Как да приготвите Hash Browns във фритюрник

Можете да приготвите вкусни Hash Browns във фритюрник за кратко време и само с няколко съставки. Научете как в тази статия!
Как да приготвите Hash Browns във фритюрник
Saúl Sánchez Arias

Написано и проверено от диетолог Saúl Sánchez Arias.

Последна актуализация: 25 август, 2022

Hash Browns е вкусна и лесна рецепта и могат да се приготвят за много кратко време във фритюрник работещ с горещ въздух. Този уред е много полезен за намаляване на количеството масло, използвано в рецептите, като същевременно се постига хрупкав завършек, който ще се хареса на почти всички. Всъщност това е много добър уред за приготвяне на здравословна храна.

Преди да започнете, важно е да отбележите, че добрата диета трябва да бъде разнообразна и балансирана. Ключово е да се избягва дефицит на основни хранителни вещества, които могат да повлияят на функционирането на човешкото тяло. В противен случай с течение на времето може да развием хронични и сложни заболявания. Най-доброто, което можете да направите в тези случаи, винаги е превенцията.

Имайки това предвид, нека да разгледаме тази рецепта и нейните хранителни свойства.

Съставки за Hash Browns във фритюрник

Приготвяне на здравословна храна

Ако искате да приготвите вкусни Hash Browns във фритюрник, ще ви трябват следните съставки:

  • 200 грама сурови картофи
  • 1 яйце
  • Сол
  • Пипер
  • Червен пипер
  • 2 супени лъжици брашно
  • Екстра върджин зехтин

Инструкции стъпка по стъпка

Процесът на приготвяне е много прост – толкова много, че вероятно ще останете изненадани! Ще видите, че с малко работа ще получите невероятен резултат, който ще зарадва както деца, така и възрастни. Готови ли сте?

  1. Измийте картофите с кората много добре, за да премахнете всички замърсявания и остатъци, които биха могли да останат.
  2. След това настържете картофите и ги сложете в купа.
  3. Добавете яйцето, солта, черния пипер и брашното.
  4. Смесете всички съставки много добре, докато получите гладка, подобна на тесто текстура.
  5. Напръскайте с маслен спрей формичките, в които ще поставите тестото.
  6. Разпределете тестото във формичките.
  7. Поставете формите във фритюрника при температура от 200 градуса по Целзий (около 400 градуса по Фаренхайт) за 15 минути. Разбира се, обърнете ги по средата на готвенето.

Не забравяйте, че времето за готвене може да варира много от един фритюрник до друг. Мощността може да се различава, така че трябва да внимавате първия път, за да избегнете изгарянето на Hash Browns. След като ги приготвите веднъж, ще се радвате на леко хрупкав и златистокафяв краен резултат. Да ви е сладко!

Хранителните ползи на Hash Browns

Включването на това лакомство на основата на картофи в контекста на разнообразна и балансирана диета може да има редица ползи за здравето. На първо място, това е ястие, което концентрира нискогликемични въглехидрати. Тези хранителни вещества са идеалният енергиен субстрат за дейности с висока интензивност. Освен това те ще стимулират процесите на възстановяване, според проучване, публикувано в Nutrients.

От друга страна, картофът е грудка, която съдържа витамин С в значителни количества. Този микроелемент може да засили както вродените, така и адаптивните имунни функции. Всъщност е доказано, че поддържането на необходимото за организма ниво намалява честотата на инфекциозни патологии, като същевременно осигурява по-добър контрол на симптомите, ако се появят такива.

Hash Browns във фритюрник
Картофите и крокетите изглеждат страхотно приготвени във фритюрник. Опитайте тази рецепта за Hash Browns като друг страхотен вариант.

Трябва също да се отбележи, че Hash Browns са леко пикантни поради пипера, който обикновено добавяме към тази рецепта. Този вкус се дължи на вещество, наречено капсаицин. То има способността леко да повишава телесната температура, наред с други предимства.

От този момент нататък се наблюдава по-голям разход на енергия в покой, което всъщност ще позволи по-ефективна загуба на тегло. Това се доказва от проучване, публикувано в International Journal of Food Sciences and Nutrition.

И накрая, важно е да се подчертае съдържанието на фибри в тази рецепта. Това вещество е в състояние да увеличи обема на фекалния болус, причинявайки по-голямо активиране на механорецепторите на тръбата и по този начин помага за предотвратяване на запек. По същия начин, може да подобри цялостното ни чревно здраве и да намали честотата на редица хронични патологии, които засягат храносмилателните ни функции.

Смятаме, че тази статия може да ви хареса: Vol-Au-Vents с гъби и бекон: Страхотна рецепта

Пригответе Hash Browns във фритюрник у дома

Както видяхте, приготвянето на домашно приготвени Hash Browns във фритюрник е наистина лесно. Само с няколко съставки ще получите фантастичен резултат, който може да се използва като лека закуска между храненията или като предястие. Hash Browns се приготвят с естествени съставки, така че могат да се считат за здравословни, ако ги ядете умерено като част от здравословна и добре балансирана диета.

И накрая, не забравяйте, че когато предоставяте въглехидрати, е важно да се уверите, че те са предимно от комплексен тип. Тези хранителни вещества успяват да гарантират усещането за енергия, без да влияят твърде много на кръвната захар. Това означава, че няма да предизвикат никакви негативни промени в метаболизма на тялото в средносрочен и дългосрочен план. Клубените, като картофите, са добър източник.

Може да ви заинтересува ...
Рецепта за шотландски яйца във фритюрник
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Рецепта за шотландски яйца във фритюрник

Приготвянето на шотландски яйца у дома е много лесно, особено ако имате фритюрник, който ви позволява да намалите използването на олио.



  • Alghannam, A. F., Gonzalez, J. T., & Betts, J. A. (2018). Restoration of Muscle Glycogen and Functional Capacity: Role of Post-Exercise Carbohydrate and Protein Co-Ingestion. Nutrients10(2), 253. https://doi.org/10.3390/nu10020253
  • Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and Immune Function. Nutrients9(11), 1211. https://doi.org/10.3390/nu9111211
  • Varghese, S., Kubatka, P., Rodrigo, L., Gazdikova, K., Caprnda, M., Fedotova, J., Zulli, A., Kruzliak, P., & Büsselberg, D. (2017). Chili pepper as a body weight-loss food. International journal of food sciences and nutrition68(4), 392–401. https://doi.org/10.1080/09637486.2016.1258044