10 ползи от консумацията на вода на гладно

· 27.08.2016
По този начин можете да активирате вътрешните органи, да ускорите метаболизма и да подобрите храносмилането.

Един от най-полезните навици е да изпивате по чаша вода на гладно всеки ден. За мнозина този ритуал изглежда маловажен, но е вярно, че консумацията на вода в първите минути след ставането е по-полезно, отколкото в друг час на деня.

Докато спим, тялото изпълнява важни функции: възстановява увредените клетки и се самопочиства отвътре, като филтрира токсините и се подготвя да ги елиминира. Именно поради това е важно да консумирате вода на гладно, дори само 1 чаша. По този начин стимулирате процеса на освобождаване от токсините, които организмът е подготвял през цялата нощ.

Много хора предпочитат в ранните часове на деня да консумират друг тип течности. Водата, обаче, е тази, която се препоръчва от специалисти, тъй като предлага редица ползи за тялото. В следващите редове ще изтъкнем 10 важни ползи от пиенето на вода на празен стомах.

Консумацията на вода на гладно е полезна за кожата

Консумацията на вода на гладно е полезна за кожата

Тя е полезна за здравето и красотата на кожата. Организмът се нуждае от добра хидратация, за да стартира своята работа рано сутрин. Така то възстановява кожните клетки, елиминира токсините и поддържа кожата еластична, млада и без бръчки.

Действа диуретично

За да елиминирате токсините и отпадните продукти, важно е да стимулирате функцията на бъбреците, като консумирате достатъчно течности. Водата на гладно стимулира извеждането на натрупаните вредни вещества в бъбреците чрез урината.

Хидратира лимфната система

Пиенето на вода на гладно е ключът към хидратирането на лимфната система и предпазването от надбъбречна (адренална) умора отговорна за производството на кортизол (известен още, като хормона на стреса).

Подобрява храносмилането

Пиенето на вода на гладно подобрява храносмилането

Когато консумирате вода на гладно, стимулирате храносмилателната система, помагате ѝ да се самопочисти от токсините, подобрявате преминаването на храната през червата и подготвяте стомаха за получаването и обработването на храната.

Вижте още: 4 натурални чая за хора с проблеми на храносмилателната система

Стимулира метаболизма

Консумацията на вода е жизненоважна за оптималното функциониране на бъбречната система отговорна за топенето на мазнините. Когато тялото изпитва дефицита ѝ, работата на черния дроб се влошава, а това може да предизвика заболявания и забавяне на метаболизма.

Подобрява физическото представяне

Тя е основополагаща за смазването на ставите, мускулите и сухожилията. Ежедневният прием на течности е препоръчителен за хидратирането на организма и зареждането му с енергия. Хората, които практикуват спорт или тренират редовно, трябва да повишат приема на вода, за да компенсират изразходването ѝ по време на физическите натоварвания.

Предпазва от инфекции на пикочните пътища

Пиенето на вода на гладно предпазва от инфекции на пикочните пътища

Пиенето на вода на гладно е свързано с по-нисък риск от развитие на заболявания на пикочните пътища, като цистит. Когато човек е дехидратиран и бъбреците не разполагат с достатъчно течности, се повишава рискът от инфекции.

Бори се със задържането на излишни течности

Задържането на течности е проблем, който е най-често провокиран от излишеството на натрий в организма и други фактори, свързани с хранителното меню на човека. Консумацията на вода на гладно стимулира елиминирането на излишните течности, тушира възпаленията и предпазва от развитието на различни болести.

Прочетете и това: Краставиците като средство срещу задържане на течности

Облекчава болката

Редовният прием на вода е свързан с по-слабо проявление на симптомите и болките, характерни за състояния, като: артрит, сърдечни проблеми, тахикардия, астма, бронхит, заболявания на бъбреците, запек, ПМС, мигрена и др.

Регулира температурата на тялото

Консумацията на вода на гладно може да помогне за регулиране на телесната температура и за подобряване снабдяването на клетките с кислород и хранителни вещества.

Запомнете!

  • Ползите от консумацията на вода са неоспорими. Важно е да приемате поне по 2 л. вода дневно, в продължение на целия ден за оптимален резултат.
  • Не е желателно да превишавате това количество, тъй като може да се отрази негативно върху работата на бъбреците. Водата е полезна за организма, но прекомерната ѝ употреба води до стресиране на този важен орган.
  • Добър начин, винаги да бъдете хидратирани, представлява тази проста формула: теглото в килограми, разделено на 30 = количеството вода, което е препоръчително да приемате на ден. Например, ако тежите 59 кг, трябва да консумирате близо 2 л. вода дневно.