Разберете какво казва коремът ви за вас

27 Февруари, 2019
Загубата на мазнини в корема не е просто да се правят хиляди коремни преси на ден и да гладуване от сутрин до вечер.

Никой не може да отрече, че коремът се появява, в следствие на различни фактори.

Някои се образуват поради приема на прекалено много мазни храни, други – поради набъбване или задържане на вода, а понякога се сдобиваме с него в резултат на раждане.

Всеки от тях се нуждае от различен подход, за да се върне във форма. В тази статия ще ви разкажем повече за тази тема.

Какво казва коремът за вас?

Много жени мечтаят да имат плосък корем. Някои от тях следват стриктни диети,а други отиват във фитнес, за да тренират за постигането на тази цел.

Има обаче някои жени, които не могат да постигнат своята цел. Защо? Защото, те не предприемат специфичния подход за загуба на мазнини, съгласно техния тип корем.

След като определите формата на корема ви, ще можете да прецените причините за това  и да поемете по правилния път към най-добрите резултати.
Загубата на мазнини в корема не е просто да се правят хиляди коремни преси на ден и да гладуване от сутрин до вечер. Има и други ефективни и не толкова строги техники, които можете да следвате.
Различните видове кореми са:

1. Когато коремът е подут

Основната характеристика на този тип корем е, че те са по-плоски сутрин, отколкото в следобедните часове.

Подуването се увеличава с течение на часовете, поради натрупването на газове или в следствие на лошо храносмилане.

Този вид корем може да засегне както жените с наднормено тегло, така и слабите жени и е свързан с хранителни непоносимост, алергии или “бавни черва”, които се появяват, когато приеманата храна е неподходяща.

Когато коремът е подут

Ако сте свикнали да консумирате едни и същи храни, ще ви е по-трудно да осъзнаете, че имате непоносимост към тях. Например, ако ядете конкретен продукт повече от няколко пъти в седмицата.

Най-често срещаните непоносимости са към лактозата, маята, алкохолът, пшеницата или глутенът. За да проверите дали имате някоя от тези непоносимости, спрете да ядете някои от тези групи храни за известно време.  Така ще успеете да анализирате кое причинява подуване.

След като разберете кои видове храна причиняват проблема, следващата стъпка е да ги премахнете от вашата диета. Също така, ако имате бавни черва, ще трябва да ги изведете извън зоната на техния комфорт.  Това е важна част за разрешаване на проблема с хранителната непоносимост.

Това означава да консумирате по-разнообразна и богата закуска,  а може просто да се откажете от храната или напитките, с които сте свикнали. Понякога това налага и да не пиете чаша кафе сутрин.

Препоръчваме ви следното:

  • Не яжте твърде късно през нощта.
  • Пийте много вода през деня.
  • Консумирайте здравословни пробиотици, за да насърчите работата на чревната флора в тялото си.

Вижте и: Пробиотиците и пребиотиците -15 топ вида

2. Коремът след раждането

Ако наскоро сте родили (дори и през последните две години), възможно е да имате корем, който се очертава в долната част.

След бременността матката потъва и става по-тежка. Може да се наложи да изчакате поне шест седмици, за да се върне коремът ви към нормалното си състояние. Понякога това отнема много повече време.

Коремът след раждането

Това не означава да започнете да се упражнявате още в деня след раждането. Всъщност лекарите препоръчват да почакате три месеца преди да започнете да се упражнявате. Също така, не е необходимо да мислите непрекъснато за теглото, което сте наддали по време на бременността.
Всичко, за което трябва да се тревожите през този период, е вашето здраве и това на вашето бебе.
След като сте малко по-спокойни и искате да започнете да се грижите за тялото си, препоръчваме да се консумират добавки от рибено масло. Те помагат да се изгарят мазнините и да се намали производството на хормони в храната.

Друга възможност е да се консумират добри мастни киселини, които могат да бъдат намерени в авокадо, сьомга и чиа семена. Тези видове киселини дават на организма много хранителни вещества, борят се с умората и подпомагат усвояването на витамините.

За да бъде коремът ви по-силен, трябва да изпълнявате тазови, а не коремни упражнения. Коремните упражнения имат ефект, когато мускулите вече са в добра форма. Най-известната форма на тазовите упражнения са упражненията на Кегел.

След раждането тазовите мускули са отслабнали и им трябва време за да се възстановят.

3.Изпъкналост на корема в долната му част

Това е типичният корем за жените, които гонят кариера или на твърде заети майки.

Този вид корем се среща дори и при жените, които ходят на фитнес или пазят диета. Грешката им е, че винаги повтарят едни и същи упражнения и ядат същите ястия.

Другите части на тялото им изглеждат добре, но тяхното коремче разваля силуета им.

Изпъкналост на корема в долната му част

Лошите навици, свързани с този тип корем, са прекомерни коремни рутинни упражнения или процедури, които не се променят, като например еднотипното кардио всеки ден.

Тези упражнения изгарят мазнини от бедрата, краката или ръцете, но не и от корема.

Балансираното хранене е от съществено значение за премахването на тази ниска коремна издутина. Това ще предотврати запек или подуване на корема.

  • Яжте повече листни зелени зеленчуци, цели зърна и плодове.
  • Променете вашите упражнения. Правете напади или упражнения за резистентност или повече кардио упражнения.
  • Започнете да правите верижни упражнения, които изискват сила и аеробни упражнения. Например, можете да направите клякания или да скачате на въже.

4. Коремът може да е причинен и от стрес

Седенето на компютъра, похапването на закуски в офиса в продължение на много часове, също е вредно за здравето. Като следствие на това се  натрупват мазнини в областта на корема ви.

Този тип корем се характеризира с твърдо и очевидно подуване в областта, от диафрагмата до пъпът.

Това се дължи не само на нездравословната храна, която ядем, но и на производството на хормон, наречен кортизол. Този хормон именно е отговорен за  натрупване на коремни мазнини.

Коремът може да е причинен и от стрес

Ако консумирате прекалено много кофеин, ядете много бързо храната си и нямате фиксирани хранения, тогава ще бъдете по-склонни да развиете този тип корем.

Един от начините да предотвратите това е да почивате повече.Това ще помогне на тялото ви да се саморегулира и  да ядете по-малко, тъй като ще сте по-спокойни.

Освен това, можете да се борите с изтощението като ядете храни като ядки, например.

И накрая, трябва също така да намалите консумацията на кафе до две чаши на ден. Хубаво е да правите по-релаксиращи упражнения от аеробика, като например йога, тай чи или разходки в парка.