Как йога промени позата и живота на 87-годишна жена

30 Ноември, 2018
Никога не е късно да започнете нов живот! Винаги има какво да подобрите
 

В продължение на години се е считало, че възрастта е пречка за научаването на нови неща и практикуването на определени дисциплини, например йога.

Хората, които имат желание да подобрят качеството на живот без ограничения са показали, че може да работите и станете по-добри във всеки един етап от живота си.

Най-пресният пример за това е жена, която е на 87-годишна възраст. Тя страда от хронични заболявания, но взима решение да практикува йога като терапия за заболяванията си.

Нейната история става известна в целия свят. Тя доказва ползата от тази терапия, както и способността на хората да се упражняват в напреднала възраст.

Историята за това как йога промени живота на една възрастна жена…

Как йога промени живота на тази жена?

Анна Пеше, главният герой на нашата история, променя начина си на живот, когато е на 86-годишна възраст. Тя търси ефикасно лечение на тежка кифоза, която я разяждала дълго време.

Това състояние кара гръбначния стълб да се изкривява постоянно, като с течение на времето образува гърбица. Всичко това е придружено с много болка.

Заболяването се появява в резултат на сколиоза, остеопороза, както и дискова херния. То ограничава движенията й и я кара да се чувства уморена постоянно.

 

Въпреки, че страда в продължение на десетилетия, Анна не успява да намери начин да се справи със симптомите. Това засяга и качеството й на живот.

Откакто е диагностицирана, тя се подлага на терапии като акупунктура, упражнения с физиотерапия и остеопатия.

Това успокоява болката й. Въпреки това, не е било достатъчно, за да я накара да се почувства изцяло в добро здравословно състояние.

Но започването на йога променя всичко.

Йогата променя.

Някои хора са загрижени, че това не е здравословна практика за възрастта й. Професор Рейчъл Йесиен, специалист по йога за възстановяване, я мотивира и започва да й преподава веднъж седмично.

Подобрението

Анна започва да усеща, че постепенно се подобрява при ходене. В рамките на месец тя може да предприема стъпки отново без затруднения.

За 2 месеца болката й започнала да изчезва, а след една година редовни занимания решава да практикува йога всеки ден.

На 87-годишна възраст, гърбът й вече не е приведен. Тя възвръща мобилността си по начин, който много хора смятат, че е „чудо“, а и се чувства по-жива от всякога.

Вижте и: Биотоничен гръбнак помага на парализирани да проходят отново

 
Йога пози

Възстановяването й служи като надеждно послание за всички: никога не е твърде късно да започнете да правите нещата, които могат да променят живота ви.

В допълнение към това, от нейната история става ясно, че всеки индивид е различен. Затова трябва да намерите правилното лечение за това, което ви измъчва.

Макар че съществуват много възможности за терапии и лекарства, понякога това, което е добро за един човек, не е най-доброто за друг.

Ако експериментирате и анализирате нуждите на организма по-задълбочено, ще откриете най-подходящото, което да поддържа вашето здраве в продължение на много години.

За йога…

Йога

Повече от просто една практика или упражнения, йога се смята за здравословен начин на живот, който лекува, грижи се за и укрепва тялото и ума.

 

Практикувана в Индия в продължение на векове, тя се е превърнала в една от най-популярните дисциплини за физически и духовен фитнес.

В индуизма йогата е част от религиозна, духовна и културна традиция. Практикуването й обаче е преминало границите и се е превърнала в терапия за здраве.

Всяка йога сесия трае между час и час и половина, въпреки че някои практикуват за по-кратко.

Препоръчваме: Най-добрите упражнения за мозъка

Позите често са придружени от упражнения за дишане и с различна степен на трудност.

Повечето класове започват с кратко загряване наричано „поздрав към слънцето“, като протягат и постепенно отпускат, за да загреят мускулите и ставите.

Сесията завършва с пълен релакс, който трае между 10 и 15 минути, който има за цел да възстанови спокойствието на тялото и ума.

Йога може да се практикува в специализирана фитнес зала или фитнес център. Начинаещите трябва да се контролират от специалист, защото лошата стойка може да доведе до увреждания.

След като усвоите позите и се научите да ги изпълнявате правилно,можете да практикувате навсякъде, без значение къде се намирате.

Показахме ви как йога промени живота на тази специална жена. Чувствате ли се и вие вдъхновени да включите тази дисциплина в живота си?

 
  • Ross, A., & Thomas, S. (2010). The Health Benefits of Yoga and Exercise: A Review of Comparison Studies. The Journal of Alternative and Complementary Medicine. http://doi.org/10.1089/acm.2009.0044
  • Field, T. (2011). Yoga clinical research review. Complementary Therapies in Clinical Practice. http://doi.org/10.1016/j.ctcp.2010.09.007
  • Ross, A., Friedmann, E., Bevans, M., & Thomas, S. (2013). National survey of yoga practitioners: Mental and physical health benefits. Complementary Therapies in Medicine. http://doi.org/10.1016/j.ctim.2013.04.001