Колко вода да пием в зависимост от теглото?

· 14.10.2015
Съществува формула, която успешно изчислява потребността на дневна база

Потребността на организма от вода варира според особеностите на тялото. Често ще срещнете общата препоръка да пиете по 2 литра дневно, за да бъдете оптимално хидратирани, тъй като, за да функционира, тялото ни се нуждае от вода. Около 60% от човешкото тяло е съставено от нея и за да „работи“ правилно, е желателно да поддържаме водния му баланс.

Вярно е, че водата може да ни помогне да отслабнем. Освен това тя ни поддържа хидратирани и жизнени. Съществува обаче следната вредна практика – да се изпива повече вода, отколкото тялото изисква, за да функционира правилно. Когато не знаем какво си причиняваме с неумереното пиене на вода, можем да подложим на сериозен риск здравето си. Именно поради това днес сме подготвили интересна информация, която ще ви помогне да изчислите от колко точно вода се нуждае вашето тяло.

Пийте вода в зависимост от теглото си

Макар доста хора да не взимат този фактор насериозно, на практика теглото ни играе ключова роля в определянето на водата, която организмът ни използва ежедневно. Логично, един слаб човек не се нуждае от толкова вода, колкото дебелия човек. Тъй като всеки един от нас тежи различни килограми, съществува формула, която успешно се справя с изчисляването на потребността от вода на дневна база.

piene na voda

За да установите от колко точно вода се нуждае тялото ви, трябва да изчислите теглото си в паундове и да го разделите на две. Резултатът от тази математическа операция е равна на числото в унции вода, от което тялото ви се нуждае.

Например, взимаме човек, който тежи 116 паунда (52 кг.) и делим на две: като резултат получаваме 52 унции (26 кг.). Това означава, че е препоръчително този човек да пие по около 5 чаши вода дневно.

Запомнете формулата: (теглото в паундове)/ (2) = количеството вода, което трябва да изпием в унции.

  • 10 паунда се равняват на 4  535.92 кг.
  • 1 паунд = 16 унции = 453.59 гр.
  • 1 литър = 32 унции

Специални случаи:

  • Ако вземате участие в различни спортни занимания, препоръчително е да консумирате допълнително още литър вода (32 унции) на всеки час тренировка.
  • Ако диетата ви е бедна на плодове и зеленчуци, препоръчително е да изпивате по 2 литра (64 унции) вода дневно.
  • Оптималното хидратиране на организма е ключово, за да не се провокира развитието на различни заболявания и отслабване на имунната система. Ако вече сте болни, препоръчително е да пиете повече вода от обикновено.

Препоръки как да пиете вода всеки ден

Стъпка едно бе формулата за изчисление на препоръчителното количество вода спрямо теглото. Втората стъпка, която е желателно да предприемете, се изразява в пиенето на вода така, че да бъдете винаги хидратирани и да отслабвате. В наши дни много хора не са свикнали да пият достатъчно вода или изобщо забравят за този жизненоважен навик. В следващите редове ще дадем няколко допълнителни съвета, които ще ви помогнат да пиете достатъчно вода всеки ден.

  • Добра идея е да пиете по чаша вода преди всяко хранене. По този начин ще ви е по-лесно да превърнете пиенето на вода в навик и освен това ще допринесете за по-добрия си метаболизъм.
  • Друга възможност е да привикнете да пиете чаша вода рано сутрин на празен стомах и още една чаша вода преди лягане. Както забелязвате, голяма част от препоръчителното количество вода остава да бъде изпито в течение на деня – не забравяйте да го вместите в програмата си.
  • Ако имате възражения по отношение на вкуса на водата, добър начин да го направите по-приемлив е като ароматизирате водата по естествен път. Не добавяйте захар – ароматизирайте водата с помощта на плодове, билки или чай.
  • Ако лесно забравяте да пиете достатъчно вода в рамките на деня, направете си своеобразен график, който да следвате. Маркирайте всеки един път, в който изпълните заложената програма за пиене на вода.

Как да разберете, че сте изпили достатъчно вода?

studen voda

Най-добрият начин да разберете, че сте изпили достатъчно вода, е чрез урината. За целта трябва да обърнете внимание на това, колко често отивате до тоалетната по малка нужда и какъв е цветът на урината. Ако тя е бледожълта на цвят, това е индикация за оптимална хидратираност. Тъмножълтата на цвят урина със силна миризма говорят за потребност от повече вода.

Ако забележите, че кожата или устните ви са сухи, или ви наляга силна умора и ви е трудно да се фокусирате върху задачите през деня, това е сигнал, че е препоръчително да пиете повече вода.