Как да намалите консумацията на захар

Науката е доказала, че прекомерната консумация на захар е голям рисков фактор за безброй хронични заболявания. Научете стратегии за намаляване на вашата консумация на захар в тази статия!
Как да намалите консумацията на захар

Последна актуализация: 26 Декември, 2020

Консумацията на захар е голям риск за развитието на безброй сложни заболявания. Доказано е, че консумацията на твърде много захар представлява опасност за здравето. Обаче, въпреки евентуалната опасност, е една от най-използваните съставки в хранителна индустрия. Това прави захарта прекалено присъстваща в диетите на хората, въпреки че всеки трябва да намали консумацията.

Намаляването на захарта намалява инсулиновата резистентност и вашата опасност да хванете диабет, затлъстяване и рак. Освен това, може да бъде добра идея за прилагането на стратегиите, които сме изброили отдолу.

Консумацията на захар: Изберете свежи продукти вместо обработени продукти

Голяма част от обработените продукти съдържат захар, без значение дали е обикновена захар, сладка захар, кокосова захар или медна. Всички тези съставки представляват голям панкреатичен стрес и увреждат тялото. Освен това, избирането на свежи продукти вместо обработени храни, допринася значително за намаляването на ежедневния прием на захар. Също така, свежите продукти често дават протеин, витамини и антиоксиданти, които са важни за нормалното функциониране на тялото.

Обаче, не всички обработени продукти са вредни. Има някои изключения като например боб в консерва. Обработените храни, чиято употреба служи предимно за подобряване на запазването на продукта, са обикновено добър избор за включване във вашата ежедневна диета.

Мъж реже салата

Избирането на свежи продукти вместо обработени храни е една от най-ефективните стратегии за намаляването на консумацията на захар.

Консумацията на захара: Не се заблуждавайте от етикетите

Хранителната индустрия често използва евфемизми за думата „захар“ за да продават продукт като здравословен когато всъщност не е. Освен това, захарта може да бъде наричана с различни имена, всички с едно и също значение. Следователно, сладката захар, кокосовата захар, медената и кафявата захар, са варианти на захарта, които включват същия панкреатичен стрес и същите здравословни рискове като бялата захар.

Поради тази причина, е важно да не се заблуждавате от етикетите на храните и внимателно да разглеждате списъците със съставките преди да решите да купите продукт, който „изглежда по-здрав“ за да замести друг.

Вижте също: 6 неща, които никога не трябва да правите на празен стомах

Яжте по-малко за да намалите консумацията на захар

Яденето по-малко намалява вероятността, че вашия дневен прием на захар ще бъде прекомерен. Въпреки че този съвет може да игзлежда очевиден, много хора ядат над своите дневни изисквания. За да постигнете тази цел, можете да използват много различни стартегии. Обаче, ключът е просто да сте внимателни с количествата и да спрете да ядете когато вече нямате апетит.

Да се откачите емоционално от храната и да не позволявате да се омагьосвате от тяхното органолептично качество са също полезни съвети когато става въпрос за измерването на това, което ядете и да елиминирате излишъка. Още повече, ще помогне само ако купувате здравословни и необходими храни, вместо храни, които обикновено са пълни с нездравословна захар и консерванти.

Здравословни храни и една жена

Въпреки че изглежда очевидно, намаляването на вашия ежедневен прием на храна помага да намалите вашата обща консумация на захар. Това, освен всички други неша, дава ползи за здравето и теглото.

Ползата от (здравословната) консумация на захар

В крайна сметка, е също важно да знаете, че захарта е хранително вещество. Неговата функция е предимно за енергия. Следователно, когато става въпрос за неговата консумация, това е фактор, който трябва да се има предвид. Може да бъде интересно да консумирате захар в моментите преди да извършвате физическа активност или дори когато започвате да правите такава. Най-добрият вариант за това са плодовете.

С тази стратегия за хранене, можете да подобрите вашето атлетично представяне и да предотвратите появата на изтощение. Следователно, когато става въпрос за консумирането на обработени или захарни съставки, винаги е най-добре да го правите преди физическа активност вместо в ден на заседналост.

Вижте също: Седем признака, че консумирате много захар

Заключение

Консумацията на захар може да се отрази на вашето здраве. Ежедневният прием на това хранително вещество може да бъде прекомерен. Това явление води до отрицателни последствия за здравето, ето защо е необходимо да вземете мерки. За да направите това, е добра идея да намалите вашата консумация на обработени продукти и да увеличите вашата консумация на пресни храни. Също така, трябва  да четете продуктовите етикети за да не се заблуждавате когато става въпрос за избор на храна.

Като цяло, най-доброто решение за този проблем е да сте наясно и образовани за храна от най-ранните етапи в живота.

Може да ви заинтересува ...
5 съвета за контрол на желанието за сладко
Mejor con SaludLeerlo en Mejor con Salud
5 съвета за контрол на желанието за сладко

Знаете ли как да контролирате желанието за сладко? Предлагаме ви 5 ефективни начина. Вижте и разберете как от нашата статия.



  • Peinado AB., Rojo Tirado MA., Benito PJ., Sugar and exercise: its importance in athletes. Nutr Hops, 2013. 4: 48-56.
  • Arulselvan P., Fard MT., Tan WS., Gotahi S., et al., Role of antioxidants and natural products in inflammation. Oxid Med Cell Longev, 2016.
  • Tappy L., Fructose containing caloric sweetener as a causa of obesity and metabolic disorders. J Exp Biol, 2018.