4-те най-добри витамини за подсилване на имунната система

05.09.2019
Въпреки, че най-добрия начин за набавяне на витамини е чрез здравословна диета, понякога организмът има нужда от малко помощ! Ето 4 витамини, които трябва да приемате!

Ако имате грип или други здравословни проблеми, причинени от вируси, възможно е тялото ви да се нуждае от витамини за подсилване на имунната система. Въпреки, че най-добрия начин за подобряване на вашия прием на витамини е чрез поддържане на здравословна и балансирана диета, понякога организмът се нуждае от допълнително подсилване.

От друга страна, ежедневните препоръчвани стойности не са винаги постижими всеки ден или за всеки бюджет. Витамините могат да се доставят в организма по различни начини, така че да е по-лесно за достигането на необходимите стойности.

За да засилите защитните си сили, трябва да сте внимателни относно осъществяването на вашия дневен прием на тези четири витамина. Ако вашата диета не е богата на витамини, тогава може би трябва да приемате допълнително витамини. Те са сравнително евтини и за дълъг период от време може да ви спестят много медицински разходи! Продължавайте да четете, за да знаете кои витамини трябва да приемате за подсилване на имунната система.

4-те най-добри витамини за подсилване на имунната система

Тук можете да научите за 4 витамина, които засилват имунната ви система. Не само, че трябва да ги приемате когато сте болни, но също така и преди да се разболеете. По този начин ще се засилят защитните сили на организма и ще избегнете възможните заразни болести.

Вижте също: Дефицити на витамини, които могат да провокират умора

1. За подсилване на имунната система: Витамин А

Този витамин е от съществено значение за подсилване на имунната система.  Може да се намери в зеленчуци като моркови, спанак, броколи и зеле. Също така, се съдържа в млечни продукти като мляко или масло, и дори в плодове като пъпеш, кайсии и манго.

За подсилване на имунната система: колаж с храни, които съдържат

Каква е ролята на витамин A? Взима участие в образуването на бели кръвни клетки и помага на тялото да се пребори с инфекциите. Това е от съществено значение, когато има вирус в тялото. Белите кръвни клетки ще се преборят с вируса и ще го отстранят бързо, в случай на инфекция. Ако нямате бели кръвни клетки, вероятността за инфекция ще се увеличи.

2. Витамин B

Витамин B засилва имунната система. Храни като авокадото са богати на витамин B, докато други храни като млечни продукти йогурт и мляко, също го съдържат. За да добавим малко разнообразие, яжте зеленчуци като аспержи, а също така месо и риба, за да имате достатъчно витамин B във вашата диета.

Този витамин е ключът за цялостната функция на тялото, защото регулира усвояването на всички останали съставки. Например, когато В12 или В9 са с ниски стойности, обикновено има намаляване в броя на антителата. Освен това, организмът ще бъде изложен на голям брой инфекции и възможността за бързо възстановяване от инфекции намалява.

3. Витамин C

Най-вероятно витамин C е този, с който сте най-запознати, защото супермаркетите рекламират портокаловия сок като източник на витамин С.

Широко разпространено е, че витамин C се съдържа в цитрусови плодове като портокали и лимони, както и в други плодове като къпини, гуава, киви и ягоди. Въпреки това, витамин C също се съдържа (и в удивителни количества) в зеленчуци като магданоз и червени чушки. Опитайте се, при всяко хранене, да консумирате различни храни, които доставят на организма витамин С!

За подсилване на имунната система: витамин С

Каква е ролята на витамин C? Консумацията на този витамин увеличава производството на интерферон, протеин, който помага за защитата на клетките от каквато и да било вирусна инфекция. Много научни изследвания доказват важността на приема на витамин C и той все още се смята за един от най-добрите витамини за силна имунна система.

Вижте също: Странните симптоми на недостига на витамини

4. Витамин Е

Нашият последен витамин за подсилване на имунната система, се съдържа в орехите, бадемите и фъстъците. Също се намира в слънчогледовите зърна, спанака и броколито. Най-добрите масла за готвене и за салати са слънчогледовото олио, маслото от пшеничен зародиш и соевото масло.

Витамин E помага на имунната система, тъй като има антиоксидантните му свойства. Преборва се със свободните радикали и помага на клетките да регенерират и да работят безпроблемно.

Ролята на витамините за нашето здраве

Ние сме склонни да подценяваме важността, която витамините имат за нашето здраве. Най-голямата опасност тук е да се яде винаги едно и също и да се забравя за разнообразието в диетата. Това ограничава в голяма степен нашия прием на витамини, освен това ни прави беззащитни срещу вирусите и инфекциите.

За да сте защитени от грип и други инфекции, важно е да имате силна и устойчива имунна система. За повечето хора, това означава да следвате разнообразна и здравословна диета, богата на всички гореспоменати храни. Вече приемате ли витамини за подсилване на имунната система?

От сега нататък, опитайте се да включите във вашата диета храни, съдържащи витамини A, B, C или E. Ще забележите, че по-рядко се разболявате от инфекции. С течение на времето, ще видите, че не се разболявате толкова често!

  • Gorton, H. C., & Jarvis, K. (1999). The effectiveness of vitamin C in preventing and relieving the symptoms of virus-induced respiratory infections. Journal of manipulative and physiological therapeutics22(8), 530-533.
  • Han, S. N., Wu, D., Ha, W. K., Beharka, A., Smith, D. E., Bender, B. S., & Meydani, S. N. (2000). Vitamin E supplementation increases T helper 1 cytokine production in old mice infected with influenza virus. Immunology100(4), 487-493.
  • Tang, A. M., Graham, N. M., Chandra, R. K., & Saah, A. J. (1997). Low serum vitamin B-12 concentrations are associated with faster human immunodeficiency virus type 1 (HIV-1) disease progression. The Journal of nutrition127(2), 345-351.
  • Kieburtz, K. D., Giang, D. W., Schiffer, R. B., & Vakil, N. (1991). Abnormal vitamin B12 metabolism in human immunodeficiency virus infection: association with neurological dysfunction. Archives of neurology48(3), 312-314.
  • Blough, H. A., Weinstein, D. B., Lawson, D. E. M., & Kodicek, E. (1967). The effect of vitamin A on myxoviruses: II. Alterations in the lipids of influenza virus. Virology33(3), 459-466.