Най-добрите съвети за хапване навън

30 Май, 2020
Ако спазвате няколко простички съвети за хапване навън, като да не излизате много гладни и да си поръчате общи ястия, то може да бъде здравословно. Научете повече от следващите редове!
 

Искате да контролирате теглото си и да се храните здравословно докато сте навън? Дори да ви се струва невъзможно съветите, които ще споделим с вас в тази статия за хапване навън, ще ви помогнат да запазите здравословния си начин на живот.

Здравословно хапване навън

Здравословното хапване навън може да ви се струва невъзможно. Обикновено ресторантите предлагат нездравословни ястия пълни с калории. Именно затова проучванията показват, че храненето навън е свързано с наднормено тегло и напълняване.

Проучване на Кеймбридж показва, че повече от 90% от основните ястия продавани в ресторантите са с високо съдържание на калории, сол и мазнини, най-вече наситени такива. Освен това детските менюта съдържат повече мазнини и захар от тези за възрастните. Това е и причината да не се препоръчва поръчването от детските менюта, тъй като те са по-малко здравословни от останалите предложения в заведението.

Преди да излезете да се храните навън

Изключително важно е да продължите да контролирате желанията си преди да отидете на ресторант. Ето няколко съвета, които ще ви бъдат полезни:

  • Изберете ресторанта предварително и направете резервация. Ако знаете къде ще отидете, ще бъдете запознати и с храната, която ще ви бъде поднесена. Освен това ви съветваме да си направите резервация. Така ще избегнете чакането. Защото докато правите това можете да си поръчате питие, което бихте избегнали, ако имате направена резервация.
  • Ако е възможно, разгледайте менюто предварително. Много ресторанти публикуват менюто си на сайтовете си. Разгледайте го, за да знаете какво ще си поръчате, когато отидете на място.
 
  • Не излизайте навън много гладни. Ако отидете с къркорещ стомах в ресторанта, ще си хапнете хляб и други предястия, сложени пред вас, което бихте избегнали, ако сте си хапнали нещо леко преди това. Съветваме ви да изядете парченце плод преди тръгване.
    Хранене в ресторант

Прочетете и: Най-здравословните видове сирена

Докато се храните в ресторанта

След като приложите тези съвети преди да се отправите към ресторанта, ще ви бъде много по-лесно да запазите здравословния си начин на хранене навън.

  • Внимавайте какво ще пиете. Най-добрата опция е да заложите на вода. Ако искате нещо друго можете да си поръчате газирана вода, а ако искате нещо за придаване на вкус, помолете за резенче лимон. Можете да пиете натурален сок, безалкохолна бира или диетична сода. Но трябва да знаете, че диетичната сода или безалкохолни не са добра опция.
  • Контролирайте количеството хляб, което ще изядете. Повечето ресторанти предлагат панерчета с хляб. Ако не искате да ядете хляб, просто кажете на сервитьор да не ви го носи. А ако искате все пак да опитате от хляба, помолете за няколко малки филийки или хлебчета.
  • Внимавайте какво поръчвате. Първо разгледайте зеленчуковите ястия, които предлага заведението. Запомнете, че е добре първо да хапнете зеленчуци или те да съставят значителна част от порцията ви. След като сте избрали какви зеленчуци ще ядете, подберете и протеин, с който да допълните чинията си. Може да заложите на месо, риба, яйца или бобови култури. Избягвайте пържените картофи или ястията със сосове.
 

И още

  • Изберете си здравословни гарнитури. Например – печени картофи или салата вместо пържени картофи. Не яжте хляб, ако ястието ви съдържа брашно или въглехидрати.
  • Помолете да ви донесат сосовете отделно. Помолете сервитьора към ястието ви да няма добавени дресинги, сосове или сирене. Така ще можете да си овкусите храната, без да прекалявате с калориите.
  • Поръчването на едно ястие за няколко човека. Огледайте се и вижте колко големи са порциите на масите около вас, за да решите дали да си поръчате само за вас или едно общо ястие. Ако в чинията ви остане храна, не е необходимо да изяждате всичко. Просто помолете да ви я опаковат за вкъщи.
  • А десерта?Ако ресторантът предлага плодове – поръчайте си плод. Ако не, заложете на натурален сок, кафе или чай. А ако искате нещо сладичко – поръчайте си общ десерт.
    Здравословно хапване навън - поръчване на плод за десерт

Препоръчваме ви да прочетете и: 3 рецепти за нискокалоричен десерт

Как да разберете дали сте прекалили с храната

  • Когато усетите силна жажда няколко часа след като сте се нахранили.
  • Ако ви е тежко на стомаха и не сте гладни през останалата част от деня.
  • Когато ви се доспи след като се нахраните.
 

Ако е така, не се разочаровайте от себе си. Случва се дори на най-добрите! Просто внимавайте следващия път, когато излезете да похапвате навън. Така ще опознаете по-добре границите си.

Прилагането на тези съвети за хапване навън ще ви помогне да бъдете уверени, че се храните здравословно и се наслаждавате на времето извън дома си. Виждате, че можете да се храните здравословно и далеч от дома си!

  • Lachat, C., Nago, E., Verstraeten, R., Roberfroid, D., Van Camp, J., & Kolsteren, P. (2012). Eating out of home and its association with dietary intake: a systematic review of the evidence. Obesity reviews : an official journal of the International Association for the Study of Obesity, 13(4), 329–346. doi:10.1111/j.1467-789X.2011.00953.x
  • Nago, E. S., Lachat, C. K., Dossa, R. A., & Kolsteren, P. W. (2014). Association of out-of-home eating with anthropometric changes: a systematic review of prospective studies. Critical reviews in food science and nutrition, 54(9), 1103–1116. doi:10.1080/10408398.2011.627095
  • Wu, H. W., & Sturm, R. (2013). What’s on the menu? A review of the energy and nutritional content of US chain restaurant menus. Public health nutrition, 16(1), 87–96. doi:10.1017/S136898001200122X