Кога е най-доброто време за практикуване на йога?

Знаете ли кое е най-доброто време за практикуване на йога? В тази статия ще отговорим на този и още въпроси по темата.
Кога е най-доброто време за практикуване на йога?
Carlos Fabián Avila

Прегледано и одобрено от лекар Carlos Fabián Avila.

Написано от Elena Martínez Blasco

Последна актуализация: 15 ноември, 2022

Йогата е древна дисциплина, която произхожда от Индия. Целта на тази дисциплина е търсенето на баланс и щастие. За да направи това, човекът използва практики за релаксация и медитация, които свързват тялото с духа. В тази статия бихме искали да ви разкажем колко дълго трябва да практикувате йога и кое е най-доброто време за практикуване на йога.

Като научите повече за тази техника, ще можете да извлечете повече ползи от нея, независимо дали я практикувате в група или индивидуално. Оставете се да бъдете привлечени от йогата, която се превърна в начин на живот за хората, които искат да се усъвършенстват отвътре и отвън.

Колко време е необходимо за практикуване на йога?

йога поза
Много е трудно да се постави ограничение във времето за практикуване на йога, така че можете да адаптирате практиката си към вашите нужди.

По своята същност и природа няма строги правила за практикуването на йога. Развитието на тази дисциплина е нещо, което е много индивидуално.

Тъй като целта е търсенето на баланс между ума, тялото и душата, е много трудно да поставите ограничение във времето за практикуване. Като цяло йогата се разбира като дълъг път – тоест като начин на живот.

Ето защо най-добрият вариант биха били кратки практики няколко пъти седмично, като се имат предвид индивидуалните ви нужди. Много хора избират сесии от 20 до 30 минути три дни в седмицата. Това препоръчва известният автор Сам Дворкис в книгата си ExTension: 20-минутната програма, базирана на йога, за отпускане, освобождаване и подмладяване на средностатистическото подложено на стрес тяло над 35 години.

От друга страна, проучване, публикувано от списание Psychoperspectives, коментира положителните ефекти на йогата при пациенти подложени на рехабилитация от зависимости. В този случай сесиите са час и половина, което е много над „средното“.

И накрая, можем да цитираме и случая с теза, представена в Университета на Гранада, която оценява йога практиката като инструмент за подобряване на вниманието и ученето при децата в началното училище. За тази цел за децата са били предвидени сесии от не повече от 45 минути.

Както можете да видите, продължителността на сесията зависи от много фактори, свързани с участниците. Някои от тях са възраст, здравословно състояние, работни задължения и наличие на свободно време, наред с други характеристики. И така, ключът е да изберете времето, което е най-подходящо за вас и вашите цели.

Кое е най-доброто време за практикуване на йога?

Идеалното време, което много хора избират за правене на йога упражнения, е сутрин. Преди да започнат ежедневните си дейности и задължения. По този начин тази дейност помага да активират ума и тялото си по най-добрия възможен начин, като правят релаксации, медитации или някои асани или пози. Въпреки че този график изисква известно усилие, за да станете рано, ще бъдете възнаградени с прилива на енергия, който ви дава!

От друга страна има и такива, които избират края на деня за практикуването на йога. Този избор ви помага да успокоите ума и тялото си от забързаното темпо на ежедневните си дейности. Благодарение на този метод милиони хора са успели да преодолеят проблеми като безсъние, стрес и тревожност.

Време за практикуване на йога

Можете да правите йога по всяко време

Едно от големите предимства на практиките за релаксация и медитация, предлагани от йогата по всяко време, е да можете да успокоите потока от мисли в ума.

Спокойният, тих и освободен ум води до по-ясни, подредени и последователни мисли. От друга страна, когато интелектуалният център е претоварен или зает, е по-сложно да бъдете продуктивни.

В този смисъл науката подкрепя хилядолетните основи на тази дисциплина. Например, проучване, публикувано от Perceptual and Motor Skills , подчертава положителните ефекти на йогата за облекчаване на симптомите на тревожност и стрес.

С практикуването на йога се опитваме да заглушим всички онези умствени диалози, които консумират безсмислена енергия. Става дума за освобождаване на ума и концентриране върху собственото тяло. С помощта на това внимание можете да се свържете със себе си и да слушате сърцето си.

Най-добре е да практикувате йога малко по малко с търпение

Йогата не е дисциплина, от която да очаквате невероятни резултати след няколко дни. Физическите ползи се нуждаят от време, за да станат забележими. Сред основните предимства на йогата можем да подчертаем:

  • Подобряване на сърдечно-съдовото здраве, поради положителните ефекти на медитацията. Това се потвърждава от медицински публикации като статия на WebMD.
  • Повишена еластичност и гъвкавост, както се посочва в проучване, публикувано в Journal of Sport and Health Research. Това оказва влияние върху здравето както на мускулите, така и на ставите. И по този начин помага за предотвратяване на наранявания и болка.
  • По-силни и по-тонизирани мускули, според статия, публикувана в Indian Journal of Physiology and Pharmacology.
  • Смята се, че практикуването на йога може да подобри функционирането на нервната система, въпреки че все още няма достатъчно доказателства в това отношение.
  • Изгаряте калории, което е предимство, което според проучване, публикувано от Yoga in Prevention and Therapy, също е свързано със социалната подкрепа, която общностите по йога предоставят.

Поради всички споменати по-горе причини е добра идея да изпълнявате йога редовно, но трябва да имате търпеливо и спокойно отношение, когато започнете да се занимавате с това. Най-добре е да подхождате като към начин на живот, в който да включите тази дисциплина като ежедневна дейност.

Независимо от времето, пийте много вода

Въпреки че йогата може да изглежда като просто упражнение или да изисква малко физически усилия, това не е така. В зависимост от вида йога, който ще практикувате, тялото изгаря калории и губи течности. Ето защо е много важно да поддържате тялото си добре хидратирано и да пиете вода през целия ден, особено по време на самото практикуване.

И накрая, имайте предвид, че някои хора вярват, че тази дисциплина също е добър метод за пречистване на тялото. Следователно, като пиете вода, можете да улесните елиминирането на токсините. Сами видяхте, че практикуването на йога ви носи толкова много ползи!

Може да ви заинтересува ...
5 йога пози за плосък корем
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
5 йога пози за плосък корем

За плосък корем и мускулна тъкън трябва да живеете здравословно и да се храните правилно в съчетание с редовно физическо натоварване.




Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.