплект)
  • Минерали (магнезий, селен, мед, калий, желязо и цинк)

4. Броколи

За пълноценно хранене и добро здраве всеки трябва да включи поне 4 порции броколи всяка седмица. Този зеленчук е източник на хлорофил, антиоксиданти и диетични фибри, които намаляват киселинността в кръвта и токсините.

Препоръчва се за подобряване на сърдечното здраве, за подобряване на метаболизма и за укрепване на имунната система.

Те са добър източник на хранителни вещества, като:

  • Витамини (А, В2, В6, В9 и К)
  • Минерали (манган, калий, магнезий и калций)
  • Протеини

Прочетете повече: 4 рецепти с броколи за лека вечеря

5. Авокадо

Авокадото е сред най-добрите алкални храни.

Много хора са изключили авокадото от менюто, заради факта, че 85 % от калориите идват от мазнини.

Това схващане е погрешно, тъй като те са полезни мазнини и не водят до натрупване на килограми. Точно обратното – те спомагат за намаляване нивата на холестерол и за увеличаване на наситените липопротеини.

Свойствата им намаляват и киселинността в организма, предпазват от дисбаланс, причинен от възпалителните процеси.

Авокадото съдържа:

  • Диетични фибри
  • Витамини (В5, В6, В9, С и К)
  • Калий

6. Лимони

Заради цитрусовата киселина, която съдържат, много хора считат, че лимоните са част от групата киселинни храни. И това схващане е погрешно. Всъщност тези цитруси са едни от най-алкалните продукти.

Всеки лимон има pH 9.0, което помага за алкализирането на кръвта по време на храносмилане.

Те са и чудесен източник на:

  • Витамини (А, С и Е)
  • Минерали (калий, желязо, цинк и магнезий)
  • Диетични фибри
  • Антиоксиданти

Храните, споменати тук, са само част от алкалните продукти, които си заслужава да включите в диета.

Опитайте да ги консумирате няколко  пъти през седмицата. Използвайте ги като заместители на други, причиняващи киселинност, храни.

  • Schwalfenberg, G. K. (2012). The alkaline diet: Is there evidence that an alkaline pH diet benefits health? Journal of Environmental and Public Health. https://doi.org/10.1155/2012/727630
  • Minich, D. M., & Bland, J. S. (2007). Acid-alkaline balance: Role in chronic disease and detoxification. Alternative Therapies in Health and Medicine. https://doi.org/10.1186/1741-7015-10-50
  • Hanley, D. A., & Whiting, S. J. (2013). Does a High Dietary Acid Content Cause Bone Loss, and Can Bone Loss Be Prevented With an Alkaline Diet? Journal of Clinical Densitometry. https://doi.org/10.1016/j.jocd.2013.08.014