Най-добрите фитнес уреди за изгаряне на калории

· 05.05.2019
В тази статия ще разгледаме някои от най-добрите фитнес уреди за изгаряне на калории.

Замисляли ли сте се кои фитнес уреди ви носят най-много предимства? Разбира се, в залите за тренировка има различни уреди за трениране на тялото, но не всички са еднакво ефикасни, когато става въпрос за изгаряне на калории и намаляване на теглото.

Въпреки това трябва да отбележим, че уредите не вършат всичката работа. От вас се изисква да поддържате здравословен начин на живот, включващ подходяща диета за постигане на желаните резултати.

Отслабване с помощта на фитнес уреди

Фитнес уредите са ефикасни, когато се използват правилно. Независимо че най-често използваните са бягащата пътека и велоергометърът, има и други уреди, които могат да ви помогнат да постигнете целта си.

Фитнес машините се адаптират към различните упражнения, макар че не всички довеждат до желаните ефекти.

Някои са по-полезни от други. Всичко зависи от целта, която сме си поставили. Трябва също да имаме предвид, че колкото повече усилия влагаме в тренировката, толкова повече мазнини ще изгорим.

Не обръщайте внимание на дисплея на уреда, където са посочени изгорените калории. Това е просто приблизително изчисление. Важното е да се фокусирате върху качеството на упражнението.

Винаги е добре да започвате с тренировка с ниска или умерена интензивност и постепенно да повишавате усилието (по-бърза скорост, повече тежести, по-голям наклон и т.н.)

Прочетете още: 6 упражнения за здраво тяло, които можете да правите у дома

Фитнес уреди за изгаряне на мазнини

1. Велоергометър

Най-популярният и ползотворен фитнес уред несъмнено е велоергометърът. Твърди се, че той може да ви помогне да изгорите между 500 и 900 калории на час.

Тази машина има много слабо въздействие върху ставите и не изисква нито технически умения, нито предварителна физическа подготовка. Просто трябва да седнете и да въртите педалите.

Седалката трябва да се регулира така, че коленете да бъдат разположени под ъгъл от 90 градуса.

Дори хората, които тренират с вдигане на тежести, трябва да се упражняват поне по 15 минути на бягаща пътека или велоергометър, за да намалят мазнините в тялото си.

Недостатъкът на велоергометъра е, че може да ви се стори скучно да се упражнявате с него, ако се отегчавате лесно. Може да се възползвате от възможността да послушате музика или да гледате епизод на любимия си сериал, докато въртите педалите.

Освен това, с течение на времето, може да регулирате тежестта, да се изправяте на седалката или да навеждате торса си напред. Ако ви доскучае, може да започнете да посещавате спининг класове.

2. Бягаща пътека

Този уред ви позволява да изгорите между 450 и 650 калории на час. Без съмнение това е един от най-популярните фитнес уреди. За да го използвате, трябва да програмирате времето, в което ще го използвате.

На бягащата пътека можете не просто да ходите, тичате или бягате, но и да симулирате моментите от реално състезание (изкачване и спускане, спринт и т.н.). Това се дължи на факта, че тези машини имат програми, които изменят скоростта и наклона.

Независимо от това влияе до голяма степен на ставите (главно на коленете), така че трябва да се използва умерено.

3. Степерът е един от най-ефикасните фитнес уреди

Степер

Степерът е друг фитнес уред, който е идеален за изгаряне на калории. Когато го използвате, изгаряте приблизително 400 калории на час.

Този уред има програми като при бягащата пътека и ви позволява да извършвате кардио упражнения за сваляне на килограми. Степерът се състои от две платформи, на които се поставят краката и симулира изкачване по стълбище.

Интензивността може да се регулира, ако искаме изкачването и спускането на краката да бъде по-трудно. След няколко минути се усеща умора и в двата крака, тъй като те извършват най-голяма част от тренировката.

Този уред се препоръчва предимно на по-опитните спортисти, целящи да подобрят техниката си.

Вижте и: За лесно отслабване: ускорете метаболизма

4. Кростренажор

С този уред може да изгорите между 300 и 600 калории на час. Той е комбинация от няколко машини: велоергометър, степер и бягаща пътека.

Извършваното движение е елипсовидно и не се препоръчва за хора, които имат проблеми с коленете, тъй като динамиката и въздействието на уреда е доста високо.

Освен това се изисква известен опит за овладяване на движенията (на ръцете и на краката едновременно). Препоръчително е да държите корема си твърд, за да го стегнете, и гърба изправен, за да избегнете болката.

5. Хидравличен гребен тренажор

Гребен тренажор

Броят на калориите, които могат да се изгорят с този уред, е между 300 и 700, тъй като той ви позволява да тренирате както горната, така и долната част на тялото, и да стегнете коремните си мускули.

Този уред наподобява движенията на гребците на кану или каяк. С първото движение издърпваме греблата към нас, а с второто ги връщаме обратно. Хватката ви трябва да е здрава.

От съществено значение е да внимавате с коленете и раменете си. Освен това трябва да извършвате упражненията с изправен гръб.

Някои хидравлични гребни тренажори имат програми или игри (за да не се отегчавате) и ако тренирате с умерена до висока интензивност, може да изгорите повече калории, отколкото с бягащата пътека.

  • Kluczyńska, U. (2018). Bigoreksja, czyli kłopoty mężczyzn z ciałem. Ars Educandi. https://doi.org/10.26881/ae.2014.11.07
  • Suchanecka Małgorzata, & Graja Katarzyna. (2018). Obraz ciała na podstawie samooceny i badań antropometrycznych u osób ćwiczących we wrocławskich klubach fitnessu. ROZPRAWY NAUKOWE Akademii Wychowania Fizycznego We Wrocławiu.
  • Sas-Nowosielski, K., & Nowicka, M. (2017). MOTYWY I BARIERY UCZESTNICTWA KOBIET W ZAJĘCIACH FITNESSU. / Motives and barriers of women attending ftness classes. Rozprawy Naukowe.