4 начина да подобрите способността за изгаряне на мазнините

· 29.08.2017
Един от тях е кетогенна диета. Вижте какво представлява и кои са предимствата и недостатъците й

Има няколко начина за изгаряне на мазнините. Един от тях е с кетогенна диета. При нея трябва да спрете да ядете въглехидрати. Резултатът е, че принуждавате тялото да започне метаболитен процес, наречен кетоза.

При кетозата тялото е принудено да изгаря мазнините като източник на енергия. Това може да бъде мазнината, която се съхранява в тялото или мазнините, които ядете.

Когато това се случи, черният дроб започва да произвежда кетони. Те отговарят за зареждането с енергия на сърцето и мозъка ви.

1. Намалете въглехидратите, които ядете

Първата стъпка в изгаряне на мазнините е да намалите консумацията на въглехидрати до минимум. Не трябва да ядете повече от 15 или 20 грама на ден.

По този начин тялото ви не може да използва глюкоза или захар като източник на енергия. Тогава преминава в различно състояние, където получава енергията, от която се нуждае, за да обработи мастните киселини и мазнините, които са се съхранили.

Гликогенът е натрупана глюкоза в черния дроб и мускулите. В този процес гликогенът спира да бъде резерва и започва да бъде основният източник на енергия. Тялото започва да го използва, за да изпълнява ежедневните си задачи.

През първите няколко дни е обичайно да се чувствате уморени и да имате лошо настроение. Това е част от адаптирането към намаления прием на въглехидрати.

2. Включете кокосово масло в диетата за изгаряне на мазнините

Втората препоръка за изгаряне на мазнините чрез кетоза е да добавите кокосово масло към ежедневната диета.

Това масло съдържа мазнини, наречени средно верижни триглицериди, които бързо се абсорбират.

Черният дроб превръща тези мазнини в кетони, които са добър източник на енергия.

Всъщност това масло съдържа лауринова киселина, която се дава на деца с епилепсия. Това помага на кетозата да започне, без да е необходимо да намалява приема на въглехидрати.

3. Добавете здравословни мазнини към списъка с храни

Друга стъпка при процеса на изгаряне на мазнините е включването на здравословни мазнини в ежедневната диета. Те включват:

  • Зехтин
  • Авокадо
  • Кокосово масло
  • Масло

Запомнете, че трябва да балансирате количеството на тези, които консумрате. Ако искате да отслабнете, яденето на твърде много мазнини води до увеличаване на ежедневния прием на калории.

Също така важно е избраните от вас мазнини да са възможно най-натурални. Това помага да намалите приема на химически продукти.

4. Увеличете количеството на протеини във вашата диета

Важно е да се поддържа средно до високо съдържание на протеини, когато искате да изгорите допълнителни мазнини.

Необходимостта от това се корени във факта, че черният дроб получава аминокиселини чрез разграждането на протеини. Тези аминокиселини са необходими за производството на глюкозата, необходима за превръщането на кетоните в използваема енергия.

В същото време протеинът е жизненоважна част от мускулното движение, което възниква, когато отслабвате. Това е така, защото чрез процеса на изгаряне на допълнителна мазнина може да загубите мускулна маса.

Предимства на кетозата

  • Отслабвате бързо, като използвате съхраняваните мазнини като източник на енергия. Все пак това не е много драстично, ако го сравните с диета с ниско съдържание на въглехидрати.
  • Той помага за по-доброто метаболизиране на въглехидратите, когато са нови и постепенно се включват в диетата.
  • С кетозата тялото се учи да използва мазнините по-ефективно. Този ефект може да се запази с течение на времето.
  • Кетозната диета има задоволителен ефект. Нивата на безпокойство, които ни карат да ядем намаляват. Това е така, защото включвате по-голям брой здравословни мазнини в ежедневното хранене.

Вторични ефекти на изгаряне на мазнини с тази диета

Изгарянето на мазнини може да бъде нещо, което ви притеснява. Въпреки това, трябва да имате предвид, че всички диети носят известен риск въпреки че кетозната диета е естествена и в действителност ви учи да се храните добре. Тя може да има и странични ефекти, причинени от промените, които трябва да направите в хранителния режим.

Най-честите нежелани реакции са:

  • Замайване и главоболие. Този страничен ефект може да се появи след третия ден. Това се случва, защото мозъкът се нуждае от глюкоза, за да функционира.
  • Също така кетонните тела могат да причинят някои промени, когато започнат да действат. Процесът на адаптиране може да ви замаи, когато се изправяте или движите бързо.
  • Лош дъх или метален вкус в устата. Това е обичайно за високото количество кетони в тялото, за да изгаряте допълнително мазнини по този начин.
  • Силна миризма на урината. Това се дължи на отделянето на кетон в урината.
  • Прекомерно изпотяване. Както при урината прекомерното изпотяване е един от начините, по които тялото се отървава от кетонните тела.
  • Загуба на калций. Има връзка между висока консумация на протеини и загубата на калций чрез урината.

Това се дължи на броя на киселините, необходими за усвояването на протеините. Това е така, защото костната стабилност е много чувствителна към киселинно-основния баланс на тялото.

За да избегнете този проблем трябва да приемате калциева добавка.