Страдате от фибромиалгия? Закусвайте с тези 5 прости съвета

· 25.03.2018
70% от хората, страдащи от заболяването страдат от проблеми с червата. Затова е важно да се храните с подходящи храни.

Благодарение на напредъка в невро-образните техники, през последните години има повече информация на какво се дължат болките на пациентите и страданията от фибромиалгия.

Известно е например, че има известна патологична дисфункция в церебралния отговор на ноцицептивната система.

Това обяснява защо някои стимули могат да бъдат болезнени и защо несъразмерно количество болка се концентрира в определени точки на тялото.

Също така е известно, че хората, заболели от фибромиалгия, имат по-голяма част от фибри тип С (свързани с невропатията на болката) и по-малко невровегетативни фибри около малките им кръвоносни съдове.

Всичко това означава, че се запознаваме с това заболяване, което няма нищо общо с настроението или друго психично разстройство.

Говорим за състояние, което изисква промяна в начина на живот преди всичко, да бъдете в контакт със специалисти, да наблюдавате това, което я предизвиква и да внимавате какво ядете.

Например избягването на храни, които водят до възпаление, ще помогне на тези хора да контролират някои от тези механизми, задействащи болката.

Също така е важно да избирате добре хранителните си вещества.

Трябва да избирате тези, които най-добре ще помогнат в борбата с болката ви и ще предпазят тези кръвоносни съдове, които често отдалечават тази изтощителна, възпрепятстваща болка.

Предлагаме следното: яжте по-добра закуска, за да започнете деня си по най-добрия възможен начин.

Вижте още: Най-добрите 5 противовъзпалителни плодове

1. Портокали с мед и канела

Спасение от фибромиалгия - канела и портокали

Цитрусовите плодове са вкусни, натурални и чудесни за всеки, който страда от фибромиалгия. Освен това, яденето на цитрусови плодове редовно през седмицата може значително да намали симптомите.

Тази болка, която завладява тялото ви като паяжина, може да се облекчи от витамин С. Това е така, защото този витамин има противовъзпалително действие.

Нещо толкова просто като комбинирането на портокал с малко мед и канела е всичко, което трябва да направите, за да приготвите здравословна, лечебна закуска.

Защо? Медът и канелата са противовъзпалителни и ви дават енергия, за да започнете добре деня си.

Винаги помнете, че най-добре е да ядете целия плод. Просто разделете портокала, добавете 1 супена лъжица мед и поръсете малко канела отгоре. Ще ви хареса!

2. Авокадо с плодове

от фибромиалгия ще ви спаси здрвословната закуска

Авокадото осигурява вид здравословна мазнина, която е много важна за всички и особено за хора с фибромиалгия.

Витамин Е в авокадото помага да се борите с мускулните крампи и спазми.

Този плод съдържа богатство от витамин В, С и К и минерали като манган и желязо. Това, заедно с фибрите прави авокадото страхотен избор да започнете деня си.

Можете да приготвите вкусно смути с горски плодове. Ягодите, черешите и боровинките са пълни с невероятни антиоксиданти, нещо, от което се нуждае всеки с фибромиалгия.

3. Лимонов сок със семена от чиа

Вече знаете, че цитрусовите плодове са чудесни за това състояние. В крайна сметка техните витамини и минерали помагат да се контролира възпалението и по този начин да се намали болката малко.

Сега сигурен начин да извлечете още повече от лимоните е да консумирате сока заедно с 1 супена лъжица семена от семена чиа.

Чиа семената са една от най-полезните храни, която съществува, тъй като те съдържат протеини, фибри, минерали и омега-3 мастни киселини.

Тези страхотни хранителни вещества ще помогнат на хората с фибромиалгия да започнат деня си с много енергия.

4. Папая с бадеми

Папаята ще намали болките от фибромиалгия

Почти 70% от хората с фибромиалгия също имат синдром на раздразнените черва. Ето защо трябва да се грижите за чревната си система и да избягвате храни, които са склонни да причинят възпаление.

Нещо, което е ясно е, че всеки човек е различен. Един човек може да яде определена храна и да се чувства добре. В същото време друг ще я изяде и ще се подуе. Въпреки това, ако има една храна, която действа за почти всички, това е папая.

Папаята е питателна и лесно смилаема. Ако я комбинирате с няколко бадема, ще получите здравословна, питателна закуска.

Прочетете и това: Как да се преборим с възпалението и чревните газове чрез алое вера и папая

5. Овесени палачинки за спасение от фибромиалгия

Спасение от фибромиалгия с тази лесна закуска

Готови ли сте да ги опитате? Необходимо е само яйце и овесено брашно. Тази оригинална и питателна храна ще ви даде протеините, от които се нуждаете, за да се чувствате добре и силни.

Не се страхувайте да ядете яйца 2 или 3 пъти седмично. Те са естествен източник на енергия и протеини, от които не трябва да се лишавате.

Овесът е много полезен за неговата детоксикираща сила, високо съдържание на аминокиселини и способност да контролирате нивата на кръвната захар.

Заедно с овесените палачинки, можете да добавите пресни плодове, ако желаете като ягоди, манго или дори пъпеш. Добавете малко мед и ще получите още вариант за закуска, който ще харесате.

В заключение, ако страдате от фибромиалгия, опитайте различни лечения. Винаги ще има такъв, който да ви пасва добре и да подобрява качеството ви на живот.

 

  • Hegazi, M. O., & Micu, M. C. (2017). Fibromyalgia. In Comorbidity in Rheumatic Diseases. https://doi.org/10.1007/978-3-319-59963-2_11
  • Rossi, A., Di Lollo, A. C., Guzzo, M. P., Giacomelli, C., Atzeni, F., Bazzichi, L., & Di Franco, M. (2015). Fibromyalgia and nutrition: What news? Clinical and Experimental Rheumatology. https://doi.org/10.1007/s00296-010-1443-0
  • Holton, K. (2016). The role of diet in the treatment of fibromyalgia. Pain Management. https://doi.org/10.2217/pmt-2016-0019
  • Shen, Y., Jia, L. N., Honma, N., Hosono, T., Ariga, T., & Seki, T. (2012). Beneficial effects of cinnamon on the metabolic syndrome, inflammation, and pain, and mechanisms underlying these effects-a review. Journal of Traditional and Complementary Medicine. https://doi.org/10.1016/S2225-4110(16)30067-0
  • Yates, L. (2016). How to reduce chronic pain through diet. Medical Observer -- Diet and Nutrition.