Най-честите грешки при диетите за отслабване

Тайната на отслабването е да убедите сами себе си, че това не е просто временна диета, а по-скоро дългосрочна промяна в хранителните ви навици. Това е единственият истински начин да влезете във форма и да останете във форма.

Продължителното спазване на диета за отслабване не е никак лесна задача. Мнозина започват определен режим на хранене, очаквайки да видят резултати от него съвсем скоро, но след това губят надежда и се отказват.

Някои фактори, като например липсата на информация за конкретни храни или за въздействието на определени навици върху тялото ни, могат да ни доведат до спазване на неправилна диета за отслабване.

За да не завърши спазването на диетата ви с разочарование, ще ви представим някои често допускани грешки, които лесно може да избегнете.

Пропускане на хранения

Спазването на диета не означава да пропускате хранения. Напротив, при диетите се цели да избягвате твърде големия апетит преди хранене, който може да се появи, ако пропускате ядене.

Ако метаболизмът ви работи непрекъснато чрез чест прием на здравословни, нискокалорични храни, ще изгаряте повече мазнини.

Внимавайте с „леките“ храни

отслабване

Природосъобразните, био и „леките“ храни са на мода в днешно време. В много от случаите обаче тези продукти са чиста заблуда.

Понякога сме склонни да ядем повече от храната, която мислим за здравословна. Важно е да се информирате по-добре за тези продукти, преди да решите да ги консумирате в големи количества.

Алкохол и сол

Тези два продукта пречат значително на ефикасността на диетата ви. Консумацията на твърде много сол води до задържане на течности, както и до хипертония.

Също така, ако сте на диета за отслабване, не е добра идея да прекалявате с алкохола дори и през почивните дни.

Недостатъчен прием на течности

подуване на корема

За да бъде диетата ви успешна, трябва да поддържате организма си добре хидратиран. Необходимо е всеки ден да пиете между два и два и половина литра вода или други негазирани напитки без калории.

Други чудесни продукти освен водата, които може да пиете по време на диета, са зеленчуковите бульони, натуралните плодови сокове и чайовете.

Бързо хранене

За да избегнете преяждането, най-добрият начин на хранене е в седнало положение, без да се занимавате с никакви странични дейности в това време. По този начин може да ядете на малки хапки, да сдъвквате храната добре с чаша вода до себе си.

Пропускане на закуската

Закуската е от основно значение за активирането на метаболизма и за правилното му функциониране. Чрез нея започваме деня си и подновяваме запасите си от енергия.

Ако пропускате закуската, тялото започва да използва енергийните си резерви. Друго последствие от това е, че не може да усвоите напълно храната, която изяждате след това, като по този начин тя може да се преобразува в мазнини.

Недостатъчно сън

Добрата почивка е от съществено значение за правилното функциониране на метаболизма. 

Някои експерти твърдят, че е възможно дори да отслабнете по време на сън, ако си почивате правилно.

Некачественият сън кара организма да работи допълнително, изисквайки също повече храна, за да компенсира липсата на енергия.

Липсата на физическа активност

намаляване на талията

Диетите винаги трябва да бъдат придружени от умерени и редовни тренировки. Ходенето в продължение на половин час всеки ден е чудесен начин да се преборите със заседналия начин на живот и да стопите излишните мазнини от тялото си.

Спазване на чужда диета

Диетите трябва да бъдат индивидуални. Спазването на примерен режим от някакво списание, на диетата на известна личност или на някой ваш познат, който е отслабнал значително, може да ви доведе до разочарование.

Само защото при даден човек е подействала добре, не означава, че при всички хора ще е ефикасна. Диетолозите вземат под внимание начина на живот, графика и нуждите на всеки отделен човек.

Ежедневно измерване на теглото

Отслабването не се състои само в намаляване на теглото, но и в изгаряне на мазнините. Ежедневното измерване на килограмите може да доведе единствено до обсебеност.

Цялостно премахване на въглехидратите от менюто

Цялостното премахване на хранителни вещества, които са ви необходими, не е добра идея. Освен това е важно да имате предвид, че почти никоя храна не е напълно чиста: повечето храни са смесица от въглехидрати, протеини, мазнини и т.н.

Желателно е да се избират въглехидрати с нисък гликемичен индекс, като например пълнозърнестите култури и зеленчуците.

Колкото до хляба, специалистите твърдят, че сам по себе си той не ви кара да напълнявате.

Няма такова нещо като добри и лоши храни, а по-скоро неподходящи диетични модели.

Вижте тази статия: Най-добрите зеленчуци за отслабване

Да не си позволявате по някое лакомство от време на време

Бъдете реалисти. Диета, в която не си позволявате дребни лакомства от време на време, няма как да бъде успешна. Истинската цел на режима на хранене е да бъде осъществим и човекът, който го спазва, да може да се придържа към него.

Освен това диетите трябва да бъдат по такъв начин изготвени, че човек да може да продължи професионалния и социалния си живот.

които искали