Пет лесни начина за трениране на коремните мускули

28.04.2019
Не е нужно винаги да ходите на фитнес, за да тренирате ефективно коремните си мускули. Ако имате малко време, можете да следвате лесна тренировъчна програма в уюта на своя дом.

Кой казва, че тренирането на коремните мускули е трудно? Макар и да е вярно, че трябва да положите усилия, не е задължително да прибягвате до интензивни упражнения, за да получите добри резултати.

Тонизирането на коремните мускули изисква време и комбинация от здравословно хранене и упражнения. Въпреки това, противно на мнението на мнозина, има начини за трениране на коремните мускули в домашни условия с помощта на лесни упражнения.

Макар че ще постигнете резултати по-бързо, ако имате личен треньор, все пак ще получите желаните ефекти и с тези упражнения, ако сте последователни. Не се колебайте да ги започнете още днес!

1. Упражнение „мъртва буболечка“ за трениране на коремните мускули

Упражнение мъртва буболечка за коремните мускули

Въпреки че името му звучи малко странно, това е упражнение, базирано на координацията. То е идеално за горните и долните коремни мускули, което означава, че е подходящо за хората, които се стремят да тонизират изцяло корема.

Как се прави?

  • Легнете по гръб върху постелка за йога с изпънати крака и ръце, прибрани към бедрата.
  • Лежейки все още на постелката, повдигнете крака си към тавана, докато се изпъне напълно.
  • Докато движите крака, изпънете ръка над главата си, докато образува прав ъгъл с крака.
  • След това се върнете бавно в изходна позиция и сменете страните.
  • Направете 10 повторения на цялото упражнение.

Прочетете и: Опитайте тези 4-минутни японски упражнения за перфектни коремни мускули

2. Руско завъртане за трениране на коремните мускули

Руските завъртания тренират ефикасно коремните мускули. Те не действат само върху косите коремни мускули, но и подсилват долните и горните мускули на корема. За да запазите равновесие, трябва да съсредоточите силата си в областта на корема.

Как да ги правите?

  • Легнете по гръб върху подложката и повдигнете горната част на тялото си, докато стигнете до почти седнало положение.
  • След това разтворете колене, като държите стъпалата си едно до друго.
  • Протегнете ръце, без да ги сгъвате в лактите, държейки дланите си една в друга.
  • Изпънете се леко назад и наведете горната част на тялото надясно.
  • Задръжте за няколко секунди и сменете страните. Правете по шест повторения на страна.

3. Коремни преси тип велосипед 

Коремни преси тип велосипед 

Това упражнение е едно от най-всеобхватните упражнения за тонизиране и укрепване на коремните мускули. Благодарение на трудността си то тренира цялата коремна област наведнъж.

Как да ги правите?

  • Легнете на подложката с изправен гръб и изпънати крака.
  • Сложете ръце под главата си, като лактите ви трябва да сочат навън.
  • След това повдигнете дясното коляно, докато стигнете до левия си лакът.
  • Върнете се в изходна позиция и повторете упражнението, като смените с левия крак и десния лакът.
  • Правете редувания, докато не завършите по 10 повторения от всяка страна.

4. Планински катерач за трениране на коремните мускули

Ако искате да тренирате коремните си мускули и същевременно да правите кардио упражнения, това упражнения определено ще ви хареса. То обхваща горните и долните мускули на корема. Освен това увеличава пулса ви благодарение на движенията, които стимулира.

Как да го правите?

  • Легнете по корем, поддържайки тялото си с ръце. Дланите ви трябва да бъдат поставени точно под раменете.
  • Тялото ви трябва да е изправено хоризонтално с опора на пръстите на краката.
  • След това стегнете коремните мускули и преместете едното си коляно напред. Макар и в началото да ви е трудно, идеята на това упражнение е коляното да достигне до гърдите ви.
  • Върнете се в начална позиция и повторете движението с другото коляно.
  • Направете по 12 повторения с всяка страна.

Вижте и: Домашно лечебно средство против коремни мазнини от чесън с лимон

5. Упражнение Ножица за коремните мускули

Упражнение за коремните мускули

За завършек на тази лесна тренировъчна програма ви препоръчваме едно класическо упражнение: ножица. Въпреки че това упражнение изглежда лесно на пръв поглед, правейки повторенията, ще усетите напрежение в корема и в косите коремни мускули.

Как се прави?

  • Легнете по гръб, поставяйки дланите си на земята точно под задните части.
  • Наклонете се леко напред и повдигнете крака на няколко крачка от пода, без да отделяте дланите си от постелката.
  • След това повдигнете едното си ходило над бедрата, образувайки ъгъл от 90 градуса.
  • Задръжте тази позиция за няколко секунди, след което спуснете крака си обратно, без да докосва пода.
  • Повдигнете другото ходило и повторете упражнението.
  • Правете между 12 и 15 повторения.

Искате да тренирате коремните си мускули, но нямате много време за това? Ако е така, тези лесни упражнения са идеални за вас! Както виждате, не са ви нужни нито специални уреди, нито много пространство. Мускулите ви ще бъдат в пъти по-тонизирани за нула време!