15 съвета, които е добре да спазвате докато сте на диета

· 19.08.2018
Няма нищо по-мотивиращо от това да виждате как новите ви хранителни навици ви помагат да постигнете целите си седмица след седмица

Много от хората започват диета и се чувстват уверени и мотивирани, но с течение на времето и ежедневните им дейности им става все по-трудно да я спазват. Ако това се е случвало и на вас или сте решили да се подложите на диета и не искате да се провалите, прочетете тези лесни съвети, които е добре да спазвате, за да продължите да се радвате на живота.

Съвет # 1

Каквато и диета да спазвате, закуската е най-важното хранене за деня. Тя ви осигурява енергията необходима ви на работа, докато учите или вършите домакинските си задачи. Избягвайте да я пропускате, защото ще бъдете много по-гладни на обяд и ще хапнете повече храна от необходимата ви. Ако си приготвите здравословна закуска ще бъдете сити цяла сутрин, а когато дойде време за обяд ще се нахраните нормално.

Съвет # 2сладките не са подходящи, ако сте на диета, защото предизвикват нервност

Ако сте свикнали да консумирате нездравословна храна и сладкиши или да си хапвате нещо допълнително, защото вечно се чувствате гладни, трябва да запомните, че сладките причиняват безпокойство. Така че опитвайте се да ядете любимите си плодове, докато не се почувствате сити. Те са много по-полезни за тялото ви.

Съвет # 3

Когато сте на диета и слагате масата, избирайте за себе си по-малка чиния от тази, която обикновено използвате. Ще се чувствате все едно, че сте изяли обичайното количество храна, защото чинията ви ще бъде пълна, но самата порция – по-малка.

Съвет # 4

Спете добре. Според проучване, проведено от Университета на Чикаго, при пълноценния сън се образува хормона лептин, който „казва” на мозъка, че организмът е сит. Ако не спите достатъчно се отделя хормона грелин, създаващ усещане за глад, така че се опитвайте да спите поне 8 часа на ден.

Съвет # 5постоянното следене на теглото ви мотивира, ако сте на диета

Постоянно следете теглото си. Няма нищо по-мотивиращо от това да виждате как новите ви хранителни навици ви помагат да постигнете целите си седмица след седмица. Това определено ще повдигне самочувствие ви и ще ви мотивира да продължите да спазвате диетата.

Съвет # 6

Бъдете много търпеливи. Не всички диети са с бързо действие, същото важи и за метаболизма на всеки един човек. Така че придържайте се към диетата и не се отказвайте. С много упражнения и здравословно хранене ще постигнете желания ефект.

Съвет # 7

Заредете шкафовете си със здравословни продукти. Купете си много плодове и зеленчуци. Докато похапвате си мислете за вкусни, нови и здравословни лакомства.

Съвет # 8ако сте на диета е важно да пиете достатъчно вода

Пийте много вода, яжте плодове, за да се справите с нервността, която усещате по време на диета. Водата е чудесен помощник за намаляване консумацията на храна. Пийте поне 6-8 чаши на ден. Пийте вода преди всяко хранене, за да се чувствате по-сити.

Съвет # 9

Не е нужно да  спирате консумацията на храните, които консумирате ежедневно като хляб, кисело мляко и бисквити. Предлагат се много „лайт“ и пълнозърнени варианти, така че можете да продължите да се наслаждавате на тези вкусни храни.

Съвет# 10

Друг полезен съвет, който ще ви помогне да се справите с избраната от вас диета е използването на подправки като риган, горчица, чесън и черен пипер. Те правят храната по-вкусна, а вие ще се чувствате по-сити.

Съвет # 11

Ако харесвате традиционните храни, няма проблем да продължите да се наслаждавате на пълнозърнените продукти, тъй като съдържат фибри, подобряващи храносмилането, намаляващи  холестерола и предотвратяващи появата на запек.

Съвет # 12когато сте на диета е важно да избирате здравословни храни

Разбира се диетата е нещо лично и не е нужно цялото ви семейство да спазва хранителния ви режим. Но бихте могли бавно да промените начина, по който се храните, така че тялото ви да се чувства по-здраво и по-добре. По същия начин избягвайте храните, които могат да ви изкушат да  прекъснете диета си.

Съвет # 13

Трябва да се грижите за тялото си не само отвътре, но и отвън. Ексфолирайте кожата си, използвайте маски за лице, подхранващи кремове, променете прическата си, обличайте любимите си дрехи … всичко това ще ви помогне да се чувствате по-красиви – външно и вътрешно. А това няма да остане незабелязано за хората около вас.

Съвет # 14

В случай, че не знаете, алкохолът съдържа много калории, които се превръщат в мазнини в тялото. Ако наистина харесвате алкохола, опитайте се да го консумирате по-рядко или само при специални поводи. Не е нужно да се въздържате напълно, но ако искате резултатите от диетата ви да бъдат забележими ще трябва да се опитате да намалите консумацията на тези напитки.

Съвет # 15докато сте на диета помощта от семейството е много важна

Помолете за подкрепа приятелите и семейството си докато сте на диета. Това са най-близките ви хора и ако можете да разчитате на помощта им ще ви бъде много по-лесно. Кажете им да не ви изкушават с шоколади, сладолед, пица, а да ви насърчават с плодове и сокове. Много пъти, когато се чувствате готови да се откажете, няма нищо по-добро от това да намерите някой, който да ви мотивира за пореден път, за да успеете да доведете избраната от вас диета до успешен край.