Колко дълго трябва да ходите, за да отслабнете

· 10.02.2018
Ако не сте свикнали да ходите или да спортувате трябва да започнете постепенно да правите това, за да може тялото ви да привикне към натоварването.

Обичате ли да ходите? А знаете ли, че така може и да отслабнете?

Спортуването е нещо, което трябва да правим с желание. Но да излезем навън и да ходим, за да отслабнем, е нещо различно.

Причината вероятно се крие във факта, че рязката промяна в установеното ни ежедневие е нещо сложно. Да заменим вредните храни с балансирана диета и да започнем да спортуваме изисква воля. И най-вече – постоянство.

Няма смисъл няколко седмици да променяме малко по малко навиците си, а след това да се върнем към стария си уседнал начин на живот.

В действителност ходенето навън с цел отслабване не е толкова трудно колкото изглежда на пръв поглед. Не е необходимо да влагате средства за тренировки в някой фитнес или да си купувате скъпи антицелулитни кремове. Искате ли знаете от какво имате нужда? Само от едно нещо: ДА ХОДИТЕ.

Ако ви е писнало от натрупаните излишни килограми и вече сте опитали всичко възможно, а все още не сте постигнали поставените си цели, е време да се размърдате. Трябва да изгаряте мазнините не само в една част на тялото си, а навсякъде, ако искате да отслабнете.

Защо трябва да ходите? Ходенето е упражнение, което натоварва почти всичките ви мускули. Затова може да ходите, ако искате да отслабнете, защото така ще изгаряте голямо количество калории, ще снабдявате тялото си с кислород и ще се радвате на добро сърдечно здраве.

Кой може да ходи, за да отслабне?Знаете ли, че можете да ходите, за да отслабнете?

Доказано е чрез медицински изследвания, че ходенето е безопасно и здравословно за всеки от нас. Независимо дали става въпрос за хора, свикнали да тренират или за тези, които никога не са се натоварвали физически в живота си.

Въпреки това е добре да посетите лекаря си, за да потвърди здравословното ви състояние. За да бъдат изключени евентуални физически, респираторни или сърдечни заболявания.

Прочетете и:  8 причини, възпрепятстващи отслабването

Колко често трябва да ходите?

Трябва да действате в зависимост от физическото си състояние. Ако не сте спортували от дълго време, първоначално избягвайте ходенето на дълги разстояния. Започнете с ходене на къси разстояния (между 10-15 минути) и се движете със средна скорост.

Или можете да започнете да ходите два пъти седмично и бавно да увеличавате времето, честотата и скоростта. Важното е да бъдете постоянни.

Ако се разхождате поне 30 минути дневно и се храните балансирано може да свалите около 10 килограма за 5 месеца.

Използвайте крачкомеркрачкомер,с който да ходите навсякъде през деня

Крачкомерът е специално предназначен да измерва броя на крачките по време на разходката ви, като същевременно измерва скоростта, разстоянието, което ще изминете и темпото ви на вървеж.

Той ни стимулира да постигнем целта си. Например като увеличим броя и скоростта на стъпките си, които правим на ден, за да можем да вървим достатъчно, за да отслабнем.

Може да си пускате крачкомера и докато сте на работа или вършите задачите си у дома. В края на деня ще видите колко крачки сте направили и колко калории сте изгорили. Така ще знаете дали на следващия ден трябва да забързате темпото си, за да постигнете целта си.

Не пропускайте да прочетете и: Най-честите грешки при диетите за отслабване

Ползите от ходенето

  • Подобрява имунната система, защитаваща ни срещу болестите.
  • Засилва метаболизма, помагайки ни да не напълняваме.
  • Укрепва костите. Така ще избегнем счупванията и ще се предпазим от появата на остеопороза.
  • Подобрява кръвообращението и укрепва сърцето.
  • Предпазва ни от стрес, тревожност и депресия, тъй като в организма се отделят повече ендорфини.

Съветине спирайте да ходите

  • След посещението при лекар си поставете цел, за изпълнението на която не трябва да се натоварвате много.
  • Не спирайте да ходите. Ако не можете да ходите през цялата седмица си направете график и си поставете по-лесно изпълними цели.
  • Използвайте удобни дрехи и обувки.
  • Не забравяйте да загреете поне 5 минути по-рано, преди да излезете да ходите с цел отслабване.
  • Следете менюто си, намалете приема на мазнини и свикнете да се храните здравословно.
  • Поддържайте добра стойка на тялото: с изправен гръб, прибран корем и отпуснати ръце.
  • Контролирайте дишането си. Вдишвайте и издишвайте според темпото на вървежа си.

Забележка: Обръщайте внимание на тялото си. Ако усетите замайване, покачване на кръвното налягане и силна умора, спрете или намалете скоростта си на ходене.