6 начина за отслабване без гладуване

12.07.2019
Ако искате да отслабнете трябва да правите разлика между глад и жажда. Ако ви се хапва нещо, първо изпийте една чаша вода, за да се уверите, че наистина сте гладни.

Има ли начини за отслабване без гладуване?

Отслабването е голямо предизвикателство за всеки един човек. Всички си мислим, че отслабването е свързано с гладуване.

Истината е, че постоянното гладуване само забавя метаболизма, което от своя страна води до по-лесно напълняване.

В тази статия ще споделим с вас 6 лесни съвета за отслабване без гладуване, с които ще се радвате на по-добър начин на живот.

Сами ще се уверите, че можете да постигнете желаното тегло, без да гладувате.

6 начина за отслабване без гладуване

1.Избягвайте пропускането на отделните храненияРедовното хранене спомага поддържането на идеалното тегло.

Пропускането на отделните хранения убива механизмите за пестене на енергия в организма. С други думи – тялото ни започва да изразходва по-малко енергия, освен това следващото ни хранене ще бъде много по-обилно заради гладуването.

Тялото ни ще се опитва да съхрани енергията, която получава, особено под формата на мастни депа в областта на корема.

Натрупването на мазнини повишава риска от появата на затлъстял черен дроб и сърдечно-съдови проблеми.

Поради всички изброени по-горе причини резултатът от пропускането на отделните хранения е натрупването на допълнителни килограми.

  • Ако търсите начин за отслабване без гладуване трябва да се храните 3 пъти дневно (закуска, обяд и вечеря) с междинни закуски между тях.
  • Хранейки се по този начин ще осигурите на организма си необходимите му хранителни вещества, ще предотвратите появата на метаболитни проблеми и ще поддържате идеално теглото си.

Прочетете и: 7 последици от пропускането на закуската

2.Набавяйте си достатъчно фибри

Зеленчуците и плодовете осигуряват фибри, необходими за по-доброто сдъвкване на храната, което помага мозъкът да се чувства заситен с консумацията на по-малки порции.

Разтворимите фибри улесняват изпразването на стомаха и улесняват подуването му, което удължава усещането за ситост.

В тънките черва храната се обработва по-бавно, затова набавянето на достатъчно фибри образува вискозен слой, спомагащ намаляването на усвояването на глюкозата, липидите и аминокиселините.

И не на последно място, фибрите стимулират образуването на жлъчни соли и водят до понижаване нивото на холестерола.

Включването на фибри в ежедневната ви диета е изключително важно, ако искате да отслабнете, без да гладувате. Храни богати на фибри са пълнозърнените култури, зеленчуците и плодовете.

3.Обръщайте внимание на качеството на хранатаСледете за качеството на храната, ако търсите начини за отслабване без гладуване.

Излишните килограми обикновено са резултат от избора на нездравословни храни по време на основните хранения или междинните похапвания.

Ако често ядете сладкиши пълни със захар и наситени мазнини, със сигурност ще натрупате няколко излишни килограма. А това директно оказва влияние върху цялостното ви здравословно състояние.

Ето защо трябва да умеете да подбирате подходящата здравословна храна, особено за закуска, ако искате да отслабнете, без да гладувате.

Яжте храни, които са богати на хранителни вещества, висококачествени въглехидрати и фибри като:

  • Плодове
  • Пълнозърнени крекери
  • Зеленчуци
  • Протеини осигурени от някои видове сирена, риба тон и кисело мляко
  • Топли напитки като зелен чай и чай от лайка
  • Шоколад със съдържание на поне 70% какао
  • Ядки и семена

Ако обичате и не можете да живеете без сладки или по-солени храни, заложете на домашни варианти:

  • Използвайте мед за подслаждане.
  • Сами си приготвяйте солени бисквити у дома. Можете да им добавите и допълнителни подправки за по-добро овкусяване.
  • Яжте храни подсладени с плодове, вместо със захар.

4.Контролирайте нервността си

Много пъти най-голямото препятствие по пътя на отслабването е чувството за тревожност, появяващо се в определени моменти на деня, най-вече следобед.

Истинската причина за появата на нервност, свързана с храненето, не е известна.

Но специалистите имат редица хипотези свързани с нервността:

  • Психосоматичен комфорт.
  • Когнитивно разсейване.
  • Опит за прикриване на други емоции.

Въпреки че контролирането на нервността не е лесно, не е и невъзможно. Притежаването на воля е задължително качество за успех.

Добра стратегия за отслабване без гладуване е поставянето на цели, които са лесно постижими и които ще ви накарат да напуснете зоната си на комфорт.

Запомнете, че се храните да живеете, а не обратното.

5.Пийте достатъчно водаПиенето на достатъчно вода е важно за отслабване без гладуване.

70% от човешкото тяло е изградено от вода, което я прави жизненонеобходима. Много често не успяваме да си набавим дори половината вода, необходима на организма ни за правилното му функциониране.

В резултат на това нерядко можете да бъркате глада с жаждата.

Според някои проучвания, това объркване се дължи на факта, че едни и същи неврологични механизми сигнализират жаждата и стимулират глада, и тези механизми не са избираеми.

За да отслабнете, без да гладувате, пиенето на вода, когато усещате глад, е изключително важно, както и след като се нахраните.

Препоръчителното количество вода, което трябва да изпивате на ден е между 6 – 8 чаши.

Препоръчваме ви да прочетете и: 7 лесни начина да пиете повече вода

6.Планирайте менюто си

Ако търсите начин за отслабване без гладуване трябва да започнете да планирате менюто си още с влизането в магазина.

Опитайте се да си подготвяте седмично меню преди да тръгнете да пазарувате. Така ще знаете кои продукти и в какви количества ще ви бъдат необходими.

Ако имате предварително направено меню, ще изгубите по-малко време в магазина за избора на продукти. След това ще можете да си приготвите ястията, за да са готови, когато настъпи времето ви за хранене. А можете и да съхранявате част от тях във фризера и да ги претоплите по-късно.

Планирането ви позволява да помислите за алтернативи на любимите ви храни, както и как да си ги приготвите, за да не ви омръзне да ядете едно и също.

Използвайте съветите ни на практика и сами ще видите резултатите от така търсеното отслабване без гладуване.

Така ще избегнете и появата  на „йо-йо“ ефекта. Ще поддържате мускулите си и ще изгаряте калориите по-ефикасно.

Готови ли сте да опитате тези 6 стратегии за отслабване без гладуване още днес?

Williams, G. C., Grow, V. M., Freedman, Z. R., Ryan, R. M., & Deci, E. L. (1996). Motivational Predictors of Weight Loss and Weight-Loss Maintenance. Journal of Personality and Social Psychology. https://doi.org/10.1039/c0lc00320d