Под влиянието на стреса: промени и аномалии в гръбначния стълб

19.06.2019
Въпреки, че може би не свързвате двете неща, но стресът може да бъде един от факторите, които най-силно влияят на здравето на нашия гръбначен стълб, защото причинява напрежение.

Стресът винаги оказва влияние върху нашето физическо състояние и здраве по един или друг начин. Пример за това са промените, които настъпват в гръбначния стълб, под влиянието на стреса.

В тази статия, ще споделим с вас всички промени и аномалии в гръбначния стълб, причинени от стреса.

Доказано е също, че високите нива на стрес увеличават риска от развитие на психосоматични заболявания. Като допълнение, те също оказват влияние върху гръбначния стълб.

Нека да разгледаме как:

1. Под влиянието на стреса чувствате болка в горната шийна част на гръбначния стълб

Под влиянието на стреса: болки в шията. Ренгенова снимка на шия.

Болките в областта на шията често са причинени от психологическа травма. Това може да се дължи на прекалено много отговорности и проблеми.

Когато сме подложени на стрес, тялото ни реагира по този начин.

Вижте също: Болки във врата: 5 съвета за облекчаването им

2. Под влиянието на стреса има по-голяма вероятност за развитие на есколиоза

Под влиянието на стреса има по-голяма вероятност да развием есколиоза/сколиоза. Това е заболяване, което може да се появи, ако човек трябва да прекарва известно време с превит гръб при определени условия.

Това се случва особено когато хората са подложени на голямо напрежение у дома или на работата.

3. Под влиянието на стреса може да имате болка в долната част на гръбначния стълб

Под влиянието на среса: болка в долната част на гърба. Снимка на гръбначния стълб

Болка в кръста

Под влиянието на стреса може да почувствате силна болка в долната част на гърба, почти на нивото на кръста.

Ако установите, че страдате от такъв проблем без видима причина и нямате наднормено тегло, много вероятно е проблемът да е психологически.

  • Стресът и тревогите често възникват като резултат от проблеми в работата или лични проблеми. Опитайте се да разберете какво ви притеснява и да го разрешите.

Болка в опашната кост

Под влиянието на стреса може да имате болки в опашната кост. Това е една от най-често засегнатите от стрес области.

Тази част от тялото често е болезнена, особено ако в миналото сте имали някакво нараняване.

За да намалите тази болка, най-доброто нещо, което можете да направите, е да укрепите коремните си мускули и тези в долната част на гърба. По този начин можете да запазите здрав гръбначния си стълб.

Като цяло, трябва да имате предвид, че коремната област поддържа тялото ви и помага да се намали натоварването от тежестта на гърба.

Така, ако имате силни коремни мускули, ще имате и най-добрата естествена опора на гръбнака.

Вижте също: 8 съвета за по-добра стойка на тялото

Други причини за проблемите с гръбначния стълб

Други проблеми с гръбначния стълб

  • Проблеми, свързани с неправилната стойка. Тези проблеми са по-често срещани, отколкото предполагате, защото стоенето продължително време в една и съща позиция, в крайна сметка води до здравословни проблеми като тортиколис.
  • Дегенеративни проблеми, причинени в голяма степен от износването на ставите, като например артроза.
  • Проблеми, свързани с увреждане на междупрешленните дискове, които намаляват напрежението и защитават прешлените. Увреждането им причинява увреждане и на гръбначния стълб.
  • Проблемите с гръбначния стълб понякога се причиняват и от наранявания в резултат на инциденти, изкълчвания, навяхвания, хернии и скъсани мускулни влакна.
  • И накрая, друг проблем е възможността за развитие на инфекция на скелетната или неврологичната система. Други болести, които водят до проблеми с гръбначния стълб са туберкулоза, менингит, тумори и възпалителни заболявания като ревматоиден артрит. Те обаче не са много чести.

Какво можете да направите относно този здравословен проблем

За всеки случай е необходимо да се лекувате, за да се отървете от този дискомфорт.

Като цяло, има определено лечение за всеки конкретен случай:

  • Лечението може да бъде с антибиотици, с противовъзпалително лекарство или хирургическа интервенция.
  • Терапията включва рехабилитационни упражнения за възстановяване на ставите и засегнатите мускули.

Разбира се, няма нужда да се подлагате на лечение за прекратяване на физическата болка, ако не можете да определите източника на стрес, който причинява този проблем.

Ако сте постоянно изложени на стресови ситуации, не позволявайте това да влияе върху дейността на нервната ви система.

Добре е да имате здравословни навици и да се грижите редовно за гръбначния стълб. Само по този начин ще можете да се предпазите от заболяванията на гръбначния стълб, които се развиват под влиянието на стреса.

  • National Institute of Neurological Disorders and Stroke. Dolor lumbar.

https://espanol.ninds.nih.gov/trastornos/dolor_lumbar.htm

  • Personal de la Clínica Mayo. Dolor de espalda. (2018).

https://www.mayoclinic.org/es-es/diseases-conditions/back-pain/symptoms-causes/syc-20369906

  • Diario de Almería. Enemigos íntimos: Cervicalgia y estrés.

https://www.diariodealmeria.es/deportes/Enemigos-intimosCervicalgia-estres_0_1112588930.html

  • Personal de El periódico. El estrés también puede afectar la columna vertebral. (2017).

el-periodico.com.ar/noticia/34636/el-estres-tambien-puede-afectar-la-columna-vertebral