Пропускането на вечерята помага ли за свалянето на килограми?

18 Октомври, 2020
Късното ядене на вечеря е една от основните причини, поради които хората качват килограми. Обаче прескачането на вечеря не е добра идея. Научете повече за това как вашите навици за вечеряне могат да се отразят на вашето тегло в тази статия.

Много хора избират да пропускат вечеря когато се опитват да свалят килограми. Обаче отговорът на въпроса дали пропускането на вечерята води до сваляне на килограми е малко сложен. Това е така защото зависи от това какво ядете, дали сте го яли преди и колко често ядете.

Обаче е винаги препоръчително да ядете всяко хранене през деня, тъй като не трябва да спирате да ядете за да свалите килограми. Вместо това, трябва да се уверите, че храните, които ядете, са здравословни.

Можете да ядете салата, пържено пиле или филе от риба за вечеря и да не качвате килограми. Обаче ако решите да пропуснете вечерята, но сте яли мазни и ястия с ниски хранителни стойности през деня, ще качите повече килограми отколкото ако сте яли някое от гореспоменатите ястия за вечеря.

Въпреки че не е задължително да ядете тежко ястие, вечерята ви дава най-добрите хранителни вещества за деня. Освен това, намалява периода на нощно гласуване. Освен това, както вече знаете, колкото повече време прекарвате в гладуване, толкова по-гладни ще се чувствате на следващия ден.

Обаче ако не пропускате вечеря, но ядете питателна и здравословна храна, разликата между пропускане на вечеря или не, няма да има голямо значение. Въпреки това, храните, които ядете на вечеря, не са обикновено тези, които можете да ядете за следобедна закуска. Така че ако предпочитате този вариант, уверете се, че ядете здравословни храни.

Вместо пропускането на вечерята, е най-добре да ядете колкото се може по-рано

Пропускането на вечерята: една жена слага зехтин на салата

Въпреки че пропускането на вечерята изглежда добър избор за сваляне на килограми, всъщност е по-добре да ядете това ястие. Важното нещо е да изберете богати на хранителни вещества нискокалорични храни.

Медии като The New York Times са отделили внимание на испанския обичай да се яде вечеря след 10 pm. Въпреки че спорът за смяната на времето в Испания е истински проблем, тази страна не е решила да предприеме финалната стъпка към синхронизиране на тяхното работно време с логичния ритъм на планетата.

От друга страна, късното ядене на вечеря е ключов фактор, който може да доведе до качване на килограми. Всъщност, резултатите от проучване, проведено от испански учени, които са били публикувани в Международния журнал по затлъстяване, потвърдили предимствата от по-ранното ядене. Също така, университета в Луизиана публиквал други резултати, които подкрепят тази теория.

Вижте също: 3 идеи за бърза и здравословна вечеря

Съвети за сваляне на килограми без пропускането на вечерята

Няма конкретно правило за определяне на идеалната вечеря за сваляне на килограми защото всичко зависи от вкуса на човека и силата на волята. Обаче, често срещан деноминатор, е това, че е най-добре да се избират постни протеини, риба пред месо, и варени зеленчуци и плодове.

Пропускането на вечерята и салатата невинаги са добър избор

Зелена салата в купа

Салатата е добър избор за лека и здравословна вечеря. Обаче избягвайте рецепти, богати на калории.

Много салати съдържат много съставки, богати на калории. Понякога е по-добре да ядете риба със зеленчуци отколкото да правите салата с нездравословен сос или други подправки.

Относно здравословните храни в една салата, е препоръчително да включите:

  • Постен протеин.
  • Ненаситени мазнини като зехтиново олио или ядки (без да слагате твърде много).
  • Сезонни зеленчуци.

Бъдете внимателни с „леките“ продукти

Консумацията на „леки“, „диетични“ или „нискокалорични“ продукти става изключително популярна. Обаче, специалистите твърдят, че тези продукти или менютата, които ги включват, не са съставени от диетолози. Следователно, всекидневната им консумация не е гаранция, че са най-добрия избор за сваляне на килограми.

Вижте също: Опасните диети и последствията от тях

Заключение

Ако се опитвате да свалите килограми, първото нещо, което трябва да направите, е да установите диетични инструкции, които ще покриват вашите калорийни и хранителни нужди. Също така е препоръчително да се опитате да ядете по-рано, включително и по-ранното ядене на вечеря.

Освен това, пропускането на вечеря не е добра вечеря. Трябва да се опитате да ядете по пет хранения на ден, разпределяйки хранителните вещества правилно. Известната поговорка „Яжте вечеря като цар, обяда като принц и вечерята като просяк“ е доста точна. Всъщност ви казва, че е добра идея да ядете лека и здравословна вечеря.

Накрая, не забравяйте да правите физически упражнения за поне 30 минути на ден и да пиете много вода. Това е ключово за сваляне на килограми.

  • Garaulet M., Gómez Abellán P., Albuquerque Bejar JJ., Ordovás JM., et al., Timing of food intake predicts weight loss effectiveness. International Journal of Obesity. 37: 604-611.
  • Kim JE., O’Connor LE., Sands LP., Slebodnik MB., Effects of dietary protein intake on body composition changes after weight loss in older adults: a systematic review and meta analysis. Nutr Rev, 2016. 74 (3): 210-24.
  • Marantz PR., Repensar las pautas dietéticas. Crit Rev Food Sci Nutr, 2010.