Нямаме време за почивка: какво да правим?

Много често нашият режим е претоварващ и не ни оставя време за почивка. Така че, сме отбелязали как да се уверите, че получавате почивката, от която се нуждаете. Продължавайте да четете за да разберете повече!
Нямаме време за почивка: какво да правим?

Последна актуализация: 27 Януари, 2021

Днес се намираме в свят пълен с информация и хиляди отговорности, които доста често ни възпрепятстват от време за почивка. Въпросът е следния: „Нямаме време за почивка, какво да правим?“

Тук ще ви дадем съвети и хитрини за това какво трябва да правим за да получим по-добра почивка и по-добро качество на живот.

Нямаме време за почивка: какви са последствията?

Много статии вече са наблегнали на тази точка. Например, Института за сън, намиращ се в Мадрид, твърди, че ако не си почиваме, можем да изпитаме следните симптоми:

  • Лошо настроение
  • Намалена способност за справяне с гнева
  • Липса на концентрация
  • Липса на почивка
  • Раздразнителност
  • Проблеми с паметта и още
Уморена жена, седнаа на фотьойл

Когато не получаваме достатъчно почивка, можем да изпитаме умора, замаяност и раздразнителност.

Освен тези последствия, другите проучвания подчертават факта, че има ясна връзка между времето на сън, или почивка, и качеството на живот.

Без съмнение, вие знаете всичко това, защото ние го слушаме през цялото време. Обаче, понякога, нашият работен или учебен режим не ни оставя достатъчно часове през деня за да получим достатъчно почивка. Какво можем да направим за да променим това?

Нямаме време за почивка: какво да правим?

Така че, как да избегнем чувството на умора когато нашия живот е толкова натоварен и едва имаме свободна секунда, между известия по телефона, текущи задачи, и-мейли, чакащи отговор и други задачи, които постоянно получаваме?

Първо, трябва да се отбележи, че има разлика между физическа и умствена умора. Обаче, и двете имат своите последствия.

Проучванията върху тази тема показват, че когато изпитваме умствена умора, можем да усещаме чувства на провал, безнадеждност и безпомощност, както и ниско самочувствие, безпокойство и невъзможност за концентрация. Относно физическата умора, това може да доведе до главоболие и остеоартикуларни проблеми, като например проблеми със съня.

Разбира се, това се отразява на поведението, тъй като човекът с умора може да предпочете да консумира кафе в излишък или други стимуланти. Освен това, може да доведе до лошо представяне на лично и работно ниво. Може също така да предизвика конфликти в междуличностната сфера, без значение дали е в семейна или работна среда.

Нямаме време за почивка: как да променим това?

Така че, какви са препоръките, които трябва да спазвме ако нямаме време за почивка, но имаме други неща, които да правим? Сега ще споделим с вас някои стартегии, които можете да приложите за да подобрите вашето качество на живот:

  • Първо, разберете, че вие и вашето физическо, умствено и емоционално здраве са приоритет номер едно.
  • Опитайте се да намерите моменти на тишина. Това е важно за да изпитате хармонията на ума. Вече знаем, че е трудно да се живее без шум, особено в големите градове, но можете да изберете да не включвате радиото в колата поне един ден от седмицата. Можете също да си вземете душ без да слушате музика или се опитайте да медитирате за да облекчите вашите мисли.
Жена прави упражнения за дишане

Ако нашия режим е забързан и не ни оставя време за почивка, е добре да отделим време да стоим в тишина за да релаксираме.

  • Изключете вашия телефон за кратко, както и други устройства, които имате наблизо, така че да не усещате звуците от известията. По този начин няма да сте засегнати от рисковете на светлината от екраните, която може да бъде много вредна, както са потвърдили специалистите.
  • Разберете дали има някакви емоционални проблеми за разрешаване. Трябва да се научите да ги освобождавате, дори и ако това означава да простите.
  • Разпределете отговорностите във вашето работно място. Можете да си мислите, че нищо няма да стане без вашето участие, но се научете да имате доверие на вашия екип и да им давате задачи според техните способности.

Помогнете си с релаксиращи масажни сесии.

Финални коментари

Искаме да подчертаем нуждата от облекчаване на нашия живот. Често поемаме твърде много, но накрая се претоварваме и се разболяваме.

Великият мислител, наречен Епикур, има философия, която е добра за нас в днешно време. Той е казал, че трябва да живеем за максимално удоволствие, но също можем да намерим това удоволствие в ежедневните неща като храна, приятни разговори или изкуство.

Философът също ни напомня за важността никога да не подлагаме здравето си на опасност като правим ненужни рискове. Ние винаги трябва да избягваме нещата, които носят страдание в нашия живот.

Може да ви заинтересува ...
Лечебни средства с розмарин за кръвообращението
Здраве и КрасотаRead it in Здраве и Красота
Лечебни средства с розмарин за кръвообращението

Растението розмарин представлява прекрасна билка с многобройни ползи за здравето: за храносмилането, кръвообращението и с цел зареждане с енергия.



  • Arquer, M. I. De. (1999). NTP 445: Carga mental de trabajo: fatiga. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene En El Trabajo.
  • Extremera, N., Fernández-Berrocal, P., & Durán, A. (2003). Inteligencia emocional y burnout en profesores. Encuentros En Psicologia Social.
  • Restrepo, E. (2018). ILUMINACIÓN. In El torso de Venus. https://doi.org/10.2307/j.ctv893j2s.33
  • Salanova, M., & Futuros, Y. R. (2008). ESTUDIO DEL BURNOUT Marisa Salanova y Susana Llorens. Papeles Del Psicólogo.