9 съвета за справяне със запека по естествен начин

24.01.2019
Запекът е неприятно състояние, засягащо мнозина. Научете 9 начина за справяне и предпазване от запека по естествен начин като започнете от източника на проблема.

Как да се справите със запека по естествен начин? Активната дейност е важна за правилното храносмилане и справяне със запека. Ако ви се налага да стоите седнали дълго, не забравяйте да ставате и да се разхождате на определен интервал от време, за да избегнете проблемите.

Съвети за справяне със запека по натурален начин

Повечето лекари препоръчват спазването на диета, богата на фибри и включваща храни като плодове и зеленчуци, бобови и пълнозърнести култури, и ядки, за да се преборите със запека.

Но много хора страдат от това състояние, въпреки че се хранят балансирано.

В тази статия ще поговорим за 9 начина за справяне със запека по естествен начин и ще ви дадем няколко съвета как да поддържате правилното функциониране на червата, за които може би не сте чували преди.

Победете запека по естествен начин още от корена му

За да се справим  с това състояние по естествен начин, трябва да помислим коя е причината, която го е предизвикала. Така ще постигнем траен ефект, а не просто временно облекчаване на симптомите.

Ето защо борбата с хроничния или усложнен запек често е сложен проблем, различен при всеки отделен човек.

Нека да погледнем някои фактори, които могат да доведат до появата или усложнението на това чревно разстройство, които можете да избегнете.

1. Пиенето на вода

Как да се преборите със запека по естествен начин: пийте много вода

Ако увеличите приема на фибри в менюто си, съгласно съветите на диетолозите, също така трябва да повишите и количеството вода, което изпивате. В противен случай можете дори да влошите проблема.

Пиенето на вода спомага усвояването на фибрите като предотвратява подуването на корема и спомага движението на червата. Това важи най-вече за хората, консумиращи редовно храни, богати на фибри.

Трябва да изпивате поне 8 чаши вода дневно, освен водата, която приемате чрез храната.

Искате ли да научите още? Прочетете и: 8 признака, че не пиете достатъчно вода

2. Успокойте нервите си, за да се справите със запека по естествен път.

Много трудни за овладяване случаи на запек са причинени от състояния на нервност, засягаща активността на червата.

В такива случаи, за да се справите със запека, трябва да успокоите нервната си система с упражнения, дълбоки вдишвания и натурални средства като пасифлора, маточина и лавандула.

3. Отидете на преглед за щитовидната си жлеза

Как да се преборите със запека по естествен начин: проверете щитовидната жлеза

Винаги е добра идея да проверите цялостното си здравословно състояние, когато сте изправени пред повтарящ се или хроничен проблем.

Когато говорим за запек, един от факторите, който може да влоши състоянието му без видима причина е нарушеното функциониране на щитовидната жлеза .

Ако прегледът потвърди това, лечението ви трябва да бъде насочено към регулиране действието на тази жлеза, за да може индиректно да подобри активността на червата ви.

Вижте още: 5 навика увреждащи щитовидната жлеза

4. Не стойте седнали дълго време

Голям процент от населението води уседнал начин на живот. Не говорим само за хората, които не спортуват, но и за тези, които прекарват голяма част от деня си седнали и рядко стават.

Липсата на движение и упражнения води до застой в дейността на стомаха ви. Необходимо е извършването на движения, за да се улесни активността на червата.

Тази активност е важна за придвижването и изхвърлянето на отпадните продукти от организма ви.

5. Внимавайте с разслабителните средства

Как да се преборите със запека по естествен начин: внимавайте с лаксативите

Хората, които се опитват да се справят със запека с разслабителни лекарства или натурални такива, водещи до раздразнения (като майчиния лист например) могат да причинят хронични нарушения в дейността на червата.

Разслабителните средства не трябва да бъдат използвани, освен в случаите на остър запек.

Ако сте пили разслабителни средства, трябва да започнете прием на добавки, съдържащи полезни бактерии за възстановяване на чревната флора и да ядете храни, богати на  растителен клей като:

  • Семена от чиа
  • Ленено семе
  • Овесени ядки
  • Листа от живовляк

6. Помогнете на черния си дроб

В някои случаи нарушената функция на черния дроб и жлъчката може да направи изпразването на червата по-трудно. Ако имате проблеми с храносмилането или виждате двойно, е възможно точно това да е причината.

За да подобрите дейността на черния дроб и жлъчката трябва да консумирате горчиви храни и добавки. Изберете такива на основата на бял трън, глухарче или листа от артишок.

7. Всяко едно място е подходящо

Как да победите запека по естествен път?

Мнозина не успяват да отидат до тоалетна, ако не са си у дома. Този лош навик е изключително вреден за функционирането на червата в дългосрочен план.

Ето защо винаги трябва да намирате начин да ходите до тоалетната по всяко време, когато организмът ви има нужда от това, без значение къде сте.

8. Ключови храни в менюто ви

Някои храни имат разслабително действие, което деликатно и по естествен начин ви помага да подобрите дейността на червата. Тези храни са:

  • Кайсии
  • Узряло киви
  • Печени ябълки с коричките
  • Чиа и ленено семе
  • Печени овесени ядки
  • Индийски живовляк

9. Обръщайте внимание на стомаха си

Последният ни съвет е да се доверите на стомаха си и наистина да се вслушвате в него, за да му дадете това, от което се нуждае.

Понякога може да става дума за нещо толкова лесно като масаж с масло, няколко нежни втривания или леко затопляне преди лягане.

Надяваме се, че научихте нови неща и че съветите ни ще ви помогнат да направите живота си по-щастлив и да се избавите от запека по естествен път!

Първата снимка е предоставена от wikiHow.com

  • Garza, J. M., & Kaul, A. (2014). Constipation. In Pediatric Gastroenterology: A Color Handbook. https://doi.org/10.1201/b16722
  • FRIEDMAN, M. (1954). The constipation problem. Medical Times.
  • Bae, S. H. (2014). Diets for Constipation. Pediatric Gastroenterology, Hepatology & Nutrition. https://doi.org/10.5223/pghn.2014.17.4.203