12 храни, които се борят с артрит

· 29.05.2017
Ако страдате от артрит, най-вероятно сте забелязали, че болката варира в зависимост от диетата ви, общото движение, както и метеорологичните промени.

Ако страдате от артрит, най-вероятно сте забелязали, че болката варира в зависимост диетата ви, общото движение, както и времето. Откриването на храни, които да са от полза може да бъде истинско изпитание.

Трябва да изградите навик да включвате съставките, които ще ви помогнат да притъпите болката, както и да повишите мобилността си. Същевременно трябва да намалите приема на храни, влушаващи още повече състоянието ви.

В тази статия ще ви предоставим списък с храни, които ще ви помогнат да преборита артрита, както и да подобрите състоянието си.

Помнете, че трябва винаги да се консултирате с личния си лекар, преди да извършвате генерални промени в хранителния си режим.

Банани

Те са винаги здравословен вариант. Имайки това предвид, ако се опитвате да намерите подобаващи за тази цел храни, бананите са сред най-удачните опции.

Те са богати на калий, както и на куп други витамини и минерали като фолиева киселина, витамини В6 и С. Всички те помагат за облекчаването на ефектите от артрита, като ги държат под контрол.

В допълнение на това, фибрите в бананите ще се грижат за храносмилателната ви система.

Манго и ябълки

Въпреки, че мангото е сезонен плод, който нерядко е и скъп, то представлява богат на антиоксиданти вариант.

  • То съдържа големи количества витамин Е и бета-каротен. Тези два елемента са се доказали като полезни в борбата с влушаването на артрита.
  • Ябълките сами по себе си, имат много положителни свойства върху здравето, като редуциране на напрежението върху ставите. От това могат да възникнат проблеми както с мобилността, така и с болката.

Ядки

Съществуват много видове ядки, подпомагащи противовъзпалителните процеси в тялото, поради съдържанието на полезни мазнини. В този ред на мисли, ядките са най-полезни при артрит.

Бразилският орех и кашуто са добър вариант за облекчаване на болката.

Вижте и: 10 храни за дълъг живот

Соя

Повечете соеви продукти могат да бъдат много полезни при артрит, но същевременно противопоказни при подагра.

Соята може да се консумира по много различни начини.

Най-вече ферментиралите соеви продукти, като мисо, темпе и тофу изглежда, че предлагат най-силно облекчение на болката и възпалението, породени от артрит.

Сьомга

Сьомгата е изключително богата на омега-3 мастни киселини. И поради тази причина е препоръчителна за консумация при артрит.

Въпреки, че всяка по-мазна риба е отличен вариант за включване в диетата ви, започнете да се храните със сьомга от време навреме, дори и веднъж седмично.

Ефектите от омега-3 ще ви помогнат да намалите възпаления в тялото. Важно е да приемате омега-3 от различни източници, при това ежедневно.

Чушки

Съдържащият се в чушките витамин С действа като антиоксидант. Същевременно подпомага борбата със свободните радикали в цялото и редуцира възпалението.

Така намаля болката, причинена от артрита. Важно е да се борите с действието на свободните радикали. И затова е съществено да приемате достатъчно антиоксиданти, с цел редуциране на щетите, нанесени от свободните радикали.

Зелените чушки са лесни за включване в различни ястия, салати или шейкове, давайки достатъчни дози витамини.

Препоръчваме: Странните симптоми на недостига на витамини

Зелен чай

Зеленият чай е известен като отличен източник на антиоксиданти.

Нещо повече, те съдържат специфични съставки, които директно въздействат на възпалителните процеси в тялото. И затова зеленият чай е чудесен за болка с артрита.

Не е ясно до каква степен е важен зеленият чай, но повечето проучвания, извършвани със съдействието на доброволци показват, че приемането му два пъти на ден може да бъде от огромна полза за здравето.

Пълнозърнести култури

Те имат способността да редуцират възпалението, освен в случаите, в които консумираме такива с ниско качество.

В този случаи, поради комерсиализацията на тези продукти се използват и някои добавки, които е възможно да влошат състоянието на артрита.

От друга страна, суровите зърнени култури са много по-полезни. Лещата е добра алтернатива, която освен, че е здравословна, ще ви снабди с чувство на ситост.

Прочетете повече: Най-добрите зърнени закуски

Спанак, домати и цвекло

Съществуват и други храни, които помагат в борбата с артрита. Спанакът например е пълен с фитонутриенти и фибри.

От своя страна доматите съдържат ликопен, който подпомага болката, свързана с артрит. Ако приемамем доматите сготвени, ще се сдобием с големи количества ликопен.

Цвеклото може да се похвали с такова изобилие от антиоксиданти, с каквото малко други храни могат, включително беталаин, който е много полезен в завишаването на защитните функции на организма.

Важно е също да запомните, че е по-добре да купувате сурови храни, които да приготвяте в домашни условия, за да извлечете максималко количество ползи от тях.