5 лесни промени в навиците за вечеря, ако искате да отслабнете

· 13.03.2018
Опитвайте се да вечеряте рано, за да може организмът ви да смели храната преди да си легнете. По този начин не само ще отслабнете, но и ще спите по-добре!

Пропускането на вечерята няма да ви помогне да отслабнете, въпреки така известното твърдение. По-скоро ще си навредите на здравето.

Да се храните пълноценно означава да живеете добре, така че нищо няма да ви накара да се чувствате по-добре от това да внимавате не само с какво се храните, но и как правите това.

Пример за това е времето на самото хранене: времето, по което вечеряте е определящ фактор за това колко ще отслабнете.

Тежката вечеря късно вечер ще накара организма ви да работи извънредно, за да успее да усвои храната.

В резултат на това ще заспите по-трудно, а заедно с безсънието идва и натрупването на допълнителните килограми.

Ако запомните тези дребни подробности можете да направите много и ще разберете откъде идват тези няколко допълнителни килограма, сутрешната сънливост, киселините и евентуално диабетът .

Трябва да се грижите за здравето си, да се вслушвате в тялото си и да подобрите качеството на вечерното си хранене.

Днес ще ви разкажем за 5 лесни промени: няма да ви струват нищо и са толкова лесни!

1.Започнете със супаза да отслабнете, яжте супа за вечеря

Супа от моркови, целина, тиквички… Винаги можете да откриете рецепта за вкусна супа от сезонни зеленчуци, която да приготвите у дома. Полезна за здравето и вкусна.

Причината да включите супата във вечерята си и то като първо блюдо в нея и проста: тя ще ви засити.

Освен това ще спите по-добре тъй като ще спомогне храносмилането и ще ви осигури ценни хранителни вещества.

Едно порция топла супа се отразява добре на всеки, върнал се уморен и стресиран от работа. Това ястие ви кара да се храните бавно и така успокоява стомаха ви.

Прочетете и: Как да приготвяте вкусни зеленчукови бульони за отслабване

2.Защо трябва да вечеряме рано?

Знаем, че невинаги можем да вечеряме, когато искаме. Времето ни зависи от графика и задълженията ни.

Добре е да спазваме следния принцип, когато е възможно това: трябва да вечеряме поне два часа преди да си легнем.

Така ще можете да си осигурите 7 – 8 часа дълбок, пълноценен сън.

Ще осигурите на храносмилателната си система времето необходимо й, за да усвои ценните хранителни вещества, ще си починете пълноценно и така ще си осигурите шанса да отслабнете по здравословен начин.

3.Не вечеряйте с малко количество храна – подберете правилната такаваздравословна вечеря, ако искате да отслабнете

Ако трябва да изберете дали да пропуснете вечерята или да изядете една опаковка чипс за вечеря – по-добре не яжте нищо. Ако ставаше въпрос за печени картофи и сьомга със спанак – второто е по-добрият избор.

Става въпрос за правилно хранене и за избор на най-подходящите за вечеря храни.

Ето няколко полезни съвета:

  • Сготвените зеленчуци са по-добрия избор от суровите, защото се усвояват по-лесно от организма.
  • Рибата е по-подходяща от червените меса, защото тялото усвоява протеините от рибата по-добре по това време на деня, а мастните киселини са изключително полезни за сърцето и ако искате да отслабнете.
  • Добавяйте пълнозърнени култури или семена към вечерята си два – три пъти седмично: те ще помогнат на организма ви да възстанови тъканите си през нощта. (Внимавайте да не прекалите).

Не пропускайте и: 7-те източници на въглехидрати за здравословно отслабване

4.Кажете „не“ на сосовете, мазните и пържените храни, ако искате да отслабнете

Знаем, че когато наближи време да приготвяме вечерята често ни липсва енергия и желание за това; затова често посягаме към класическите пържени храни, замразените пици, рибни или пилешки хапки …

Тези храни не са правилен избор по три причини: те водят до напълняване, не ви засищат и трудно се смилат и усвояват от организма … Да не забравяме, че не са достатъчно хранителни.

Ето пример за здравословна вечеря, която ще ви помогне да отслабнете:

  • Риба богата на омега-3 масти киселини
  • Парче плод, който е лесно усвоим
  • Чаша овесено мляко с мед
  • Успокояващ чай от салвия или маточина

5.Плодове за вечеря: да или не?плодове за вечеря, за да отслабнете

Плодовете за вечеря могат да са вредни, ако са тежки, прекалено сладки или преработени. Последното означава, че всички полезни хранителни вещества в тези плодове липсват.

  • Един съвет: печените ябълки са страхотен избор за вечеря.
  • Папаята и крушите също са подходящи.
  • Бананите – но не много узрелите – са чудесни заради една специфична причина: те съдържат триптофан, аминокиселина, която ще ви помогне да спите добре през нощта.
  • Вкусен вариант е да си приготвите желирани плодове – можете да си ги позволите два – три пъти седмично за вечеря.

Не пропускайте да прочетете и: 10 плода с високо съдържание на калий

И накрая да обобщим – тези 5 идеи са лесни за прилагане и ще ви помогнат не само да отслабнете и да следите теглото си, но и да се погрижите за здравето си като си създадете полезни навици.

Готови ли сте да започнете още днес?