Йогата помага за лечение на депресията

· 13.05.2017
Ходили ли сте някога на йога? Чудили ли сте се дали е подходяща за вас? Проучванията показват, че йогата е идеална за тези страдащи от тревожност, стрес и - темата на статията - депресията.

Чувствали ли сте тъжни напоследък? Може би отново попадате в капана на „приятелката ви” –  депресията?

Депресията все още е един от най-важните проблеми на нашето време. Тя е болест, срещу която трябва да се изправим и да действаме смело.

Проблемът възниква, когато искате да се борите, но губите силата си. В действителност това е един от симптомите на депресията: липсата на желание за каквото и да е.

Прочетете и: 4те разлики между тъгата и депресията

Не говорим за малките развлечения, които вече не ви носят наслада и не предизвикват никакви чувства у нас. Настина ли сте се променили толкова много?

Не. Всичко това е резултат от депресията.

Рядкост е да срещнете човек в наши дни, които да не приема лекарства като терапия за депресията си. За съжаление приемът на лекарства против тази болест може да има изключително неприятен ефект.

Защо не опитате по-натурално лечение? А какво мислите за йогата?

Йогата, чудесен заместител на лекарствата

Първо, трябва да сте наясно, че йогата не е лесна, вълшебна терапия против депресия. Както всяка едно лекарство, йогата ще ви помогне, но няма да е окончателното решение на проблема ви.

Има много проучвания доказващи това. Например в проучване  публикувано от Indian Journal of Psychiatry, са посочени следните ползи от йогата при състояния на депресия:

  • Спомага за намаляване на тревожността и стреса
  • Позволява ви да контролирате настроението си
  • По-добре владеете емоциите си
  • Ще бъдете психически по-силни да посрещнете различни ситуации

Това са само част от ползите, които ви дава йогата и всичко това само от кратка тренировка от 15 до максимум 45 минути.

Всеки, който е посетил поне един урок по йога ще си спомни състоянието си на умствено и физическо спокойствие, което настъпва след това.

Не пропускайте да прочетете и: 4 йога пози при болка в гърба

Перфектният антидот при редица проблеми

Йогата може да се използва за лечение на различни болести, но е особено полезна при тези, засягащи физическото и умственото ни здраве.

Депресията е нещо повече от състояние на духа – дава отражение и на физическто ни здраве. Мигрена, болки в стомаха, сърдечни смущения… всички тези симптоми могат да се дължат на депресия.

Практикуването на йога ви позволява да контролирате тези дихателни и храносмилателни проблеми, които ви тревожат, че нещо не е наред с организма ви. В действителност това не е нищо повече от осъзнаване на факта, че имате проблем, нуждаещ се от решаване.

В допълнение на това йогата ще ви позволи да излезете от дома си и да общувате със света, вместо да се затваряте в себе си и да подхранвате депресията.

Прочетете: Природни лекарства срещу депресия

Контактът с други хора, занимаването с нещо интересно, правенето на упражнения, отпускането и успокояването на ума са най-доброто лечение против неприятната депресия, която ви дебне зад ъгъла.

Повдига настроението

Когато се появи депресия изведнъж всичко става тъмно и песимистично. А в действителност не е така – просто това е начина, по който ума ви решава да възприема света.

Ако сте тъжни всичко около вас ви изглежда негативно и вярвате, че винаги ще ви се случват само лоши неща. Йогата ще ви накара да осъзнаете факта, че реално от вас зависи да промените поведението и мирогледа си.

Ще се научите да разпознавате по-добре емоциите си и това, какво чувствате. Единственият начин да започнете да се справяте с тези черни мисли е разбирането на чувствата ви.

Понякога йогата е свързана и с малко медитация, което без съмнение я прави по-ефикасна.

Заслужава си да прочетете и: 6 редки последствия от тревожността

Тази вековна практика ще ви позволи да подобрите гъвкавостта и баланса си –  не само физически, но и духовно. Йогата ще ви помогне да се опознаете и излекувате отвътре.

Освободете се от депресията си като опитате нещо ново и различно, което със сигурност ще ви бъде полезно. Депресията може да ви попречи, но не сте ли вие главното действащо лице в живота си?

Не й позволявайте да ви го отнеме.