7 натурални мускулни релаксанта

Изпитвате ли болка или дискомфорт в мускулите? Вместо да приемате синтетични лекарства, можете да изпробвате едно от тези натурални средства. Насладете се на невероятната им способност да се справят с подобни проблеми.

Мускулното напрежение е често срещан проблем, който се появява обикновено вследствие на промени във възрастта. Възможно е обаче да се дължи и на прекомерна физическа активност, разкъсвания или други заболявания – вижте 7 мускулни релаксанта, които ще ви предложим в статията.

Понякога този проблем изчезва, ако приемате лекарства или ако си дадете необходимата почивка. Много често обаче мускулното разтягане изисква друг вид терапия.

Макар че обикновено се появява спорадично, много от пациентите страдат от този проблем на периодична основа. Това се дължи на вредните им навици или на неправилната им стойка.

За щастие, съществуват различни натурални релаксанти, които нямат никакви странични ефекти. Освен това те ви помагат да облекчите болката в мускулите, която възпрепятства ежедневните ви дейности.

Тъй като мнозина от вас все още не знаят кои са те, днес ще ви представим 7-те най-добри от тях.

Вижте кои са те!

1. Масло от мента

Маслото от мента е от тези 7 мускулни релаксанта, които ще помогнат за решаване на усложненията от физическа активност

Маслото от мента е един от натуралните продукти, който може да ви помогне да отпуснете мускулите си, ако са напрегнати или сковани.

Това масло притежава противовъзпалителни и аналгетични свойства. Те облекчават болката, стимулирайки циркулацията. Това води до бързо облекчение на засегнатата зона, затова е и сред изборените 7 мускулни релаксанта.

Как да го използвате?

  • Сложете на дланите си малко количество масло от мента. Натъркайте с него мускулите, които искате да отпуснете.
  • Масажирайте ги в продължение на поне 5 минути, за да получите добри резултати.

2. Валериана

Благодарение на успокоителните и противовъзпалителни им свойства, можете да се възползвате както от маслото от валериана, така и от валериановия чай. Те облекчават напрежението в мускулите.

Пиенето на този чай или директното прилагане на маслото ви помага да редуцирате възпалението. Освен това повишава циркулацията, което води до подобряване на процесите на окисление.

Как да използвате това средство?

  • Пийте до две чаши валерианов чай на ден.
  • Разтрийте болното място с малко масло от валериана и си починете.

Внимание: Това растение може да причини сънливост.

3. Епсом соли

Солите са от тези 7 мускулни релаксанта, които ще помогнат за решаване на усложненията от физическа активност

Ваните с Епсом соли са чудесен начин да отпуснете уморените си мускули. Това се дължи на високото им съдържание на магнезий.

Този есенциален минерал ви помага да облекчите болката. Всъщност той дори стимулира лечението на възпалителните заболявания като фибромиалгия и артрит.

Как да ги използвате?

  • Прибавете половин чаша Епсом соли към водата във ваната. Потопете се за двадесет минути.
  • Правете процедурата преди лягане, за да си осигурите качествена почивка.

4. Лайка

Лайката е известна в света на натуралната медицина с храносмилателните и успокояващите си свойства. Освен това тази билка е природен лек за облекчаване на болката и подуването на мускулите.

Тя има спазмолитични и противовъзпалителни свойства. Те насърчават мускулната релаксация, особено в случаите, когато напрежението е породено от стрес.

Как да я използвате?

  • Пийте по една чаша чай от лайка (200 мл) два пъти дневно. 
  • Сложете масло от лайка на ръцете си. След това масажирайте болезнените участъци.

5. Масло от арника

маслото от арника е от тези 7 мускулни релаксанта, които ще помогнат за решаване на усложненията от физическа активност

Арниката съдържа химично съединение, наречено тимол. Благодарение на свойствата си, това вещество е идеално за облекчаване на болката, затова и го включваме в списъка от най-добрите 7 мускулни релаксанта.

Прилагането на масло от арника директно върху засегнатата зона създава усещане за затопляне. По този начин намалява напрежението и облекчава двигателните проблеми.

Как да го използвате?

  • Сложете няколко капки масло или гел от арника върху засегнатия мускул и масажирайте в продължение на пет минути.
  • Правете процедурата два пъти дневно, ако смятате, че е необходимо.

6. Лют червен пипер

Пикантният му вкус може да бъде непоносим за някои хора. Независимо от това, лютият червен пипер е отлично средство за облекчаване на болката в мускулите.

Той съдържа активно вещество, наречено капсаицин. Тази субстанция има противовъзпалителни и болкоуспокояващи свойства.

Как да го използвате?

  • Слагайте по малко лют червен пипер в смутитата и чайовете си.
  • Вземете лют червен пипер и масажирайте с него напрегнатите си мускули.

7. Пасифлора

пасифлората е от тези 7 мускулни релаксанта, които ще помогнат за решаване на усложненията от физическа активност

Пасифлората е добре познато растение в натуралната медицина, което също включваме в нашият списък от 7 мускулни релаксанта. Това не се дължи единствено на факта, че ви помага да контролирате нервите. Дължи се и на противовъзпалителното му действие и свойството му да отпуска мускулите.

Пасифлората съдържа фитостероли и флавоноиди. Тези две вещества оказват антиоксидантен ефект, който редуцира оксидативния стрес.

Веществата в това растение регулират активността на нервната система. Освен това ви помагат да контролирате проблеми като тревожността и безсънието.

Как да я използвате?

  • Направете си чай от пасифлора и го изпийте преди лягане.
  • Друг вариант е да накиснете абсорбираща кърпа в горещия чай и да я приложите върху болезнената зона като компрес.

Изпитвате ли болка или дискомфорт в мускулите? Вместо да приемате синтетични лекарства, можете да изпробвате едно от тези натурални средства. Насладете се на невероятната им способност да се справят с подобни проблеми.

които искали