Открийте 6 навици, които предизвикват възпаление на корема

· 06.12.2016
Хранете се бавно, заменете млечните продукти с растителни млека и избягвайте дъвченето на дъвка

Много хора смятат, че причината за възпаление на корема е натрупването на мазнини, причинено от следването на лошо хранене или недостатъчни упражнения.

Макар да е вярно, че локализираните мазнини може да бъдат един от основните проблеми, съществуват и други фактори, които влияят върху размера на корема.

Прекомерната консумация на сол например, води до натрупване на течности в тъканите. Това повишава естествения възпалителен отговор на тялото.

Нещо подобно може да се случи, ако страдате от някои хранителни непоносимости. Те причиняват стомашно разстройство и други проблеми в храносмилателния тракт.

В резултат на това може да изглеждате и да се чувствате по-тежки от нормалното, и това може да бъде много неприятно.

Ето защо е важно да знаете кои навици могат да предизвикат възпаление на корема и да научите как можете да предотвратите повторното възникване.

Научете повече!

1. Консумирането на млечни продукти

2-mlechni-produkti

Консумирането на мляко и млечни продукти е една от най-честите причини за възпаление на корема.

Това се дължи на непоносимост към лактоза, естествена захар, която ферментира в дебелото черво, ако тялото не произвежда ензимите, които обикновено позволяват усвояването й.

Ниските нива на усвояване водят до газове в червата, болки в корема, диария, и дори проблеми със запек.

Как да промените това?

За да предотвратите възпаление на корема поради консумацията на млечни продукти, най-доброто нещо, което може да направите, е да ги замените със здравословни алтернативи като растителни млека.

Може да изберете и зеленчуци, които са богати на калций, за да получите необходимата дневна доза от този минерал.

2. Прекалено бързото хранене

Храненето твърде бързо или недъвченето на храната правилно може да предизвика възпаление на корема чрез въвеждане на прекалено много въздух в стомаха.

Въпреки че може да не го забележите, ако се храните бързо поглъщате въздух и това може да доведе до подуване на корема.

Как да промените това?

Отделяйте време, най-малко 20 минути, за всяко хранене за деня. Важно е да си дадете достатъчно време, за да се храните бавно и дъвчете храната добре.

Избягвайте отвличане на вниманието по време на храненето, така че да не погълнете храната, преди да сте я сдъвчели добре.

3. Консумирането на твърде много сол

3-morska-sol

Прекаленият прием на натрий е една от основните причини за задържане на течности, високо кръвно налягане и общо възпаление в тъканите на тялото.

Въпреки че не може да отречете, че солта добавя отличен вкус на ястията, твърде много от нея в тялото може да има вредни странични ефекти и да доведе до сериозни нарушения.

Като потребители, е важно да запомните, че приемът на сол не е ограничен само до това, което добавяме към храната. Тя вече присъства и в преработени храни също така.

Как да промените това?

Заменете рафинираната сол с морска или хималайска сол.

Може също да изберете полезни алтернативни подправки като риган, черен пипер и мащерка и други.

Не забравяйте да проверите етикетите на продуктите, които купувате, за да следите колко натрий съдържат.

4. Дъвченето на дъвки

Ако дъвчете дъвка всеки ден тя може да бъде причината, поради която имате проблеми с постигането на плосък корем. Когато дъвчете дъвка, в тялото влиза въздух и може да увеличи подуване на корема.

Как да промените това?

Ако дъвчете дъвка, за да се освободите от стрес или тревожност, опитайте да я замените със закуски с плодове и зеленчуци.

5. Пиенето на газирани напитки

4-soda

Големите рекламни кампании са накарали обществеността да повярва, че газираните и безалкохолните напитки са чудесен начин да утолите жаждата в горещ ден.

Здравните експерти обаче твърдят, че не са най-добрият вариант, тъй като не съдържат никакви основни хранителни вещества, и дори са произведени с изкуствени вещества, които могат да бъдат вредни за здравето.

Тяхното високо съдържание на захари, в допълнение към карбонизация и изкуствените подсладители, може да предизвика реакции в храносмилателния тракт и увеличаване на възпаление на корема.

Така че усещането за газирано, което ви харесва толкова много, всъщност е това, което предизвиква подуване и тежест.

Как да промените това?

Вместо да харчите пари за тези напитки, опитайте да приготвите натурални плодови сокове, ароматизирани води и чайове у дома.

Запомнете, че за да сте хидратирани, трябва да пиете 2 литра вода на ден.

6. Пропускането на хранения или ядене на твърде малко

Пропускането на хранене или намаляването на порциите под това, което се препоръчва не е начинът за запазване на калории или загубата на тегло.

Въпреки, че хората мислят, че това е добра възможност за загуба на тегло, било е доказано, че може да доведе до рецидив и други проблеми.

Яденето на по-малко от 5 пъти на ден затруднява тялото да смила храната. Също така ще бъдете по-гладни и ще забележите повишено натрупване на мазнини в областта на корема.

Как да промените това?

Насладете се на умерени порции за основните ястия и пригответе меню, което включва 5 хранения на ден.

Ако възпалението на корема продължава, след като сте опитали горните лечебни средства консултирайте се с личния лекар, за да разберете какво го причинява.