За жените: предотвратете сърдечните пристъпи

· 13.03.2016
Научете се да контролирате стреса и тревожността, откажете цигарите и внимавайте с какво се храните

Обикновено свързваме сърдечните заболявания с мъжете, но през последните години те са се превърнали в една от водещите причини за смърт и сред жените. В тази статия ще разгледаме някои насоки, които могат да помогнат на жените да предотвратят сърдечните пристъпи.

Сърдечното здраве при жените

zhena-surtse-1

Здраво ли е сърцето ви? Имайте предвид възрастта! Колкото по-скоро започнете да се грижите за този жизненоважен орган, на толкова по-дълъг живот ще се радвате. В този момент вероятно се чудите защо процентът на сърдечните пристъпи при жените се е увеличил напоследък и защо изобщо жените са по-уязвими по отношение на проблемите, свързани със сърцето. По-долу ще обясним:

  • Проблеми с голям стрес и тревожност: Лесно е да се обясни. Жените носят множество отговорности: отглеждането на децата, работа, грижи за по-възрастните… Много жени, освен задълженията в работата на пълен работен ден, се грижат и за болни в семейството или извън него. Това може да доведе до така наречения синдром на „разбито сърце“ – проблем, свързан със стреса, който става все по-тревожен.
  • Симптомите на сърдечните пристъпи при жените са различни от тези при мъжете. Те често са по-лесно различими при мъжете: скованост на рамото и недостиг на въздух. При жените, от друга страна, това не е толкова ясно видимо. Чувството на умора и усещането за болка не изглеждат нещо много сериозно и рядко се приемат за индикация, че може да има проблем със сърцето.
  • Друг стряскащ факт е, че през последните години жените започват да пушат много повече, отколкото мъжете. Тютюнопушенето е един много опасен рисков фактор, който, рано или късно, може да доведе до сърдечни пристъпи или удар.

Как да се грижите за сърцето

1. Научете се да контролирате стреса и тревожността

relax

Една от водещите причини за сърдечните пристъпи днес е стресът – и то този, който е невъзможно да контролирате. Имайте това предвид и започнете да мислите за собствените си нужди. Очевидно съществуват области в живота, които не може да пренебрегнете: семейството, работата, домакинските задължения… но намерете време за себе си и се радвайте на живота. Отделяйте 2 часа всеки ден за собствените си интереси и хобита. Определете приоритетите си, подхранвайте самочувствието си, поставете лимит, за да защитите личните граници, слушайте емоциите си, събуждайте се всеки ден с усмивка и се радвайте на живота. Сърцето ще ви благодари за намалените нива на кортизол, известен като хормона на стреса.

2. Следете теглото си, като внимавате с това, което ядете

gorski plod

Друг жизненоважен съвет: избягвайте увеличаване на теглото. Когато напълнявате, тялото е принудено да носи излишната мазнина и здравето страда в резултат от това. Мазнините блокират вените и артериите, което означава, че кръвта не може да се движи нормално. Сърцето също страда от повишено кръвно налягане и високи нива на холестерол, и така то се превръща в бомба със закъснител, която чака да се взриви.

Елиминирайте мазнините от диетата заедно със солта. Яжте пресни плодове, повече фибри и зърнени храни; пийте повече вода и натурални сокове. Представяме ви един интересен факт, който трябва да имате предвид: едно проучване, проведено от Харвардското училище за обществено здраве е установило, че диета от червени плодове намалява сърдечните проблеми с почти 30%.

Ако успеете да намерите на местния пазар, опитайте да купувате редовно плодове като ягоди, боровинки, малини, сливи или френско грозде; всички те са много полезни и ще помогнат за подобряване на сърдечното здраве; освен това са невероятни вкусни и си струва да опитате.

3. Започнете с малко леки упражнения

hodene otslabvane

Не е нужно да ходите на фитнес всеки ден и да правите тежки упражнения за седалищните мускули и за корема. Няколко лесни аеробни упражнения са достатъчни, за да подобрите сърдечното здраве, като увеличите сърдечната честота.

Много здравословен начин да правите упражнения е като ходите на разходка всяка сутрин, преди да стане твърде горещо. Половин час ходене не само подобрява мускулния тонус на сърцето, но подобрява подвижността на ставите и повишава нивата на допамин в организма. Това е наистина здравословно и – освен това – много приятно.

4. Имате лошия навик да пушите?

ne na pusheneto

Ако сте част от нарастващия брой жени, които пушат, сега е времето да се откажете не само заради вас и вашето здраве, но и заради здравето на хората, които обичате, и на околните. Бъдете сигурни, че заради цигарите рано или късно здравето ви ще пострада, ще имате проблеми с дишането, дробовете ще се разболеят и рискът от сърдечните пристъпи или инсулт ще бъде по-висок. Нужно ли е да си причинявате всичко това? Откажете се от пушенето сега и се насладете на по-добро качество на живот.