6 невероятни начина за понижаване нивото на триглицеридите със закуската

· 23.09.2017
Ако искате да намалите нивото на триглицеридите си, яжте овесени ядки за закуска. Разтворимите и неразтворими фибри в овесените ядки поддържат здравето на сърдечно-съдовата система. Опитайте ги!

Чували сте много за това колко е вреден холестерола за здравето ви, а какво знаете за  нивото на триглицеридите?

Те са дори още по-опасни. Триглицеридите са вид мазнини, свързани с храната, която консумирате и могат значително да повишат риска от появата на сърдечен удар.

Трябва да бъдете изключително внимателни към начина си на хранене и количеството липиди, които консумирате.

По този начин ще предотвратите образуването на излишни мазнини в кръвта си, което може да доведе до опасната атеросклероза, която сериозно нарушава правилното кръвоснабдяване.

Трябва да ви напомним още веднъж и важността от периодичните прегледи при лекар.

Високото ниво на триглицеридите няма видими симптоми. Това състояние протича „тихомълком“ и не оставя следи, но малко по малко уврежда здравето ви, без дори да подозирате това.

Съветваме ви да се грижите за себе си по-добре, като започнете с най-важното хранене за деня: закуската.

Предложенията, които ще ви направим в следващите редове не само ще понижат и регулират нивото на триглицеридите. Те ще се погрижат за сърцето ви, ще ви помогнат да поддържате теглото си и ще ви осигурят енергия за страхотно начало на деня.

1.Филийка ръжен хляб с екстра върджин зехтин

За да понижите и регулирате нивото на триглицеридите си, се нуждаете от здравословни мазнини в храни като екстра върджин зехтина.

Омега – 3 киселините в зехтина ще ви помогнат да премахнете излишните вредни мазнини от кръвта си, които стесняват артериите ви и претоварват черния ви дроб.

Затова е добре да добавяте зехтин към закуската си.

Също така запомнете, че най-подходящият хляб, който да намажете с лъжица зехтин е пълнозърненият, а не белият.

2.Горски плодове

Ягодите, боровинките, черешите и малините  за намаляване нивото на триглицеридите.
Една от грешките, допускана от хората, опитващи се да понижат нивото на холестерола и триглицеридите си, е консумацията на много плодове, от всякакъв вид.

Това съвсем не е толкова полезно. Фруктозата, която плодовете съдържат може реално да повиши нивото на триглицеридите.

Затова не се опитвайте просто да консумирате повече плодове през деня. Избирайте правилно плодовете, добре ги съчетавайте и не прекалявайте с тях.

Изсушените плодове като стафидите и фурмите не се препоръчват. Докато ягодите, боровинките, черешите и малините са чудесен избор за намаляване нивото на триглицеридите.

Те съдържат малко количество фруктоза и много витамин C. Освен тях и бананите са идеални за тази цел.

Вижте още: Как да си отгледате боровинки у дома и за какво да ги използвате

3.Страхотно сутрешно смути за намаляване на триглицеридите

Предлагаме ви да си приготвяте тази прекрасна напитка три пъти седмично. А през останалите дни се наслаждавайте на любимата си чаша кафе.

Опитайте се да не добавяте пълномаслено мляко или други мазнини, които превръщат здравословната чаша кафе в най-големия враг на сърдечно-съдовата ви система.

Вижте как можете да си приготвите това смути.

Съставки

  • 1 чаша пресен спанак (30 гр.)
  • 1 ябълка
  • 5 супени лъжици лимонов сок (50 мл)
  • 1 супена лъжица овесени ядки (10 гр.)
  • 1 чаша вода (200 мл)

Приготвяне

  • Първо измийте добре спанака и ябълката. Използвайте ябълката с кората или без нея, според предпочитанията ви. Нарежете я на парчета и я почистете от семките.
  • Поставете парчетата ябълка, спанака, лимоновия сок, овесените ядки и чашата вода в блендера.
  • Разбъркайте всичко, докато получите хомогенна смес.

4.Кажете „да“ на овесените ядки

Овесените ядки помагат за  регулиране нивото на триглицеридите и  холестерола.
Овесените ядки се препоръчват при почти всички видове диети. Кралиците на зърнените храни са най-добрият приятел на сърцето ви: ще ви помогнат да регулирате нивото на холестерола и триглицеридите си, да отслабнете и да се заредите с енергия.

Каква е тайната им? Разтворимите и неразтворимите им фибри.

Бета глюканът оптимизира метаболизма на холестерола и триглицеридитеи. Овесените ядки наистина са невероятни.

Прочетете и: 7 неща, които трябва да знаете за закуската

5.Комбинацията между авокадо и диня

Комбинацията между авокадо и диня за контрол на нивото на триглицеридите
Динята съдържа малко фруктоза, но множество витамини, минерали и вода. В съчетание с половин авокадо получавате толкова много ползи:

Авокадото е богато на омега – 3 и 6 мастни киселини.

Най-добрият начин за консумиране е като комбинирате малко по-малко от половин авокадо с една порция диня. Ще поглезите организма си с фибри, калий, магнезий, витамин C и много други!

Разнообразието и умерената консумация винаги са основни фактори

6.Ябълки и орехи

И накрая друга страхотна комбинация е тази между необелена зелена ябълка, нарязана на парчета, с малко орехи.

Лесно, вкусно, засищащо и изключително полезно за здравето на сърдечно-съдовата ви система.

Необелената ябълка е богата на антиоксиданти, пектин и фибри. Всички те са страхотни в борбата срещу високото ниво на триглицеридите.

А орехите са богати на мононенаситени мазнини, имат противовъзпалително действие и съдържат витамин Е, фолиева киселина, магнезий и много други полезни вещества.

Опитайте! Пригответе си купичка с малко орехи и една органична ябълка и започнете да се грижите за здравето си още днес.

Nordestgaard, B. G., & Varbo, A. (2014). Triglycerides and cardiovascular disease. The Lancet, 384(9943), 626–635. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(14)61177-6 Cox, R. A., & García-Palmieri, M. R. (1990). Cholesterol, Triglycerides, and Associated Lipoproteins. Clinical Methods: The History, Physical, and Laboratory Examinations. https://doi.org/10.1016/j.ctim.2013.05.005 Talayero, B. G., & Sacks, F. M. (2011). The role of triglycerides in atherosclerosis. Current Cardiology Reports, 13(6), 544–552. https://doi.org/10.1007/s11886-011-0220-3