75 Hard Challenge: Готови ли сте за това спортно предизвикателство?

Новото вирусно предизвикателство на Tik Tok тества способността ни да се преодоляваме, но крие и някои рискове. Разберете какво представлява 75 Hard Challenge.
75 Hard Challenge: Готови ли сте за това спортно предизвикателство?

Написано от Cristian Minich

Последна актуализация: 09 август, 2022

За пореден път чрез социалните мрежи е измислено предизвикателство, което се стреми да тества физическата ни сръчност. Много хора приемат предизвикателството като знак за самоусъвършенстване в очите на обществото, дори ако то включва и поемане на сериозни рискове. Разберете какво представлява предизвикателството 75 Hard Challenge. Готови ли сте за него?

75 Hard Challenge е програма за физическа подготовка, хранене и дисциплина. Целта е да се постигнат желаните резултати за 75 дни. Тя е разработена през 2019 г. от Анди Фризела, предприемач, който е в индустрията за производство и продажба на добавки за натрупване на мускулна маса.

Странното е, че той не е спортен треньор или здравен специалист. Този план обаче придоби популярност сред младите хора, които искат да покажат на другите какво са способни да постигнат.

Как се изпълнява програмата 75 Hard Challenge

Предизвикателството или програмата 75 Hard Challenge се състои от изпълнение на пет критични задачи за самоусъвършенстване всеки ден в продължение на 75 дни. Ако в някой от тези дни не успеете да завършите предизвикателството, тогава ще трябва да започнете отново от нулата. Нека видим какви са предложените дейности. Мислите ли, че можете да го направите?

1. 75 Hard Challenge – следвайте хранителен план

Целта е здравословно хранене, въпреки че не е уточнено какъв вид диета трябва да се спазва и как. Тази точка е оставена на преценката на всеки човек. Въпреки това се изяснява, че не са разрешени “cheat meals” или алкохол.

Най-препоръчителното нещо, което трябва да направите, е да отидете при диетолог и да му кажете за дейностите, които желаете да извършвате, за да може да изготви хранителен план според вашите индивидуални характеристики и ниво на физическа активност.

75 Hard Challenge
Едно от основните предизвикателства на 75 Hard Challenge е да се приеме и поддържа здравословна диета.

2. Провеждайте два графика на обучение всеки ден

Ежедневната организация ще бъде от съществено значение за постигане на целите. Знаем, че за много хора е трудно всеки ден да отделят време за физическа активност, а в тази програма трябва да отделите време за два графика. В тази точка са посочени две насоки:

3. 75 Hard Challenge – пийте галон вода всеки ден

Питейната вода е от съществено значение за спортната практика, тъй като помага за поддържане на оптимално ниво на хидратация. Но колко течност трябва да се приема? Според Фризела предизвикателството е да пиете един галон или 3,5 литра вода всеки ден.

Тази препоръка е донякъде противоречива, тъй като нуждите от течности зависят от няколко фактора. В проучване, споделено през 2010 г., дневното предложение за течности за мъжете е 3000 милилитра (3 литра) и 2200 милилитра (2,2 литра) за жените.

Прекомерната консумация на вода има обратен ефект. Ето защо е най-добре да се консултирате с лекар за точното количество за всеки отделен случай.

Прочетете също: 8 ползи от водата, които вероятно не сте знаели

4. Четете 10 страници от книга

Четенето ви позволява да упражнявате мозъка си, както и да знаете и научавате безброй теми. Предизвикателството 75 Hard предлага да четете по 10 страници всеки ден. Това трябва да е образователно или самоусъвършенстващо четене.

Едно от изискванията е да е нехудожествена литература. Обхватът от възможности е широк и ще трябва да изберете своята книга, тъй като няма допълнителни насоки или препоръки.

5. Снимайте се всеки ден

Може да изглежда маловажно, но да правите снимка на себе си ден след ден е важно, за да проследите еволюцията и да забележите физическите промени, които започват да се случват, докато напредвате през програмата.

Разбира се, няма данни за умствения аспект и дори можете да пропуснете тази точка. Вярно е обаче, че не ви струва нищо да го направите и можете да се възползвате от това.

