Сушито води до напълняване: факт или мит?

По-долу ще ви разкажем дали сушито може да се включва относително редовно в менюто ви. Или, напротив, води до напълняване и не трябва да се хапва често.
Сушито води до напълняване: факт или мит?

Последна актуализация: 28 май, 2022

Сушито става все по-популярно по целия свят, но много хора се съмняват относно неговата хранителна стойност и дали сушито води до напълняване или не. Истината е, че качеството на това ястие може да варира в зависимост от района. Има дори разновидности, които изобщо не са много здравословни.

Все пак трябва да се отбележи, че качественото суши е не само деликатес, но съдържа и полезни хранителни вещества. Разбира се, ще трябва да спазвате серия от хигиенни мерки, за да гарантирате здравословността на продукта.

Хранителен принос на сушито

От гледна точка на храненето, трябва да подчертаем, че сушито е богато на изпълващи с енергичия хранителни вещества. Съдържа сложни въглехидрати от ориза, но и прости захари.

Внимавайте с последното. Доказано е, че въглехидратите с висок гликемичен индекс повишават риска от развитие на метаболитни заболявания.

Сушито също така осигурява голям брой протеини с висока биологична стойност. Те съдържат всички незаменими аминокиселини и лесно се усвояват.

Те са необходими, за да се предотврати появата на проблеми, свързани с мускулната маса, както се вижда от изследвания, публикувани в списанието Nutrition Research. Въпреки това, за да извлечете максимума от тях, те трябва да се комбинират с упражнения.

От друга страна, рибата, използвана за приготвяне на суши, е източник на омега-3 мастни киселини. Тези хранителни вещества спомагат да се държат под контрол възпалителните механизми във вътрешната среда.

Те също така служат за намаляване на честотата на сърдечно-съдови патологии, според проучване, публикувано в International Journal of Molecular Sciences. Поддържането на приема на тези елементи в баланс с омега-6 е от съществено значение.

Различни риби.
Рибите са източник на протеини и омега-3 мастни киселини.

Напълнява ли се от сушито?

След като обсъдихме хранителната стойност на сушито, дойде моментът да потвърдим дали се напълнява или не от това ястие. Истината е, че този въпрос е труден, тъй като нито една храна или рецепта, включени в нашите диети, не влияят на състоянието на телесния състав сами по себе си.

Отслабването или напълняването е свързано с поредица от навици, поддържани във времето, а не само с консумацията на въпросната храна.

Въпреки това, вече споменахме, че сушито има доста високи енергийни стойности. Можете да го включите често в диетата си и все пак да отслабнете, но присъствието му може също да увеличи риска от превишаване на препоръчителния брой калории на ден.

От друга страна, повечето видове суши съдържат захар и тази съставка може да повлияе на метаболитното здраве, като намали ефективността на оползотворяването на енергийния субстрат и възпрепятства мобилизирането и окисляването на мазнините. Може да се развие ситуация на инсулинова резистентност.

Кое е най-нискокалоричното суши?

Както споменахме в началото, има безброй начини за приготвяне на суши. Най-лекият от енергийна гледна точка е този, в който има повече риба, отколкото ориз.

Няма проблем и ако съдържа много водорасли. Това, с което трябва да внимавате, са сосовете, тъй като те често се използват в този тип рецепти и увеличават енергийната стойност.

В допълнение, много от подправките могат да бъдат направени с некачествени масла от семена и са склонни към концентриране на трансмазнини. Тези елементи са вредни за здравето, тъй като повишават нивата на вътрешно възпаление.

Сушито е полезно за здравето.
Съставките за суши могат да варират. Тези вариации променят енергийното съдържание на ястието.

Напълнява ли се от суши?

Не е възможно да се твърди, че сушитоводи до напълняване.

Докато е включено в контекста на балансираната и разнообразната диета, то не трябва да води до вредни промени в състоянието на телесния състав. Въпреки това, не всички видове суши са еднакви и това е нещо, което винаги трябва да се има предвид.

И накрая, трябва да се отбележи, че за поддържане на доброто състояние на телесния състав, диетата не е единственото важно нещо. Редовното правене на физически упражнения също е от съществено значение.

Може да ви заинтересува ...
5 съвета за приготвяне на перфектно печено говеждо месо
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
5 съвета за приготвяне на перфектно печено говеждо месо

Приготвянето на перфектно печено говеждо месо е лесно, ако следвате няколко съвета. Можете да станете майстор с няколко прости съвета.



  • Yoshida, Y., & Simoes, E. J. (2018). Sugar-Sweetened Beverage, Obesity, and Type 2 Diabetes in Children and Adolescents: Policies, Taxation, and Programs. Current diabetes reports18(6), 31. https://doi.org/10.1007/s11892-018-1004-6
  • Naseeb, M. A., & Volpe, S. L. (2017). Protein and exercise in the prevention of sarcopenia and aging. Nutrition research (New York, N.Y.)40, 1–20. https://doi.org/10.1016/j.nutres.2017.01.001
  • Innes, J. K., & Calder, P. C. (2020). Marine Omega-3 (N-3) Fatty Acids for Cardiovascular Health: An Update for 2020. International journal of molecular sciences21(4), 1362. https://doi.org/10.3390/ijms21041362