Какво трябва и какво не трябва да правите преди тренировка

· 01.08.2017
Кратка дрямка не повече от 30 минути ще ви зареди с енергия, но ако заспите дълбоко, рискувате да провалите тренировката си.

Наистина ли знаете какво трябва да правите преди тренировка? Какво трябва да направите, за да получите страхотни резултати за тялото?

Понякога хората смятат определени неща са правилни. Но ако ги направите преди тренировката, можете да я провалите и да не постигнете целите си.

Преди да отидете във фитнеса или да правите упражнения у дома, следвайте тези съвети. По този начин няма да й навредите и ще достигнете до най-големия си потенциал.

Това са 5 неща, които не трябва да правите преди тренировка. Ще ви кажем и нещата, с които трябва да ги замените.

1. Дрямка преди тренировка

Очевидно е, че искате да си починете, преди да отидете във фитнеса. Това обаче може да попречи на напредъка на резултатите. Това се случва, когато злоупотребявате и спите прекалено много преди тренировка.

Когато спите в продължение на повече от 30 минути, тялото заспива дълбоко. Това е точно както когато спите през нощта.

Една дрямка, която е повече от 30 минути, ще ви накара да се почувствате по-бавни и по-изморени, отколкото преди да сте я започнали.

Може би си мислите, че ви е нужна дрямка преди тренировката. Ако е така, не забравяйте да настроите будилника за след 15-20 минути. Това ще ви позволи да отдадете нужната почивка на очите и тялото.

Въпреки това няма да измамите мозъка си и да го накарате да мисли, че е време да си почива за по-дълго време.

2. Правите разтягания

Вероятно сте имали треньори във фитнес залата, които са ви казвали да разтягате мускулите добре преди всяко интензивно физическо натоварване.

Въпреки това експертите сега казват, че разтягането преди тренировка може да причини повече вреда, отколкото полза.

Статичните разтягания преди тренировка намаляват мускулната сила. В същото време те увеличават риска от ненужен голям натиск върху мускулите.

Това увеличава риска от разтягания и малтретиране.

Вместо да използвате статични разтягания преди тренировка загрейте мускулите, като ги движите по един или друг начин.

Изпробвайте неща като тичане на едно място, ножични скокове или използването на велоергометър, за да загреете мускулите малко по малко.

Изчакайте след тренировката за статичните разтягания. Те ще бъдат по-полезни, след като сте отпуснали мускулите.

3. Тренировки с висока интензивност

Високоинтензивните тренировки включват упражнения, които са с дълга продължителност. Този вид тренировка прекъсва естествения дихателен ритъм на тялото. Това се случва поради промяната в интензитета на интервалите и почивката, която правите между тях.

Ако това не е достатъчно, тя също така бързо намалява издръжливостта и здравината. (Това е нещо, което със сигурност не е вашата цел.) Възможно е това дори да се случи в началото на тренировката.

Това, което трябва да направите е кардио упражнение, за да започнете. Не е необходимо да правите спринтове. Това също не е и полезно.

Вместо да правите тренировки с висока интензивност, разнообразете със стационарно кардио, при което количеството енергия не се променя много.

4. Ядете или пиете много

След хранене тялото започва процес на храносмилане. Това, което може да не осъзнавате често, е голямото количество енергия, нужно на тялото за този процес.

Поглеждайки от тази гледна точка може би майка ви е била права, когато ви е молила да изчакате след хранене преди плуване в морето.

Когато искате да правите упражнения по време на храносмилателния процес, може да упражнявате твърде голям натиск върху тялото и да предизвикате стомашни спазми и гадене.

Също така, ако пиете напитки с високо съдържание на захар бихте могли да накарате тялото да достигне лимита си твърде рано. Това би направило невъзможно приключването на тренировъчната сесия успешно.

Помислете за здравословното хранене. Трябва да направите това преди тренировка, за да дадете на организма си енергията, от която се нуждае преди физическото натоварване.

Яжте храни като плодове, зърнени храни и кисело мляко. Избягвайте сладките неща.

Не забравяйте, че много енергийни напитки могат да съдържат голямо количество захар. Трябва да четете внимателно етикетите. Това ще ви помогне да разберете дали съставките в любимата енергийна напитка ви помагат. В същото време те ще ви разкрият дали биха ви навредили.

5. Приемате твърде много добавки

Трябва да ядете балансирана диета преди тренировка. Ако го направите ще си набавите всички витамини и минерали, от които се нуждаете, без да се нуждаете от добавки.

Ако обаче решите да ги използвате, най-добре е да не прекалявате с тях. Приемането на твърде много „добавки“ може да причини неравномерен сърдечен ритъм, гадене и тревожност наред с другите заболявания.

Може да приемате добавки, за да дадете на тялото допълнителен заряд по време на тренировка. Но в дългосрочен план има повече неблагоприятни, отколкото благоприятни ефекти при използването на тези добавки.

Ако използвате допълнителни прахове или хапчета, най-добре е да прочетете етикета. Трябва да знаете точно какво приемате, преди да го поставите в тялото си.

Това ще ви помогне да вземате по-добри решения. Ще разберете как ще се отрази на тялото и ще доведе до възможни вторични ефекти.

Може да ги използвате умерено. Това ще ви даде предимство, докато получите издръжливост и ще подобри здравето ви. Въпреки това избягвайте да прекалявате с тях на всяка цена.