Помага ли наистина зеленият чай за отслабване?

· 23.11.2016
За да отслабнете здравословно със зелен чай, трябва да пиете по три чаши на ден

Зелен чай. Обожавате го, нали? Малко неща в живота са толкова приятни, колкото усещането да се прибереш вкъщи и да си налееш ароматен зелен чай в любимата чаша.  Някои го консумират просто за удоволствие, но милиони хора по света го пият и заради чудесните му свойства, най-популярната от които е способността му да намалява телесното тегло. Помага ли обаче наистина? Можете ли в действителност да разчитате на факта, че зеленият чай е едно от най-добрите натурални средства да се оттървете от излишните килограми? Нека научим повече за това още днес.

Зелен чай за здравословна загуба на тегло

Когато искате да отслабвате, направете го по възможно най-здравословния начин. Вече знаете, че съществуват екстремни диети, които ограничават приема на протеини, въглехидрати и всички видове мазнини. Тялото ви обаче трябва да получава балансирано количество от всички тях.

Вместо ограничения, вие се нуждаете от режим, който ви осигурява протеини и важни мастни киселини. По този начин позволявате на тялото си да изпълни основните си функции. Трябва да отслабвате здравословно, като водите активен начин на живот и се възползвате от средствата, предоставени от природата, като зеления чай.Няма как да се случи чудо, ако продължавате да се храните нездравословно.

Вярно ли е, че тази древна напитка наистина ще ви помогне да се избавите от излишните килограми? Разбира се, но тя трябва да се разглежда като допълнение към един балансиран хранителен режим.

Нека разберем как зеленият чай ще ви помогне в загубата на тегло.

1. Той е мощен антиоксидант

  • Зеленият чай е силен естествен антиоксидант, способен да забави процеса на преждевременно стареене и да ви предпази от редица заболявания, благодарение на високото си съдържание на полифеноли. Не забравяйте обаче, че белият чай всъщност е най-мощният антиоксидант сред чайовете и значително превъзхожда зеления. 

2. Ускорява метаболизма

  • Една от основните ползи на зеления чай е, че помага за ускоряване на метаболизма, което позволява да се изгорят повече мазнини. Катехините в зеления чай помагат на тялото за процеса термогенеза, чрез който се произвежда енергия от излишните килограми.
  • Не забравяйте, че той потиска апетита, така че да ядете по-малко и да не прибягвате до междинни закуски между основните хранения.
  • Друг интересен факт за тази древна напитка е, че тя регулира инсулиновите нива в организма и предпазва клетките от проникването на липиди. Всичко това постепенно ще намали количеството мазнини в тялото.

3. Той е отличен диуретик, който стимулира черния дроб

  • Зеленият чай е чудесен начин да детоксикирате тялото си, като премахнете вредните остатъци, натрупани в кръвта и червата. Помага и за изчистването на наситените мазнини чрез урината, наред с другите вещества, които ви карат да се чувствате подути, и които предизвикват възпаления
  • В допълнение, зеленият чай е чудесен начин да подсилите и заздравите панкреаса и черния дроб. Той стимулира оптималната им функция, благодарение на високите нива антиоксиданти, и ги предпазва от увреждания.

Как точно да пием зелен чай, за да стимулираме здравословната загуба на килограми?

2-zelen-chai

1. За да отслабнете здравословно със зелен чай, трябва да пиете по три чаши на ден.

2. Изпийте първата чаша на гладен стомах, като добавите сока на половин лимон.

3. Втората чаша изпийте 20 минути след основното си хранене през деня. Това подобрява храносмилането и усвояването на хранителни вещества, като ви държи сити до следващото хранене. Напомняме ви никога да не добавяте бяла захар към зеления чай. Най-добре е да го пиете без подсладител, но ако ви горчи прекалено, сложете една чаена лъжица мед (7,5 гр).

4. След вечеря можете да изпиете и последната си чаша зелен чай. Опитайте се това да стане поне половин час преди лягане. Защо ли? Тялото ви се нуждае от време, за да го усвои по правилния начин преди да си легнете.

5. Ще забележите резултатите след около два месеца, но трябва да ограничите и следните храни в режима си:

  • Газирани и подсладени напитки
  • Сладкиши и десерти
  • Червено месо
  • Рафинирано бяло брашно
  • Колбаси
  • Млечни продукти с повече сметана

6. Общи насоки и предупреждения за зеления чай:

  • Бъдете внимателни с редовната консумация на зелен чай, ако имате високо кръвно налягане (не забравяйте, че той съдържа кофеин).
  • Не забравяйте, че пиенето на зелен чай между храненията може да попречи на доброто усвояване на желязо и калций. Затова винаги изчаквайте поне 20 минути, за да се насладите на чашата чай.
  • И накрая, никога не надвишавайте препоръчителната доза от три чаши зелен чай на ден. В противен случай той може да се превърне в опасен стимулант.