Овесената каша за закуска: предимства и ползи за здравето

07 Септември, 2020
Овесената каша има много предимства за здравето, особено ако я ядете за закуска.

Говорили сме за многото предимства за здравето от овесената каша за закуска, но днес ще ви разкажем какво се случва когато я ядете за закуска.

Много хора ядат овесената каша за закуска, убедени, че по-лекото ястие може да им помогне да контролират теглото си.

Диетолозите препоръчват да ядете добре балансирана храна, със сравнително умерено количество калории в зависимост от дейността, която възнамерявате да правите през останалата част от вечерта.

Освен това, яденето на овесена каша за вечеря е идеално когато го правите от време на време, просто не го превръщайте във всекидневен навик. Това е така защото се нуждаете от други видове хранителни вещества за вечеря.

На кратко, овесената каша може да бъде вашия най-добър съюзник в началото на деня, а не в края.

Готови ли сте да разберете защо? Продължавайте да четете тогава!

Предимствата за здравето от овесената каша за закуска

1. Овесената каша за закуска е чудесен източник на енергия

Овесената каша е едно от най-добрите зърнени закуски на пазара, основно ястие, което дава много енергия на тялото.

Освен това, трябва да добавите купичка за вашата закуска ако обикновено прекарвате много часове извън дома или вашата работа изисква много психически или физически усилия.

Освен че е богата на витамин B, овесената каша е също добър източник на калций, фосфор, желязо, магнезий, мед, калий, натрий, фибри и т.н. Както виждате това е голямо съкровище, с което да започнете деня си.

Вижте също: Три рецепти за вегетариански хапки

2. Овесената каша за закуска има пречистващ ефект

Овесената каша за закуска: смути с ягоди

Да започнете деня с храната, която ви позволява да пречистите тялото си, е без съмнение здравословен и умен избор.

Ще ви помогне да детоксикирате вашите черва и артерии от всякакви излишни мазнини, които могат да доведат до артериосклероза. Освен това, овесената каша ви помага да контролирате хипертонията и холестерола.

Проучвания от лабораторията по съдова биология в университета Тъфт в Бостън разкриват, че овесената каша е силен антиоксидант, който помага за контролирането на сърдечносъдовите заболявания.

Така че защо да не заместите всякакви сутрешни добавки, който можете да вземете с чаша овесени ядки!

3. Овесената каша за закуска контролира нивата на кръвната захар

Различни видове плодове

Овесените ядки помахат за балансиране на гликемичния индекс.

Технологичният университет Калмърс в Швеция провел проучване с 39 човека и разкрили, че нивата на глюкозата при човек намаляват след ядене на овесена каша.

Както виждате овесената каша може да ви помогне да балансирате този елемент, който евентуално може да доведе до диабет, тъй като можете да пречистите излишната захар.

Вижте също: Опитайте това витаминозно смути за по-добро зрение и метаболизъм

4. Поддържа мозъка активен

Рисунка на мозък и нерви

Все още ли учите? Имате ли работа с високо напрежение? Искате ли да подобрите паметта си или концентрацията по време на първите часове от вашия ден?

Лесно е да се направи, просто яжте овесена каша за закуска всеки ден!

Това са причините, поради които може да ви помогне да поддържате здрав и активен мозък:

  • Богата е на силиций, минерал, който е важен за мозъка, тъй като той засилва нервните клетки.
  • Въглехидратите, присъстващи в овесената каша, помагат за придобиването на дневната енергия, от която се нуждае вашия мозък. Всъщност знаете ли, че мозъкът изисква около 20% от цялостната ви енергия?
  • Освен това е богата на витамин B1, същия витамин, който засилва кръвообращението на вашия мозък
  • Накрая овесената каша е богата на фосфор, минерал, който е важен за развитието на детето (те трябва да взимат чаша от тази зърнена закуска всеки ден)

Както виждате можете да помогнете за засилването на вашия мозък и да придобиете всичката енергия, от която се нуждаете за да функционира правилно. Можете също да подпомогнете образуването на вашата централна нервна система само като ядете тази зърнена закуска.

5. Яденето на овесена каша за закуска помага да поддържате вашето тегло

Овесени ядки и корем

Опитвате ли се да свалите килограми без да се чувствате гладни? Ако е така, започнете утрото си с шейк от овесена каша.

Ще се насладите на неговия вкус и ще стане най-добрия съюзник за вашата фигура.

Това са причините, поради които яденето на овесена каша за закуска ще помогне да свалите килограми:

  • Тя е бедна на калории и богата на минерали, витамини и аминокиселини, които са идеални за черния ви дроб
  • Също така е богата на фибри, така че кажете довиждане на запека
  • Освен това е диуретик, така че ще бъдете редовни и няма да се притеснявате за натрупването на токсини или задържане на течности
  • Накрая като намалите нивото на глюкоза в кръвта, ще държи настрана от тялото ви вредните мазнини, които водят до качване на килограми

Надяваме се да ви е харесала тази статия.