Високо кръвно налягане? Неща, които не бива да правите

15.07.2016
Това нарушение може да доведе до сериозни здравословни проблеми, свързани със сърдечно-съдовата система

В наши дни високото кръвно налягане е често срещу здравословно неразположение, което може да бъде резултат от различни фактори. Сред тях са затлъстяване, генетична предразположеност, лоши хранителни навици, заседнал начин на живот и т.н. Това нарушение може да доведе до сериозни здравословни проблеми, свързани със сърдечно-съдовата система. Това е една от причините, поради които хората с високо кръвно налягане започват да водят по-здравословен начин на живот. По този начин те оказват по-голям контрол върху проблема, възпирайки го от още по-съществено влошаване на здравословното им състояние.

Храненето ни представлява един от най-силните фактори, когато става дума за високо кръвно налягане. Разбира се, не и единственият. Редица навици дават своя дан. От навиците ни обаче зависи какво ще бъде здравето ни, респективно – кръвното ни налягане. Днес искаме да отделим внимание на нещата, които си заслужава да отбягваме и да изключим от навиците си, за да преодолеем неразположение като  хипертонията.

Храните, които не бива да консумирате, когато страдате от хипертония

В тон с казаното по-рано, храната е един от най-въздействащите фактори, когато става дума за кръвното налягане. Ще допълним думите си като ви посочим храните, които е препоръчително да избягвате, когато кръвното ви налягане е високо.

Всякакви колбаси и салами

Със сигурност сте наясно, че в тях се съдържат изключително много натрий и мазнини. Това ги прави врагове на здравето на кръвоносните съдове и артериите, а оттук и на кръвообращението. Препоръчваме ви да слагате на трапезата си чисти меса, които не са мазни. Например, пилешко и пуешко (и двата варианта без кожа), заешко, телешко месо и др.

Сирена

Повечето сирена съдържат високо ниво на натрий, който повишава кръвното налягане. Причината е, че солта кара водата да се задържа в тялото ни, а оттук кръвното налягане тръгва нагоре. Добра алтернатива на любимите ви сирена са тези, които се правят без натрий. Днес можете да откриете такива продукти в здравословните магазини.

Сирена

Прочетете още: Признаци, че страдате от лактозна непоносимост, без дори да подозирате това

Снаксове

Повечето храни, които употребяваме в ежедневието си като снаксове, съдържат доста сол и мазнини, които са вредни за здравето. Избягвайте да консумирате пържени храни, осолени ядки, картофени чипсове, пържени картофки, претцели и солети, както и всякакви подобни продукти.

Масло и маргарин

Маслото и маргаринът са често използван продукт за направата на сандвичи, сладки и т.н. Те обаче също са богати на сол и мазнини, а това означава, че здравето на вените ви е изправено пред риск. Може да намалите максимално консумацията на масло и маргарин или пък да потърсите по-здравословна алтернатива, като например зехтин и др.

Избягвайте да ядете сушени или осолени меса, ако имате високо кръвно налягане

Желателно е да избягвате консумацията на дехидратирани меса и други производни продукти, които се продават масово в магазинната мрежа. Съдържанието на сол в тях е повече, отколкото е здравословно да има. Именно солта ги прави дълготрайни, но не и полезни.

Пържоли

Вижте още: 3 здравословни начини да сготвите пилешки гърди

Салатени дресинги и подправки

Подправки и салатени дресинги като майонеза, кетчуп, сос „Хиляда острова” и други се правят с много сол. Като алтернатива може да се насочите към домашно направени дресинги, които са бедни на мазнини и сол.

Черен чай

Този тип чай съдържа изключително много кофеин, което го прави непрепоръчителен за хора с високо кръвно налягане, тъй като кофеинът стимулира производството на адреналин и кортизол, предизвикващи повишаване на кръвното налягане.

Избягвайте да пиете черен чай, ако страдате от високо кръвно налягане.

Анасоново семе

Чайовете с анасово семе могат да предизвикат внезапно повишаване на кръвното налягане. Могат дори да провокират сърдечен удар. Препоръчваме ви да внимавате с този продукт.

Други навици, които си струва да ограничите

  • Не пийте алкохолни напитки. Непремереното консумиране на алкохол води до повишаване на кръвното налягане. В същото време е научно доказано, че една или две чаши вино повлияват благоприятно кръвното налягане, като го регулират.
  • Не водете заседнал начин на живот. Отсъствието на редовни физически упражнение може да провокира развитието на сериозни здравословни проблеми, сред които и високо кръвно налягане. Затлъстяването и високите нива на лош холестерол в кръвта ускоряват влошаването на здравословното състояние. Важно е да се храните балансирано, да се упражнявате редовно, да пиете вода, да намалите ежедневния стрес и да се консултирате със специалист редовно.
  • Избягвайте кофеина. В наши дни все още се провеждат активни изследвания на последиците от консумацията на кофеин върху кръвното налягане. Има свидетелства, че кофеинът спомага за повишаването на кръвното налягане, но няма данни за това дали симптомите са постоянни или временни. И все пак, едно е факт, ако страдате от високо кръвно налягане, по-добре е да намалите приема на кофеин.