10 нежни слабителни за естествено облекчаване на запек

29.01.2017
Най-добрите средства за борба със запека са здравословното хранене, пиенето на много вода и избягването на заседналия начин на живот.

Състоянието на запек е много често срещано храносмилателно разстройство, което засяха хора на всякаква възраст. То се характеризира с хронично затруднено отделяне на изпражнения. Може да бъде придружено от стомашен дискомфорт, лош дъх и главоболие.

Някои от основните причини за запек са лошото хранене, дехидратирането и заседналият живот. То обаче може да бъде симптом на болест или признак за промяна в чревната флора

Здравните специалисти препоръчват промяна в ежедневните навици и подобряване качеството на диетата, за да се избегнат случаите на повтарящ се запек.

Много хора предпочитат да използват комерсиални слабителни, за да лекуват запека и да си помогнат с изхвърлянето на отпадъците.

Най-големият проблем при тези продукти е, че те често причиняват странични ефекти и почти винаги водят до зависимост.

За щастие, има 100% натурални решения, които предлагат подобен резултат без риск за здравето.

Този път искаме да споделим 10 от най-добрите натурални слабителни, които може да пробвате следващия път, когато имате запек.

1. Лимони

Пресният лимонов сок е едно от най-добрите средства за подпомагане на храносмилането, които природата може да ни предложи. Той съдържа фибри и важни витамини, които подпомагат чревната проходимост и премахването на отпадъците. 

За да бъде по-лесен за пиене и по-ефективен, ние предлагаме да го разтворите във вода и да го пиете на празен стомах.

2. Ленено семе

Смятано за суперхрана, лененото семе има високо съдържание на фибри и съдържа омега-3 мастни киселини, които помагат за храносмилането.

То е известно с мощните си слабителни свойства, които може да облекчат леки до средно тежки случаи на запек и възпаление.

Добавете го към любимите си рецепти, а най-добре го накиснете във вода през нощта и сутринта изпийте течността.

3. Рициново масло

Рициново масло на празен стомах и ще сложите край на запека.

Ако консумирате няколко супени лъжици рициново масло на празен стомах, ще сложите край на запека веднъж и завинаги.

Това масло съдържа специални активни съединения, които, като се консумират, стимулират чревната дейност.

С него обаче не трябва да се прекалява и не трябва да се взима продължително време, защото може да причини нежелани странични ефекти.

4. Киви

Кивито е друг плод с нежни лаксативни свойства. То е известно с богатото си съдържание на витамин C и фибри. То е храна, която може да ядете всеки ден, за да предотвратите бавната чревна проходимост. 

Диетолозите съветват да консумирате две кивита със закуската, за да отпушите червата и да облекчите запека.

5. Спанак

Спанакъ е страхотен за пречистване на тялото в случайна запек.

Спанакът, известен с множеството си ползи за здравето, също така е страхотен за пречистване на тялото и подобряване на храносмилането.

Когато се консумира суров, спанакът помага за възстановяването на чревния тракт, който е бил променен заради неправилно хранене.

Добавете няколко листа спанак към своето смути, салата, супа или любимо ястие.

Вижте и: 4 рецепти за вечеря при запек

6. Грозде

Гроздето съдържа вещества, като целулуоза, захари и органични киселини, които помагат да се подобри чревната проходимост.

Когато имате проблеми с храносмилането, изяжте шепа грозде или изпийте половин чаша натурален сок от грозде.

Друг начин да се насладите на гроздето е от ядете стафиди, които са били накиснати във вода за един или два дни.

7. Смокини

Смокините имат страхотни натурални слабителни свойства.

Тези малки плодове са известни още от античността заради страхотните си натурални слабителни свойства.

Това се дължи на богатото им съдържание на фибри, които улесняват храносмилането и чревната проходимост.

Най-добре е да ги консумирате пресни, защото повечето фибри и калций са концентирани в кората.

Може да ги консумирате и сушени, но трябва да ги киснете във вода през нощта.

8. Сливи за облекчаване на запек

Сливите са едни от най-известните и ефикасни натурални слабителни. Те имат приятен вкус и са пълни с полезни хранителни вещества за вашето здраве.

Препоръчваме пиенето на натурален сок като част от закуска с пълнозърнеста овесена каша.

Прочетете и това: 8 причини да консумирате повече овесена каша

9. Ядки

Ядките са естествен източник на мастни киселини и фибри.

Ядките са естествен източник на мастни киселини и фибри, което ги прави добър помощник за чревното здраве.

Редовната консумация на ядки предотвратява натрупването на холестерол и помага да се отблокира дебелото черво от отпадъци.

Освен това те са здравословно хапване, което може да помогне да се справите с глада и да предотврати преяждане.

10. Алое вера

Гелът, който се съдържа в стъблото на растението алое вера, съдържа противовъзпалителни и лаксативни свойства, които ускоряват облекчаването на това състояние.

Може да го намерите в аптеките в различни форми, като чай и компреси, но е най-добре да се консумира в естествения си вид с малко мед.

Имайте предвид, че за пълно облекчаване на запек трябва да промените и хранителните си навици и да започнете да пиете повече вода през деня.

Wisten, A., & Messner, T. (2005). Fruit and fibre (Pajala porridge) in the prevention of constipation. Scandinavian Journal of Caring Sciences, 19(1), 71–76. https://doi.org/10.1111/j.1471-6712.2004.00308.x

Holma, R., Hongisto, S.-M., Saxelin, M., & Korpela, R. (2010). Constipation Is Relieved More by Rye Bread Than Wheat Bread or Laxatives without Increased Adverse Gastrointestinal Effects. Journal of Nutrition, 140(3), 534–541. https://doi.org/10.3945/jn.109.118570

Tariq, S. H. (2007). Constipation in Long-Term Care. Journal of the American Medical Directors Association. Elsevier Inc. https://doi.org/10.1016/j.jamda.2007.02.009