10 храни за дълъг живот

· 10.05.2017
Най-ефективният начин да останете млади и да удължите живота си, е чрез добри хранителни навици в комбинация с физически упражнения.

Откакто свят светува, хората търсят начини да са вечно млади, да имат дълъг живот  и да забавят процеса на стареене.

Действително технологиите много са напреднали – разработени са какви ли не процедури, които помагат да изглеждате млади. Но това не е достатъчно, ако не сте в добро здраве и нямате достатъчно енергия, за да живеете пълноценно.

За щастие, съществуват определени храни, които удължават жизнения цикъл. Четете по-долу, за да разберете кои са те!

Най-ефективният начин да останете млади и да удължите живота си, е чрез добри хранителни навици в комбинация с физически упражнения.

Трябва да сте в добро здраве, ако искате да сте тук по-дълго и да имате необходимата сила и издръжливост за пълноценен живот, независимо от възрастта ви.

В тази статия, ние ще ви кажем кои са 10-те най-добрите храни, които удължават продължителността на живота, и разбира се, предоставят огромни ползи на организма ви.

Млечни продукти и риба

siomga

Рибата съдържа омега-3 и омега-5 мастни киселини в големи концентрации.

В нея има витамин D и калций, който може да предотврати остеопорозата. Това заболяване засяга най-вече хора на възраст над 30 години, защото е свързано със загуба на костна маса, което причинява фрактури и наранявания.

Бяло месо

Пуешкото месо, пилето и рибата съдържат 25% по-малко калории от червеното месо. Тези храни са безкрайно полезни за намаляване на мазнините.

Високото им съдържание на цинк и желязо засилва действието на червените кръвни клетки. Също така е доказано, че тяхната консумация помага много за укрепване и защита на нервната система.

Вижте и: Най-добрите плодове, зеленчуци и билки за нервната система

Горски плодове

gorski plod

Горските плодове съдържат антиоксидантни свойства, които предотвратяват инфекции на пикочните пътища.

Те също така притежават витамин С и флавоноиди, които предпазват тялото и предотвратяват сърдечните заболявания.

Авокадо

Високото му съдържание на витамини помага за предотвратяване на много болести, които се развиват в зряла възраст.

Благодарение на това, консумацията на авокадо увеличава вероятността да живеете по-дълго и укрепва жизнеността на тялото, за да бъдете в по-добро здраве.

Авокадото съдържат витамини А, В1, В2, В3, В6, D, и калий, който помага за контрол на кръвното налягане и сърдечния ритъм и спомага за предотвратяването на инфаркт и други сърдечни заболявания.

Броколи

Broccoli

Това е един от зеленчуците, които са най-ефективни в борбата с болестите.

То съдържа витамини А и С, които усилват и укрепват имунната система. Неговите свойства и консумация биха ви помогнали за превенцията на рак и сърдечно-съдови заболявания.

Той също така е добър при детоксикация и помага да пречистите организма си.

Риган

Специализирани проучвания показват, че риганът съдържа активна съставка, която предотвратява възпаления на ставите и тъканите.

Той също така предпазва от костна дегенерация и подпомага опорно-двигателния апарат.

Порепоръчваме: 2 диети при болки в ставите и костите

Чесън

4esan

Чесънът съдържа два основни елементи, измежду много други, които работят в полза на вашето здраве: алицин и диалил дисулфид.

Яденето на скилидка чесън на ден, за предпочитане сурова, предпазва тялото ви от рак и сърдечни заболявания.

Консумирането на чесън в продължение на поне 1 седмица намалява риска от рак на дебелото черво. Освен това, тази храна предлага много ползи за детоксикация на организма и за борба против много заболявания.

Орехи и сушени плодове

Орехите и сушени плодове са едни от най-препоръчваните храни, ако за вас е важно да се грижите за здравето си.

Те са богати на минерали като калий, магнезий, цинк, и селен и ви правят много здрави, като предоставят много ползи на тялото ви.

Проучване показа, че яденето на 5 орехи 5 дни в седмицата подобрява функционирането на сърцето и предпазва от болести като Алцхаймер, депресия и множествена склероза.

Мед

med

Тази храна е една от най-известните и консумирани храни в света.

Основната причина за това се корени в двете му най-полезни свойства, а именно ползите за кожата и за косата. Използвайте мед като алтернатива на захар и подсладител.

Той помага за укрепване на сърдечните функции и здравето на костите, бори и кръвните инфекции. Гарантира дълголетие при дамите, защото подмладява женската полова система.

Пшеничен зародиш

Пшеничният зародиш е чудесен източник на витамин Е, витамин B комплекс, и желязо.

Неговата консумация е силно препоръчителна от специалистите.

Доказано е, че той предотвратява атеросклероза. Според медицинските изследвания, ако ядете тази храна всеки ден, в комбинация с добра диета и упражнения, можете да добавите до 5 години към живота си.