Предимства от прилагането на 75 Hard Challenge

Този тип програма, разбира се, не е за всеки. Въпреки това, тези, които желаят и са готови да се справят с нея, със сигурност ще пожънат много награди.

Предизвикателството има за цел да постигне дисциплината, необходима, за да се придържаме към целия план и по този начин да подобрим физическата годност и психическото здраве. Ето някои предимства на предизвикателството 75 Hard:

Недостатъци на програмата на Frisella

По-рано споменахме Анди Фризела като идеолог на предизвикателството 75 Hard и уточнихме, че той е предприемач, а не специалист. Поради тази причина трябва да се отбележи, че програмата има някои недостатъци. Това са някои от недостатъците, които трябва да се имат предвид при вземането на решение дали да я започнете или да изберете друг план.

Рязка промяна на живота за кратко време

Един от повтарящите се въпроси е какво се случва, след като програмата приключи. Ако е завършена успешно, сигурно е, че физическите промени ще бъдат отразени във вашата фигура.

Въпреки това е необходимо да се изпълни план за продължаване на тренировките след като предизвикателството приключи. В противен случай най-вероятно ще се върнем към навиците, които сме имали преди това и ще започнем да губим придобитите ползи.

Липсват конкретни насоки

За да се съобразим с предизвикателството 75 Hard, не се препоръчват рутинни или специфични упражнения, така че трябва да проучим или да получим съвет за прилагане на дейности, които са подходящи за нашето състояние.

От друга страна, няма препоръки за съставяне на хранителен план, освен това трябва да изберем книгите за частта за четене.

Липса на гъвкавост

Рутината, която трябва да се спазва, е трудна, тъй като това е два месеца и половина двойна ежедневна физическа активност. Една от основните слабости на програмата е, че почивката е пропусната, което винаги се препоръчва в спортната практика, тъй като претренирането може да ни изложи на по-голям риск от нараняване.

В допълнение към горното, да бъдете активни два пъти на ден в продължение на 75 дни изглежда много трудна за постигане цел. Обичайно е непредвидените събития да ни принудят да променим планираните дейности за деня. И в този случай ще е необходимо да се започне от нулата.

Жена, която тренира.
75 Hard Challenge не дава конкретни препоръки за идеалната диета и упражнения. Трябва да направите свое собствено проучване.

Готови ли сте за предизвикателството 75 Hard Challenge?

Първото нещо, което трябва да се запитате, е дали предизвикателството 75 Hard е подходяща програма за вас. Ако го приемете, със сигурност ще извлечете много ползи.

Но мислете за това като за цел да подобрите своята форма и здраве, тъй като не е нужно да доказвате нищо на никого. Ако искате да го направите, тогава би било най-добре да изработите тренировъчен план и диета с професионална помощ.

Имайте предвид, че това е много трудно предизвикателство и бихте могли да изберете друг тип тренировъчна програма, за да постигнете целите си. Може би най-добрият вариант е да направите тест и да определите дали трябва да продължите или да изоставите програмата. Готови ли сте за предизвикателството?

Може да ви заинтересува ...
Какви упражнения включва Дженифър Лопес в режима си, за да поддържа стройна фигура?
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Какви упражнения включва Дженифър Лопес в режима си, за да поддържа стройна фигура?

Рутината на Дженифър Лопес не е тайна. Всъщност Дженифър Лопес сама го споделя в своите мрежи, за да могат последователите й да го видят.



  • Cena H, Calder PC. Defining a Healthy Diet: Evidence for The Role of Contemporary Dietary Patterns in Health and Disease. Nutrients. 2020;12(2):334. Published 2020 Jan 27. doi:10.3390/nu12020334
  • Meinders AJ, Meinders AE. Hoeveel water moeten we eigenlijk drinken? [How much water do we really need to drink?]. Ned Tijdschr Geneeskd. 2010;154:A1757. Dutch. PMID: 20356431. Disponible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20356431/
  • Murray SB, Pila E, Mond JM, Mitchison D, Blashill AJ, Sabiston CM, Griffiths S. Cheat meals: A benign or ominous variant of binge eating behavior? Appetite. 2018 Nov 1;130:274-278. doi: 10.1016/j.appet.2018.08.026. Epub 2018 Aug 23. PMID: 30144490. Disponible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30144490/