Как се трупат коремните мазнини?

26 Декември, 2018
Те са чест проблем при мъжете и жените на средна възраст, а ние знаем как да ги елиминирате.
 

Много хора се оплакват от коремните мазнини, въпреки че не са затлъстели. За нещастие, много хора откриват, че този тип мазнини са трудни са елиминиране, дори след спазването на различни диети и прилагането на всякакви процедури.

Всъщност, техните усилия може да са били напразни, тъй като не са били правилно ориентирани. Решението на проблема с коремните мазнини може да не е толкова сложно, колкото ви се струва на пръв поглед.

В днешната статия ще поговорим за това как се трупат коремните мазнини. Ще се концентрираме върху няколко причини: дефицит на протеини, хормонални промени, липса на достатъчно физическо движение и лоша стойка на тялото.

Как се трупат коремните мазнини?

Как се трупат коремните мазнини?

Когато казваме, че даден човек е с наднормено тегло, имаме предвид, че в тялото му има много натрупани мазнини или задържане на течности в някои части. Например, по корема, бедрата, ръцете, гърба, дупето и т.н.

Един от най-често срещаните проблеми за мъжете и жените на средна възраст са коремните мазнини.

Има дори слаби хора, които се оплакват от наедрялото си коремче. Те се борят с него, но въпреки усилията си, не постигат желания резултат.

 

В следващите редове ще разясним защо е толкова трудна борбата с коремните мазнини.

Прочетете и: Вечери, които стимулират горенето на мазнини

Небалансирана диета

За да се справите с коремните мазнини, се хранете здравословно.

Когато се чудим защо имаме тлъстини по корема и как можем да се справим с тях, често стигаме до извода, че трябва да намалим приема на калории.

Напоследък идеята, че вместо намаляване на калориите, е препоръчително да консумираме качествена, а не преработена храна, става все по-популярна.

За да спазвате балансирана диета, която спомага за елиминиране на мазнините по корема, трябва да:

  • Добавете порция протеини към всяко основно хранене, редувайте протеини с животински произход (за предпочитане органичен) и растителни протеини (бобови култури, ядки и авокадо).
  • Заложете на пълнозърнестите зърнени култури, вместо на рафинираните.
  • Елиминирайте бялата захар менюто и консумирайте пчелен мед, тръстикова захар и др.
  • Спрете да консумирате преработени и хидрогенирани мазнини, които се съдържат в пържените храни, маргарина и сладкарските изделия. Вместо това слагайте на трапезата здравословни мазнини, които се съдържат в студенопресованите растителни масла (маслини, кокос, сусам, ленено семе и др.), авокадото, ядките, семената, мазната риба и маслото.
 

Хранителна непоносимост

Има хора, които страдат от хранителна непоносимост, но не знаят това. Този проблем води до дискомфорт, например подуване на корема, а също така и проблеми с храносмилането.

Ако подозирате, че случаят ви е такъв, тогава можете да направите тестове, които потвърждават това. Сред най-популярните типове хранителна непоносимост са тези за глутен и лактоза.

Водене на обездвижен начин на живот

Тичайте, за да се справите с коремните мазнини.

Тренировките са жизненоважни за поддържането на здравословно тегло. Още по-важното е, че с тяхна помощ можете да намалите обиколката на талията. Липсата на достатъчно упражнения води до натрупване на мазнини в областта на корема.

Сред най-препоръчителните упражнения са онези, които изискват максимум и средна интензивност. Достатъчно е да тренирате по половин час 2-3 пъти седмично, за да постигнете желания ефект.

Вижте и: 6 ефикасни упражнения за стягане на ръцете

Хормонални промени

Хормоналните промени също лежат в основата на проблем като коремните мазнини. Често това е причината за увеличаване на талията при жените, които с в период на перименопауза или менопауза. В същото време младите жени, които са с високо ниво на естроген, също страдат от хормонални промени.

 

Една балансирана диета е ключова за регулиране на хормоните. Прим на хранителни добавки като мака, сладък картоф и Витекс свещен ще е от полза.

Жените в менопауза е добре да заложат на ползите от маслото от вечерна иглика.

За щастие, някои хормонални нарушения изчезват след време, тъй като тялото успешно успява да ги коригира.

Лоша стойка на тялото

Когато нито един от вече споменатите фактори не е налице, възможно е за натрупването на коремните мазнини да допринася лошата стойка на тялото.

Много хора страдат от гръбначно изкривяване, например лордоза или сколиоза. Те се оплакват от натрупването на много мазнини от двете страни на тялото. В този случай тялото само им позволява да намерят баланса.

За да разрешите проблема, препоръчително е да започнете да практикувате упражнения за коригиране на стойката. Те ще ви помогнат да се отпуснете, да подобрите гъвкавостта и издръжливостта на гръбнака и корема. Преди да започнете, задължително се консултирайте с терапевт.

 
  • Vispute, S. S., Smith, J. D., Lecheminant, J. D., & Hurley, K. S. (2011). The effect of abdominal exercise on abdominal fat. Journal of Strength and Conditioning Research. https://doi.org/10.1519/JSC.0b013e3181fb4a46
  • Irving, B. A., Davis, C. K., Brock, D. W., Weltman, J. Y., Swift, D., Barrett, E. J., … Weltman, A. (2008). Effect of exercise training intensity on abdominal visceral fat and body composition. Medicine and Science in Sports and Exercise. https://doi.org/10.1249/MSS.0b013e3181801d40
  • Yoshizumi, T., Nakamura, T., Yamane, M., Waliul Islam, A. H. M., Menju, M., Yamasaki, K., … Matsuzawa, Y. (1999). Abdominal Fat: Standardized Technique for Measurement at CT. Radiology. https://doi.org/10.1148/radiology.211.1.r99ap15283