7 съвета за безболезнено смъкване на коремчето

· 15.03.2019
Можете да загубите сантиметри от коремчето си и да оформите фигурата си като се храните здравословно и спортувате редовно.

Търсите начини за смъкване на коремчето?

Тези съвети ще помогнат на хората, търсещи начини да отслабнат и да оформят фигурата си. Обикновено те променят начина си на хранене и на живот, за да могат да тонизират тялото си и да се отърват от натрупаните мазнини.

Някои хора се предават и не успяват да постигнат целта си, тъй като спазват строга диета, която не им понася. Но има и безопасни, ефикасни начини за отслабване, без да гладувате или да страдате от недостиг на хранителни вещества.

Искате ли да научите повече?

Преди да започнете, трябва да знаете, че резултатите ви ще зависят от усилията ви. Няма план за отслабване, без значение колко добър е той, който да ви даде резултати за една нощ.

Така че, ако искате да смъкнете коремчето си безболезнено и да носите няколко номера по-малки дрехи, трябва да бъдете постоянни.

1.Приемайте повече диуретични храниКонсумирайте диуретични храни за оформяне на коремчето си.

Един от съветите за ефикасно смъкване на коремчето е редовният прием на храни и напитки с диуретично действие. Въпреки че често го пренебрегваме, задържането на течности може да ни придаде леко закръглен вид.

Освен това качествата на тези напитки подобряват действието на лимфната система, което е важно за изхвърлянето на токсините и оптимизирането на метаболизма.

Кои храни и напитки ви препоръчваме най-много?

  • Супа от целина и лук
  • Сок от ананас
  • Смути от целина
  • Чай от магданоз
  • Диня (на гладно)
  • Салата от маруля и лук
  • Отвара от артишок

2. Пълнозърнени храни

Диетичните режими предлагащи спиране на приема на въглехидрати не са най-подходящото решение.Тези макро-хранителни вещества са основният източник на енергия на организма и участват в редица важни функции.

Трябва да знаете, че приемът на рафинирани въглехидрати често е свързан с натрупването на мазнини в областта на коремчето. Затова ви съветваме да заложите на въглехидратите от пълнозърнените култури. Те са изключително полезни за храносмилането, тъй като съдържат диетични фибри и основни хранителни вещества.

Такива храни са:

3. Ако искате да смъкнете коремчето, заложете на зехтина

За да отслабнете безболезнено, трябва да се храните балансирано. Освен приемът на протеини и въглехидрати, в менюто ви трябва да присъстват и храни, съдържащи мазнини, стига да са в умерено количество.

Но това далеч не означава, че трябва да ядете пържени храни, пълномаслено мляко или месо, приготвено в наситена мазнина. Вместо тези храни трябва да изберете здравословни източници на мазнини като зехтинът

Тази основна съставка в средиземноморската диета съдържа витамин Е и мастни киселини, които са изключително полезни за здравето на сърдечно-съдовата система.

4.Оформете коремчето си като ядете повече пресни зеленчуци

Пресните зеленчуци са изключително полезни, ако искате да смъкнете коремчето си. Тъй като съдържат голямо разнообразие от хранителни вещества, те спомагат метаболизма и ускоряват отделянето на течностите и токсините от организма.

Зеленчуците съдържат и диуретични фибри и храносмилателни ензими, стимулиращи действието на чревния тракт. И така предотвратяват появата на запек. Същевремнно са изключително засищащи, което предотвратява постоянното похапване, което често проваля диетите.

5.Ядки като следобедна закускаядките ще ви помогнат да оформите коремчето си

Нездравословните следобедни закуски, пълни с калории, със сигурност ще ви попречат да смъкнете коремчето си. Дори обратно: те ще съсипят усилията, които полагате с останалите си хранения и физическата си активност. Затова, за да заситите следобедния си глад, просто си хапнете малко ядки.

Една шепа ядки ще е достатъчна за целта. А заради съдържанието си на омега-3 мастни киселини, протеини и антиоксиданти, те са изключително полезни за изгарянето на мазнини, както и за дейността на сърцето

Прочетете и: 5 симптома на дефицит на омега 3 и омега 6 мастни киселини

6.Редовна физическа активност, за да смъкнете коремчето си

Физическата активност не трябва да се превърне в източник на мъчения, докато се опитвате да смъкнете коремчето си. Има различни дейности, с които да се поддържате във форма, без да е необходима да се претоварвате.

Важното е да спортувате редовно, ако искате да отслабнете и да смъкнете коремчето си. А упражненията ще ви помогнат да поддържате мускулите си тонизирани, както и да оформите фигурата си. 

Не ви се ходи на фитнес?

Опитайте следните дейности:

  • Плуване
  • Ходене
  • Упражнения у дома
  • Каране на колело
  • Разходки
  • Йога или пилатес
  • Уроци по зумба или танци
  • Упражнения за коремните мускули

Препоръчваме ви да прочетете и: 4 ползи от ежедневната разходка

7.Ограничете консумацията си на захар и солОграничете приема на сладкиши, за да оформите коремчето си.

Храните, съдържащи много захар и сол, често се спрягат като една от основните причини за нездравословно хранене и напълняване. Въпреки че ви се струват безобидни, включването в менюто ви ще повиши приема ви на захар и шанса да напълнеете.

А това от своя страна ще доведе до натрупването на мазнини в областта на коремчето, което би довело и да проблеми като задържането на течности. Затова трябва да ограничите консумацията си на захар и сол. 

Става въпрос за следните храни:

  • Сушени колбаси
  • Сладкиши и торти
  • Чипсове и подобни продукти
  • Полуфабрикати и консервирани храни
  • Сладолед и млечни шейкове
  • Сокове и газирани напитки

И накрая – ако искате да смъкнете коремчето си, не е необходимо да спазвате изключително строга диета, която би ви накарала да страдате. Въпреки че е необходимо време, за да видите желаните резултати, здравословното хранене и физическата активност биха ви помогнали много за постигането на целта ви.

  • Díaz, J., & Espinoza-Navarro, O. (2012). Determinación del Porcentaje de Masa Grasa, según Mediciones de Perímetros Corporales, Peso y Talla: Un Estudio de Validación. International Journal of Morphology. https://doi.org/10.4067/S0717-95022012000400054
  • Moreno, G. (2012). Definición y clasificación de la obesidad. Revista Médica Clínica Las Condes. https://doi.org/10.1016/S0716-8640(12)70288-2
  • National Institutes of Health. (2017). Suplementos dietéticos para adelgazar.