Знаете ли, че тези храни повишават кръвното налягане?

17.05.2018
Някои храни могат да повишат кръвното налягане, а яденето на много плодове и зеленчуци ще ви помогне да го контролирате.

Знаете ли, че много храни повишават кръвното налягане?

Кръвното налягане представлява силата, с която кръвта ви бива „изпомпвана“ в тялото.

Въпреки че постоянно се променя, високите стойности на кръвното налягане са известни като хипертония, а ниските – като хипотония.

  • Когато кръвното налягане е със стойности над 140 на 90 се счита, че страдате от хипертония.
  • А когато стойностите му са под 100 на 60 говорим за хипотония.

Хората страдащи от хипертония обикновено приемат лекарства, а тези с хипотония – не.

Високото кръвно налягане уврежда здравето на сърцето. Здравословното хранене е неделима част от нормализирането му.

Ако трябва да понижите или повишите кръвното си по естествен начин прочетете следващите редове. Днес ще ви разкажем кои 8 храни повишават кръвното налягане

Храни повишаващи кръвното налягане

1.Солсолта и кръвното налягане

Някои храни повишават кръвното налягане – солта е една от най-активните сред тях.

Ако страдате от хипертония е много важно да ограничите консумацията си на сол.

Но ако имате хипотония е добре да повишите приема си на сол, но без да прекалявате.

Колбасите са чудесен източник на сол, ако кръвното ви налягане спадне рязко.

Прочетете и: 8 употреби на солта, които не познавате

2.Ядки

Ядките като орехите, бадемите и лешниците са отличен източник на витамин B – необходим за контролиране нивото на кръвното налягане.

Недостатъчният прием на храни богати на витамин В води до често спадане в кръвното налягане.

Можете да си набавите това вещество и от яйцата, зърнените култури и млечните продукти.

3.Колбасиколбасите повишават кръвното налягане

Малотрайните и пушени колбаси като кренвиршите и шунката са известни с високото си съдържание на сол и мазнини, така че са подходящи за хората страдащи от хипотония.

Но ако имате високо кръвно налягане трябва да ги избягвате и така да предотвратите внезапното му повишаване.

Запомнете, че въпреки казаното не трябва да прекалявате с консумацията на тези продукти, тъй като съдържат голямо количество мазнини.

Препоръчваме ви да прочетете и: 7 натурални средства при хипертония

4.Кафе или чай

Кофеиновите напитки като кафето, чая и дори газираната вода повишават пулса и в резултат на това – и кръвното налягане.

За хората с хипотония се препоръчва да изпиват по една – две чаши кафе дневно, за да поддържат нормално нивото на кръвното си налягане.

От друга страна хората с хипертония трябва да ограничат консумацията си, за да избегнат подобни проблеми.

Но и в двата случая контролирайте приема си на кофеин набавян най-вече от кафето, за да се предпазите от тахикардия.

5.Шоколадшоколад за повишаване на кръвното налягане

Заради теобромина, който съдържа, шоколадът е отлично средство за подобряване на сърдечния ритъм.

Най-подходящият начин за консумация на шоколад е като си хапнете едно-две парченца тъмен шоколад с поне 70% какао сутрин.

Този вид шоколад съдържа по-малко мазнини от млечния и е много по-полезен. Въпреки това хората с хипертония трябва да ограничат консумацията си.

Не пропускайте да прочетете и: 20 удивителни факта за шоколада

6.Месо

Месото е друг вид храна, с която можете да контролирате кръвното налягане. Ако имате хипотония най-добре заложете на червено месо с високо съдържание на мазнини.

Изключително важно е да не прекалявате с месото без значение какво кръвно имате, за да избегнете по-сериозни проблеми като повишаване нивото на холестерола или триглицеридите.

За хората с хипертония се препоръчва консумацията на прясно, немазно месо един – два пъти седмично.

7.Енергийни напитки и напитки съдържащи електролитиенергийните напитки повишават кръвното налягане

Те са изключително ефикасни за покачване на кръвното. Заради високото си съдържание на калий, магнезий и натрий те са идеални за покачване на кръвното ви, ако страдате от хипотония.

8.Алкохол (вино)

Става въпрос по-специално за виното. Доказано е, че консумацията на една чаша вино дневно е полезна за здравето.

Ако страдате от хипотония ежедневната консумация на чаша вино е препоръчителна за вас.

Но в обратния случай – при хипертония – е най-добре да избягвате консумацията на всякакъв вид алкохолни напитки.

Първата снимка е предоставена от wikiHow.com

  • Ndanuko RN, Tapsell LC, Charlton KE, Neale EP, Batterham MJ. Dietary Patterns and Blood Pressure in Adults: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. Adv Nutr. 2016;7(1):76–89. Published 2016 Jan 15. doi:10.3945/an.115.009753
  • Simonds, S. E., Pryor, J. T., Ravussin, E., Greenway, F. L., Dileone, R., Allen, A. M., … Cowley, M. A. (2014). Leptin mediates the increase in blood pressure associated with obesity. Cell. https://doi.org/10.1016/j.cell.2014.10.058
  • Ha SK. Dietary salt intake and hypertension. Electrolyte Blood Press. 2014;12(1):7–18. doi:10.5049/EBP.2014.12.1.7
  • França, C. F., & Vianna, L. M. (2010). Effectiveness of B vitamins on the control of hypertension and stroke events of SHRSP rats. Journal of Dietary Supplements7(1), 71–77. https://doi.org/10.3109/19390210903535035
  • Wu PY, Yang SH, Wong TC, et al. Association of Processed Meat Intake with Hypertension Risk in Hemodialysis Patients: A Cross-Sectional Study. PLoS One. 2015;10(10):e0141917. Published 2015 Oct 30. doi:10.1371/journal.pone.0141917
  • Baggott MJ, Childs E, Hart AB, et al. Psychopharmacology of theobromine in healthy volunteers. Psychopharmacology (Berl). 2013;228(1):109–118. doi:10.1007/s00213-013-3021-0
  • Penn State. „Eating lean beef daily can help lower blood pressure, study suggests.“ ScienceDaily. ScienceDaily, 17 July 2014.
  • Tzoulaki I, Brown IJ, Chan Q, et al. Relation of iron and red meat intake to blood pressure: cross sectional epidemiological study. BMJ. 2008;337:a258. Published 2008 Jul 15. doi:10.1136/bmj.a258
  • Saleem TS, Basha SD. Red wine: A drink to your heart. J Cardiovasc Dis Res. 2010;1(4):171–176. doi:10.4103/0975-3583.74259